راهنمای خرید در بدورم، ترکیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در بدورم، ترکیه

بدروم، یکی از شهرهای توریستی ترکیه، مقصد خوبی برای خرید کردن است و غیر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، مراکز تجاری متعددی دارد.

شهر بدروم، بندری واقع در جنوب غربی کشور ترکیه است. بدروم در سال‌های اخیر به یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب در ترکیه تبدیل شده است. این شهر روز‌به‌روز در حال پیشرفته‌تر شدن و تبدیل شدن به یک مقصد کامل گردشگری است و از گذشته‌ی خود که یک دهکده‌ی ماهیگیری کوچک بود، فاصله گرفته است. این شهر، تاریخی پرفرازونشیب دارد و همین مسئله باعث شده که آثار تریخی و جاذبه‌های فرهنگی متنوعی داشته باشد. علاوه بر این اثار تاریخی و فرهنگی، بدروم به یک مقصد عالی برای علاقه‌مندان به خرید تبدیل شده است چون مراکز خرید و بازارهای زیادی دارد و خیابان‌های آن پر از بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها و مغازه‌های مستقل و زنجیره‌ای است.

در اطراف مناطق توریستی شهر، فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لوکسی قرار دارند که بهترین محصولات از برترین برندهای داخلی و بین‌المللی را عرضه می‌کنند. حتی مراکز خرید هم که یک مفهوم نسبتا تازه در ترکیه است، در بدروم گسترش پیدا کرده‌اند و روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

تنوع و تعدد مغازه‌ها و بوتیک‌های لوکس، حتما جذاب و راضی‌کننده به نظر می‌رسد ولی اگر دوست دارید خریدی ارزان‌تر داشته باشید، بهترین جا برای خرید، بازارچه‌های محلی است. در این بازارچه‌ها می‌توانید چانه بزنید و تا جایی که امکان دارد تخفیف بگیرید. البته معمولا در بازارچه‌ها، خبری از محصولات لوکس و برند نیست ولی اجناسی باکیفیت با قیمت‌های بسیار مناسب در آن‌ها عرضه می‌شود.

راهنمای خرید در بدروم

درمجموع، بدورم بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید است. در ادامه، تعدادی از فرصت‌های خرید و گشت‌وگذار در بدروم را معرفی می‌کنیم که البته مراکز خرید را از این فهرست حذف کرده‌ایم و در مقاله‌ای جداگانه، مراکز تجاری شهر را معرفی می‌کنیم.

فرصت‌های خرید در بدروم، نامحدود است و خرید کردن یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگران در بدروم است. فروشگاه‌ها در بدورم، اجناسی بسیار متنوع دارند و از خرده‌ریزهای ارزان گرفته تا محصولات برند و گران‌قیمت در بودروم پیدا می‌شود.

از بوتیک‌های مستقل و کوچکگرفته تا فروشگاه‌های بزرگ از برندهای مشهور تا غرفه‌های کوچک در بازارهای هفتگی، با هر سطح بودجه و هر سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌‌توانید در بدروم چیزی برای خریدن پیدا کنید. البته تقریبا در همه شهرهای توریستی ترکیه، امکانات خرید به‌وفور فراهم است ولی در بدروم در محیطی آرام‌تر و دلپذیرتر می‌توانید خرید کنید و از جمعیت زیاد و ازدحام گدشگران خبری نیست.

خیابان‌های خرید

راهنمای خرید در بدروم

خیابان‌های مرکز شهر، خیابان‌هایی باریک هستند که به موازات هم قرار گرفته‌اند. این خیابان‌ها، پر از مغازه‌های کوچک و بزرگ است که محصولات متنوعی دارند. تقریبا هرآنچه که فکر کنید، از کتاب و سوغات گرفته تا پوشاک و کیف و کفش، در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد. اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که دوست دارند در خیابان‌ها قدم بزنند و مغازه‌ها را زیر و رو کنند، این قسمت از شهر برای خرید کردن مناسب است.

منطقه‌ی قدیمی شهر، از نظر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، نسبت به مناطق دیگر، کمی محدودیت دارد. در عوض در این منطقه در بین مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد که برای استراحت مناسب است و چشم‌اندازهای زیبایی از آثار تاریخی را به نمایش می‌گذارد.

بازارهای هفتگی

راهنمای خرید در بدروم

یکی از تجربیاتی که گردشگران بدروم هرگز نباید از دست بدهند، سر زدن به بازارهای هفتگی است. به‌خصوص اگر جایی را کرایه کرده‌اید که آشپزخانه دارد و قصد دارید خودتان آشپزی کنید، از این بازارچه‌های هفتگی می‌توانید مواد و محصولات غذایی تازه را با قیمت‌های مناسبی خریداری کنید. البته بعضی از این بازارها، محصولات دیگری مثل سوغات و صنایع دستی هم دارند و حتی بعضی از غرفه‌های آن‌ها، لباس می‌فروشند. سر زدن به بازارهای هفتگی در ترکیه، علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای خرید کردن است، یک تجربه‌ی فرهنگی محسوب می‌شود. در این بازارچه‌ها می‌توانید سبک زندگی اهالی شهر را از نزدیک تجربه کنید.

یکی از این بازارها بازار Yalikavak است که پنجشنبه‌ها برپا می‌شود. دلیل محبوبیت این بازار، تنوع محصولات آن است. البته بیشتر محصولات آن را میوه و سبزیجات تازه و مواد غذایی تشکیل می‌دهد ولی چند غرفه‌ی پوشاک و سوغات هم دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه