دستور شبانه رئیس جمهور به وزیر صنعت برای کاهش نرخ بلیط هواپیما

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
دستور شبانه رئیس جمهور به وزیر صنعت برای کاهش نرخ بلیط هواپیما

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، شبانه دستور کاهش نرخ بلیط‌های هواپیماها را صادر کرد.

به‌دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما و ضرری که به هواپیمایی‌ها و آژانس‌های گردشگری وارد می‌شود، رئیس‌جمهوری به وزیر صنعت دستور داد به سرعت به این مشکل رسیدگی کرده و قیمت بلیط‌ها را کاهش دهند. 

روز گذشته علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه فعالان حوزه آژانس‌های مسافرتی نگران بالا رفتن قیمت بلیط‌های هواپیما هستند، گفت:

رئیس‌جمهوری همین امروز برای حل مشکل افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما به وزیر صنعت دستور دادند.

طبق گفته‌های مونسان در جمع فعالان گردشگری استان فارس، کشور در شرایط ویژه‌ای به‌سر می‌برد که به جنگ اقتصادی تعبیر می‌شود و همه فعالان بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری باید دست در دست هم دهند تا از این گردنه تاریخی سخت عبور کنیم. وی در ادامه گفت:

در این شرایط صنعت گردشگری در قیاس با دیگر بخش‌های اقتصادی کشور فشار کمتری را متحمل شده است و همین موضوع مسئولیت این بخش را بیشتر کرده است.

به گفته‌ی وی، افزایش قیمت دلار می‌تواند برا گردشگری فرصت باشد، چون در این حالت قیمت تورها برای گردشگران خارجی ارزان‌تر می‌شود. مونسان افزود:

بخش گردشگری می‌تواند محرک خوبی برای اقتصاد کشور باشد، سال گذشته در صنعت گردشگری ۴ درصد رشد مثبت داشتیم و در ۴ ماهه اول امسال گردشگران ورودی کشور ۳۸ درصد رشد داشته‌اند هرچند که در بخش گردشگران اروپایی با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

مونسان در ادامه گفت بسته‌های حمایتی از بخش گردشگری در حال تدوین است و درخواست فعالان این حوزه، برای سهولت دریافت تسهیلات  پیگیری می‌شود. همچنین از اداره‌ی مالیات درخواست می‌شود که به فعالان در این حوزه فشار غیرمنطقی وارد نکند.

به گفته‌ی وی، هیچ ارگان دولتی حق ندارد واحد اقامتی داشته باشد و علاوه بر این حق برگزاری تورهای گردشگری و مسافرتی را ندارد.

سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی، یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به بخش گردشگری اختصاص یافت و امسال هم گردشگری از بخش‌هایی است که در قانون بودجه مورد توجه ویژه قرار گرفته است. مونسان گفت:

۸۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار حوزه گردشگری گذاشته می‌شود.

در زمینه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در حوزه گردشگری ۴۳ پروژه قابل واگذاری داشتیم که در یک سال گذشته ۳۷ پروژه واگذار شده و از این بین ۱۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است. 

مطالب مرتبط:

منبع تی نیوز

دیدگاه