سفارت‌خانه‌های ایران برای گردشگران خارجی ویزای رایگان بدهند

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
سفارت‌خانه‌های ایران برای گردشگران خارجی ویزای رایگان بدهند

یکی از راه‌های خروج از مشکلات اقتصادی ارائه ویزای مجانی به گردشگران در سفارت‌خانه‌های ایران است.

رحیم بنا‌مولایی رییس اتاق بازرگانی البرز گفت که طی چند دهه گذشته کشورهایی‌ که روی صنعت گردشگری متمرکز شده و زیرساخت‌های جذب توریست را فراهم کرده‌اند، رشد اقتصادی قابل توجهی داشته‌اند؛ به عنوان مثال ترکیه با اعمال سیاست دروازه‌های باز توانسته ارزآوری و درآمد خود را چندین برابر کند.

بنامولایی با اشاره به امکان جدب توریست در ایران افزود:

در مقایسه با بسیاری از کشورها دیگر ایران از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی زیادی برخوردار است و می‌تواند به مقصدی برای گردشگران خارجی تبدیل شود. گردشگران با ورود به کشور برای اسکان، خرید هدیه و خورد و خوراک هزینه می‌کنند که این امر چرخش مالی و اشتغالزایی مناسبی را به همراه دارد.

رییس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد که اگر دولت دستور ارائه ویزای رایگان به گردشگران را به تمام سفارت‌خانه‌های ایران در دنیا بدهد، شاهد ورود توریست‌های زیادی به کشور در مدت زمان کوتاهی خواهیم بود؛ توریست‌هایی که قیمت دلار امروز برایشان اهمیت چندانی ندارد و پول خرج می‌کنند.

بنامولایی در پایان سخنان خود ابراز کرد:

دوران درآمدزایی از نفت دیگر به پایان رسیده و باید برای ارزآوری به فکر صنایع جایگزین باشیم. در بازه زمانی‌کوتاهی با رونق صنعت گردشگری به توسعه اقتصادی مطلوب می‌توان دست یافت و نگران قیمت بشکه نفت و خرید و عدم خرید آن توسط دیگر کشورها نبود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه