کیپ تاون؛ تجربه سفری منحصر به فرد برای گردشگران مسلمان

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
کیپ تاون؛ تجربه سفری منحصر به فرد برای گردشگران مسلمان

شهر کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی با پشتوانه‌ای غنی از تاریخ اسلام، مقصد جذابی برای گردشگران مسلمان است.

انتظارات، اولویت بندی‌ها و نیازهای مسافران از سن تا سن و توقعات فرهنگی و مذهبی، بسیار متفاوت است. همان طور که این الزامات نمادی از اولویت‌ها و پس زمینه‌های مختلف هستند، برای خدمات و محصولات سفر، فرصت‌های ویژه‌ای ایجاد می‌کنند. به تازگی توجه مسافران مسلمان به کیپ تاون جلب شده و این علاقه رو به افزایش است، بنابراین این فرصتی عالی برای متخصصان گردشگری فراهم می‌کند تا نقش خود را در آنچه که در حال ارائه است، افزایش دهند. با وجود اینکه بازار گردشگری مسلمان دوستانه هنوز در فاز اولیه است، اما بسیاری از مسافران مسلمان در طول سال از گردش در این شهر لذت می‌برند.

اواکیل مابامبو (Avukile Mabombo)، مدیر گروه بازاریابی هتل‌های پروتیا بای ماریوت (Protea Hotels by Marriott)، اذعان کرده است که کیپ تاون با وجود مسلمان‌های کیپ مالای (Cape Malay) که حدود یک چهارم جمعیت ما را شامل می‌شوند، دارای یک تاریخ غنی اسلامی است.

وی گفت:

کیپ تاون اولین مکانی در آفریقای جنوبی است که مسلمانان در آن اقامت گزیدند و همچنین خانه قدیمی‌ترین مسجد در آفریقای جنوبی با قدمتی از ۲۰۰ سال گذشته است.

برخی از محله‌های شهر از جمله بوکاپ (Bo-Kaap) و کیپ فلتس (Cape Flats) در حوزه جنوبی در محدوده آتلون (Athlone) از روندبوش شرقی (Rondebosch) تا لندزداون (Lansdowne) به صورت سنتی، تبدیل به جوامع مسلمان پر از جنب و جوش شده‌اند. کرامات‌ها (مقبره مردان مقدس وفادار به اسلام در کیپ تاون) و مسجدها در این شبه جزیره به ما نشان می‌دهند که چگونه جوامع محلی به صورت غیر قابل انکاری در تاریخ شهر، تاثیرگذار بوده‌اند.

این شهر مادر با وجود دسترسی به مکان‌های عبادت و نمازخانه، تسهیلات فرودگاهی، میراث فرهنگی غنی و سادگی برقراری ارتباط، الزامات ساده ویزا و افزایش ظرفیت در زمینه‌های خطوط هوایی، به عنوان یک مقصد گردشگری خانوادگی مشهور است. در کیپ تاون، هشت ایستگاه رادیویی اسلامی و دو ایستگاه تلویزیونی برای اطلاع‌رسانی و سرگرمی‌های مسلمان دوستانه، وجود دارد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه