سه راهکار مفید برای تحمل سفرهای هوایی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
سه راهکار مفید برای تحمل سفرهای هوایی

افرادی که برای اولین بار یک سفر هوایی را تجربه می‌کنند، ممکن است نتوانند با آن کنار بیایند و تحمل شرایط برایشان مشکل باشد. پس راه‌حل چیست؟

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۳۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ به‌روزرسانی شده است.

سفر با هواپیما، به‌خصوص برای بار اول، ممکن است بسیار خسته‌کننده و غیرقابل تحمل باشد. شما خود را در محیطی کوچک با مردمانی از نقاط مختلف کشور یا دنیا می‌بینید، که مجبور هستید مسافتی یک ساعته (پروازهای محلی) تا ۱۷ ساعته (به دورترین نقاط دنیا) را با آن‌ها بگذرانید. در این مقاله چند نکته مفید برای سفرهای هوایی، به‌خصوص پروازهای طولانی‌مدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. سه شیوه در اختیار شما قرار می‌گیرد که با استفاده از یک یا هر سه می‌توانید سفر خوب و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

شیوه اول: وسایلی برای سرگرمی به‌همراه بیاورید

۱. یک کتاب همراه داشته باشید

کتاب خواندن در هواپیما

اگر هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید، نمایشگر پشت صندلی نداشته باشد، حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا کتاب یا مجله موردعلاقه خود را با خود ببرید. حتی می‌توانید دفترچه یادداشت خود را به‌همراه داشته باشید تا تجربه اولین پرواز خود را در آن ثبت کنید.

۲. لوازم دیجیتال خود را همراه داشته باشید

بازی یا تماشای فیلم در هواپیما

وسایلی چون iPad یا هر وسیله سرگرم‌کننده دیگری که بتواند با آن بازی کرد یا فیلم دید، با خود بردارید. اگر هواپیمای شما نمایشگر پشت صندلی نداشته باشد، حتما این پیشنهاد را جدی بگیرید. این بهترین راه برای گذران زمان است.

۳. ممکن است هواپیمای شما مجهز به هدست باشد

گوش دادن به موسیقی در هواپیما

اگر هواپیما مجهز به هدست باشد و امکان گوش دادن به موسیقی فراهم شود، این بهترین راه برای استراحت یا خوابیدن است. هدست یا گوشی خود را وصل کنید و با آرامش استراحت کنید. به هر موسیقی که دوست دارید گوش دهید، اما مراقب باشید که صدای آن خیلی بلند نباشد، مبادا باعث آزار دیگران شود.

شیوه دوم: کمی بخوابید

۱. کمی چرت بزنید

خوابیدن در هواپیما

خوابیدن، یکی دیگر از راه‌های خوب، برای گذران وقت است. اگر پرواز شما یک پرواز محلی نیست، ممکن است دچار جت لگ یا پرواززدگی (حالتی که باعث بهم خوردن تنظیم خواب فرد می‌شود) شوید، بنابراین یک یا چند چرت کوتاه می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

۲. مسواک را فراموش نکنید

مسواک زدن در هواپیما

با خود یک مسواک ببرید، تا زمانی که از خواب بیدار شدید، بتوانید مزه بدی را که در دهان‌تان ایجاد شده است، از بین ببرید.

۳. راحت‌ترین بالش یا عروسک خرسی خود را همراه داشته باشید

بردن خرس عروسکی به هواپیما

اینکه همراه خود یک وسیله داشته باشید که حال و هوای خانه را داشته باشد، بسیار آرامش‌بخش است. در پروازهای شبانه معمولا به شما پتو و بالش می‌دهند، اما هرگز به‌راحتی بالش خودتان نمی‌شود.

شیوه سوم: آماده و مجهز باشید

۱. اگر مطمئن هستید که دچار حالت تهوع می‌شوید، حتما یک کیسه با خود به‌همراه ببرید

کیسه تهوع

۲. با خود چند بسته آدامس داشته باشید

جویدن آدامس به کاهش استرس شما کمک می‌کند.

۳. نگران نباشید، اما چمدان را هم بیش از حد سنگین نکنید

مطمئنا نمی‌خواهید در لحظه آخر (خروج از هواپیما)، بابت تمام وسایلی که اطراف‌تان را اشغال کرده دستپاچه شوید. بیش از اندازه با خود وسایل سرگرمی نبرید؛ زیرا ممکن است از همه آن‌ها استفاده نکنید و دست‌وپاگیر شوند.

۴. یک نفس عمیق بکشید و از اولین پرواز خود در فراز آسمان لذت ببرید

لذت بردن از پرواز

با کمک موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید در هر بازه زمانی ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط‌های سیستمی، بلیط چارتری، بلیط لحظه آخری و... را از طریق فروشنده‌ها و آژانس‌های معتبر بلیط هواپیما جست‌وجو و به آسانی تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikihow

دیدگاه