۱۰ جای دنیا که بیشترین عکس غروب را در اینستاگرام دارند

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
۱۰ جای دنیا که بیشترین عکس غروب را در اینستاگرام دارند

این‌که حدود ۲۸۶ میلیون عکس از غروب طی یک سال در اینستاگرام ثبت می‌شود،‌ نشان می‌دهد مردم چقدر منظره‌ی غروب را دوست دارند.

هیچ‌چیز مثل تماشای پایین رفتن خورشید، با آن رنگ‌های زرد و نارنجی آدم را غمگین یا خوشحال نمی‌کند.

در سال گذشته ۲۸۶ میلیون عکس از غروب از همه جای دنیا در اینستاگرام آپلود شد که تعداد این تصاویر زیبا در شهرهای مختلف، تفاوت داشت.

تحقیقی که روی این عکس‌ها انجام شد، نشان داده است کالیفرنیا در بالای فهرست بیشترین غروب‌ها جا دارد. تعداد عکس‌های غروب کالیفرنیا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تا بوده و از همه جای دنیا بیشتر است.

این تحقیق را سایت رزرو آنلاین اسپاسیکرز (SpaSeekers) انجام داده و ۱۰ جایی که بیشترین عکس غروب را در اینستاگرام داشتند، مشخص کرده است.

لندن اینستاگرام

این تصویر فوق‌العاده در پارک گرینویچ لندن گرفته شده و Michael Tomas آن‌را در اینستاگرام خود آپلوده کرده است. این کپشن را هم نوشته است: «شاید زیباترین غروب دنیا». لندن شماره ۶ این فهرست است.

در سال گذشته ۲۸۶ میلیون عکس از غروب از همه جای دنیا در اینستاگرام آپلود شد

در این فهرست بعد از سیسیل که با یک میلیون و ۷۰۰ هزار پست در جای دوم قرار گرفته و بالی که با یک میلیون و ۴۰۰ عکس دوم شده، پاریس را می‌بینیم که یک میلیون و ۳۰۰ هزار عکس غروب دارد. سپس سیدنی با ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار عکس و لندن با یک میلیون و ۲۰۰ هزار عکس دیده می‌شوند.

دیگر از غروب کدام شهرها غروب‌ عکاسی شده است؟ مسکو حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار عکس، بمبئی یک میلیون و ۷۰ هزار عکس، پوکت یک میلیون و ۵۰ هزار و ایبیزا یک میلیون و ده هزار عکس دارد. بیایید فهرست را ببینیم.

۱۰. ایبیزا، اسپانیا با یک میلیون و ۱۰ هزار پست

۹. پوکت، تایلند با یک میلیون و ۵۰ هزار پست

مسکو

غروبی که گل انداخته است: این عکس تماشایی را fancy_falvor در مسکو گرفته و در اینستاگرامش آپلود کرده است. سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار عکس از غروب مسکو در این شبکه‌ی اجتماعی ثبت شده است

۸. بمبئی، هند با یک میلیون و ۷۰ هزار پست

۷. مسکو، روسیه با یک میلیون و ۲۰۰ هزار پست

۶. لندن بزرگ، بریتانیا با یک میلیون و ۲۰۰ هزار پست

اینستاگرام سیدنی

وقتی در سیدنی آفتاب غروب می‌کند، صحنه‌ای شبیه به این عکس شکل می‌گیرد. سیدنی جای پنجم را در این تحقیق به خود اختصاص داده است

در کنار این تحقیق، راهنمای دوسویه وجود دارد که نشان می‌دهد در هر ساعت غروب آفتاب در جاهای مختلف دنیا چگونه است. هدف این راهنما کمک به مسافرانی است که می‌خواهند بهترین عکس را بگیرند. همچنین عکس‌هایی از غروب خیره‌کننده‌ی ۲۴ کشور در آن به‌نمایش گذاشته شده که می‌توانند الهام‌بخش عکاسان باشند.

۵. سیدنی، استرالیا با یک میلیون و ۳۰۰ هزار پست

۴. پاریس، فرانسه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار پست

۳. بالی، اندونزی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار پست

اینستاگرام ایتالیا

آنقدر مردم از غروب‌های سیسیل عکاسی کرده‌اند که توانسته جای دوم را در این فهرست بگیرد

۲. سیسیل، ایتالیا با یک میلیون و ۷۰۰ هزار پست

۱. کالیفرنیا، آمریکا با پنج میلیون و ۷۰۰ هزار پست

غروب کالیفرنیا

بیشتر از هر جای دیگری در این سیاره‌ی خاکی، مردم در کالیفرنیا از غروب عکاسی کرده‌اند. در این عکس تصویری از لس‌آنجلس دیده می‌شود

جیسن گلدبرگ (Jason Goldberg)، مدیر SpaSeekers.com می‌گوید:

یک لحظه آرام بمانید، میان این سایه‌های آتشین و ملایم نفس بکشید، کمی رویاپردازی کنید و فراموش کنید کجا هستند. تماشای غروب گذشته از همه‌ی حس‌های خوبی که به زندگی می‌بخشد، کمک می‌کند عکس‌های تماشایی برای اینستاگرام‌تان بگیرید. تماشای غروب برای تندرستی خوب است، حس ماجراجویی می‌دهد و آرامش می‌بخشد.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه