تماشا کنید؛ چهره ای متفاوت از ایسلند

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
تماشا کنید؛ چهره ای متفاوت از ایسلند

ایسلند با جاذبه‌هایی مانند شفق قطبی، کوه‌های یخ، آبفشان‌های، آبشارهای خروشان و دامنه‌های سرسبز، یکی از زیباترین کشورها در شمالی‌ترین قسمت قاره اروپا است.

بدون تردید ایسلند در صدر لیست کشورهای جذاب قرار دارد؛ زیرا هرآنچه را زیبایی طبیعت کشور را به کمال می‌رساند، در خود جای داده است؛ از کوه‌های یخی عظیم و آب‌فشان‌ها گرفته تا آبشارهای خروشان. این کشور در سال‌های اخیر به میزان زیادی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد این کشور محسوب می‌شود؛ زیرا شمار کشورهایی که این‌چنین زیبا و منحصربه‌فرد باشد، انگشت‌شمار است. حتی می‌توان گفت که ایسلند یکی از  شگفتی‌های اروپا است. 

ایسلند

یکی از جاذبه‌های جذاب و فوق‌العاده شگفت‌انگیز این کشور که در شب رخ می‌دهد، پدیده شفق قطبی بوده که بهترین زمان بازدید از آن فصل زمستان و بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر است. زمانی که این پدیده رخ می‌دهد، رقص پرتوهای درخشان نور در آسمان که معمولا سبز رنگ هستند، شما را شگفت‌زده می‌کنند. البته ممکن است این پرتوها به رنگ‌های آبی، قرمز و نارنجی هم دیده شوند.

شفق قطبی

آبفشان‌ها یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این کشور محسوب می‌شوند. آبفشان‌ها حفره‌های آب گرمی هستند که هر چند دقیقه یک بار آب ‌گرم را با قدرت تا ارتفاع زیادی پرتاب می‌کنند. آبفشان استروکور که در جنوب غرب این کشور واقع شده، یکی از معروف‌ترین آب‌فشان‌های این کشور است که هر ۷ یا ۸ دقیقه یک بار آب را تا ارتفاع زیادی (که گاهی بیش از ۴۰ متر می‌شود) به آسمان پرتاب می‌کند.

 آبفشان استروکور

کوه‌های یخ که تنها قسمت کوچکی از آن‌ها روی آب قابل‌مشاهده است، یکی دیگر از جاذبه‌های حیرت‌انگیز ایسلند و یکی از نمادهای قدرت طبیعت هستند. قدمت برخی از این کوه‌های یخی به هزاران سال می‌رسد.

کوه یخ

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی دیدنی از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این کشور زیبا از زاوایای متفاوت دعوت می‌کنیم که با استفاده از پهپاد تهیه شده‌اند.

دانلود ویدیو

 

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه