ترکیه، شهرهای زیرزمینی بیشتری را در قرشهیر افتتاح می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵
ترکیه، شهرهای زیرزمینی بیشتری را در قرشهیر افتتاح می‌کند

ترکیه امیدوار است با افتتاح ۱۵ شهر زیرزمینی در قرشهیر بتواند این شهر را بیشتر به گردشگران معرفی کرده و باعث جذب گردشگران بین‌المللی شود.

۱۵ شهر زیرزمینی در استان قرشهیر ترکیه وجود دارد که ۳ شهر در حال حاضر به روی عمومی باز است، اما گردشگران به زودی می‌توانند در این محوطه تاریخی بیشتر به گشت و گذار بپردازند.

این شهرهای زیرزمینی در واقع یکسری تونل مرتبط هستند که مسیحیان در دوران آزار و اذیت امپراطوری روم، به‌عنوان پناهگاه و محل پرستش ساخته بودند. این تونل‌ها به‌صورت یک شهر ساخته شده‌اند و هر بخش برای هدف خاصی نظیر عبادتگاه، محل نگهداری حیوانات، دروازه‌های ورودی، چاه‌های آب و حتی لوله‌های تهویه در نظر گرفته شده است.

شهرهای زیرزمینی قرشهیر

تاکنون ۳ شهر موجور (Mucur)، کپز (Kepez) و دولکادیرلی (Dulkadirli) به روی گردشگران باز بوده است. موجور با ۴۲ اتاق به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی حساب می‌آید و گفته شده که شهر دولکادیرلی یک صومعه زیرزمینی بوده است. در حال حاضر فعالیت‌هایی در حال انجام است تا ۱۲ شهر باقیمانده را برای دسترسی گردشگران آماده کنند.

صدها نمونه از این شهرهای زیرزمینی در منطقه کاپادوکیا وجود دارد. این منطقه را دروازه مهمی به امپراطوری رومی می‌دانستند و شهر قرشهیر را به‌طور خاص به‌عنوان مرکز وقایع مهم سیاسی در این بازه زمانی تلقی می‌کردند. درینکویو (Derinkuyu) مشهورترین و بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی در این منطقه است که از سال ۱۹۶۹ به روی عموم باز بوده و گنجایش ۲۰ هزار نفر را دارد.

شهرهای زیرزمینی قرشهیر

با وجود تاریخ غنی و آبگرم‌های معروف قرشهیر، در بین گردشگران بین‌المللی خیلی شناخته شده نیست و در نتیجه امید می‌رود شهرهای زیرزمینی تازه اکتشاف شده بتواند گردشگران بیشتری را به این منطقه بکشاند. محبوبیت ترکیه به‌عنوان مقصدی برای گذراندن تعطیلات، با افزایش زیادی همراه بوده و وزیر گردشگری این کشور انتظار دارد با آغاز سال ۲۰۱۹ این رکورد شکسته شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه