استادیوم کاسموس آرنا، میزبان جام جهانی 2018 روسیه

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
استادیوم کاسموس آرنا، میزبان جام جهانی 2018 روسیه

ورزشگاه کاسموس آرنا یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2018 روسیه است که ساخت آن از سال ۲۰۱۲ شروع شد و ۴۵ هزار نفر ظرفیت دارد.

کاسموس آرنا یا همان سامارا آرنا میزبان چهار بازی دور اول گروهی، یک بازی از دور یک هشتم‌نهایی و یک بازی از دور یک چهارم نهایی خواهد بود. هزینه ساخت این ورزشگاه به گفته سازندگانش حدودا ۳۲۰ میلیون دلار بوده است.

تاریخچه ورزشگاه

کاسموس آرنا | ظرفیت: ۴۵۰۰۰ | افتتاح: 2018

کاسموس آرنا

کاسموس آرنا که با نام‌های سامارا آرنا و استادیوم سامارا نیز شناخته می‌شود، ورزشگاه خانگی تیم کریلا سوتوف است به تازگی افتتاح شده است. این ورزشگاه جایگزین ورزشگاهی به نام متالورگ شده تا به عنوان یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی 2018 استفاده شود.

اولین تصمیمات برای ساخت استادیوم جدید در سال ۲۰۱۰ گرفته شد که تا سال ۲۰۱۲ که شهر سامارا به عنوان یکی از شهرهای میزبان‌ جام جهانی انتخاب شد، بتن‌ریزی شده بود.  ساخت ورزشگاه در سال ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرد و پس از کمی تاخیر اوایل سال ۲۰۱۸ به پایان رسید.

کاسموس آرنا در تاریخ ۲۸ آوریل سال ۲۰۱۸ طی دیدار تیم‌های کریلا سوتوف و فکل وونژ در قالب بازی‌های لیگ روسیه افتتاح شد. این دیدار یکی از سه دیدار آزمایشی با ظرفیت محدود بود.

مهم‌ترین مشخصه کاسموس آرنا سقف ۶۵ متری گنبدی شکل آن است که از ۳۲ صفحه مجزا ساخته شده است. ظرفیت ورزشگاه ۴۵ هزار صندلی است که در دو طبقه قرار گرفته‌اند.

طی جام جهانی 2018، کاسموس آرنا میزبان ۴ دیدار از مرحله گروهی، یک دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی و یکی از دیدار‌های یک‌چهارم نهایی است.

راه‌های دسترسی به ورزشگاه

ورزشگاه کاسموس دقیقا در شمال شهر سامارا و در ۱۵ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و به همین مقدار با ایستگاه  قطار، فاصله دارد.

در حال حاضر راه‌های دسترسی به کاسموس آرنا با سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل قرارگیری در خارج از شهر محدود است. مینی بوس‌های مارشروتکا در بخش غربی استادیوم در خیابان دموکراتیچسکایا قرار دارند. می‌توانید از ایستگاه سامارا یا در خیابان ساماراسکایا در مرکز شهر سوار اتوبوس شوید. مینی بوس‌های خط 1K در سمت شرقی استادیوم و از خیابان موسکوفسکوی حرکت می‌کنند، اما باز هم مسیر مناسبی برا رفتن به استادیوم نیست.

آدرس ورزشگاه: Cosmos Samara Stadium, Samara, Samara Oblast, 443072

رستوران، کافه و هتل‌های اطراف استادیوم

کاسموس آرنا

این ورزشگاه در خارج از شهر ساخته شده و هنوز محیطی در حال توسعه است. در حال حاضر در اطراف این ورزشگاه تعدادی منزل مسکونی، چند خرده‌فروشی، مغازه کوچک و در سمت دیگر جنگل وجود دارد. در مجموع محیط مناسبی نیست و در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای این ورزشگاه می‌توان چند فروشگاه و رستوران پیدا کرد.

بهتر است اگر می‌خواهید چیزی بنوشید یا بخورید، در مرکز شهر سامارا به دنبال کافه یا رستوران باشید. در حاشیه رود ولگا یا در اطراف پیاده‌روهای خیابان لنینگرادسکایا نیز می‌توان تعداد زیادی کافه و رستوران یافت.

با وجود قرار داشتن ورزشگاه در خارج از شهر، تعدادی هتل در نزدیکی کاسموس آرنا وجود دارد. هتل دوبکی (Dubki)، گزینه مناسبی است که البته برا رسیدن به هتل باید کمی پیاده‌روی کنید. همچنین هتل الیزیوم (elyzium) نیز می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. هتل آلمیرا (almira) نسبت به دیگر هتل‌ها کمی دورتر است، اما فقط به اندازه‌ی کمی پیاده‌روی بیشتر، پس نگران نباشید؛ این هتل بازخوردهای مناسبی از سوی مسافران خود دارد. اما اگر می‌خواهید مدت بیشتری را در سامارا بگذرانید، بهتر است که به هتل‌های مرکز شهر سر بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه