یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از ریگ‌های روان تا زندگی آپارتمانی

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از ریگ‌های روان تا زندگی آپارتمانی

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های بی‌نظیری را از ریگ‌های روان در دبی تا زندگی آپارتمانی در هنگ‌کنگ انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته، تصاویر جذاب و دیدنی از  استخراج نمک از آب دریا در ویتنام، قله پاتاگونیا در شیلی، تالاب آبی رنگ در ایسلند، خودنمایی طاووس و آماده شدن اجراکنندگان برای نمایش دیده می‌شود.

ریگ‌های روان دوبی

ریگ روان

خارج از شهر دبی در امارات متحده عربی، تپه‌های ماسه‌ای وجود دارد که حاصل حرکت بادها هستند.

زمین نمکی

برداشت نمک

در منطقه باک لیو ویتنام کارگران مشغول برداشت نمک هستند. در طول ساحل آب دریا به خشکی می‌رسد و طی روز‌‌ها و هفته بعد از خشک شدن نمک باقی می‌ماند.

قله پاتاگونیا

قله پاتاگونیا

پارک ملی تورس دل پاین سالانه بیش از ۲۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. ویکتور لیما عکاس یورشات، بعد از دیدن بخش شیلیایی پاتاگونیا می‌گوید:

بعد از دیدن پارک ملی تورس دل پین، نظرم در مورد شکوه و زیبایی طبیعت کاملا عوض شد.

تالاب آبی رنگ

تالاب ابی رنگ

مردی که به صورتش ماسک سیلیکی زده و از آب گرم تالاب آبی ایسلندی لذت می‌برد. تالاب‌های آب معدنی یکی از مقاصد محبوب گردشگری در دنیا است.

خودنمایی

طاووس

یک طاووس در حال نشان دادن پر‌های رنگی و زیبای خود است. به نمایش گذاشتن زیبایی یکی از راه‌ها برای پیدا کردن جفت است. پرنده نر جفت خود را بر اساس رنگ، سایز و کیفیت نمایش انتخاب می‌کند.

وقت نمایش

آماده شدن برای نمایش

اجراکننده‌ها در حال آماده شدن برای نمایش هستند. دیوید لی عکاس یورشات می‌گوید:

من عاشق عکس‌‌ لحظات پشت صحنه هستم

زندگی آپارتمانی

هنگ کنگ

در بخش مرکزی هنگ‌کنگ آپارتمان مدرنی در کنار دیگر آپارتمان‌های قدیمی سربرافراشته است. این شهر مردن که شاهد رشد سریع اقتصادی است یکی از متراکم‌ترین نقاط کره زمین از نظر جمعیتی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه