بهترین زمان سفر به مارسی؛ بندرگاه باستانی فرانسه

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به مارسی؛ بندرگاه باستانی فرانسه

مارسی دومین شهر بزرگ کشور فرانسه، بندرگاهی قدیمی و پر از جاذبه‌های گردشگری است. برای مطلع شدن بهترین زمان سفر به این شهر بر اساس آب وهوا، با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید تور فرانسه رزرو کنید، بهتر است ابتدا بدانید بهترین زمان سفر به این شهر چه زمانی است. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مارسی که ۲۶۰۰ سال قبل به‌عنوان یک شهر بندرگاهی تاسیس شد، با وجود چند سال افت و زوال، کماکان یکی از کلانشهرهای خیره‌کننده دریای مدیترانه است؛ به‌خصوص پس از اینکه در سال ۲۰۱۳، به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد. دومین شهر بزرگ کشور فرانسه با نوسازی برخی بخش‌های باستانی شهر، موزه‌های حیرت‌انگیز و تعداد انگشت‌شماری از رستوران‌های میشلن، در حال بازگشت به روزهای اوج خود است.

مارسی

تاریخ طولانی و پویا، چشم‌انداز زیبای تپه‌ها از خیابان‌های ماسه‌ای و ساختمان‌های سفید که در کرانه آب‌های پر از قایق قرار گرفته‌اند، از زمره جذابیت‌های غیرقابل‌انکار این شهر هستند. مارسی این حس را به شما می‌دهد که در مکانی رازآلود و مخفی قدم گذاشته‌اید، چیزی از آن خود شما، چیزی که در هیچ سفرنامه‌ای ثبت نشده است. اما بهتر است عجله کنید؛ بقیه جهانیان کم‌کم در حال رسیدن به این شگفتی بی‌نظیر در مارسی هستند.

بهترین زمان سفر به مارسی بر اساس آب و هوا

مارسی

بهترین زمان سفر به مارسی، بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است؛ زمانی که مسافران فصل داغ گردشگری می تا اوت (۱۱ اردیبهشت تا ۹ شهریور) به خانه‌های خود برمی‌گردند و سواحل، جاذبه‌ها و مکان‌های اقامتی را تخلیه می‌کنند.

فصل زمستان در ماه‌های دسامبر تا مارس (۱۰ آذر تا ۱۱ فروردین) با وجود دمای میانگین ۴٫۴ درجه سانتی‌گرادی و شهری خالی، فصل خلوت گردشگری مارسی به شمار می‌آید.

ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) نیز یکی دیگر از زمان‌های مناسب سفر به مارسی است؛ زمانی که مسافران با آب و هوایی دلپذیر، جمعیت گردشگران به نسبت کم و تخفیف در نرخ قیمت‌های بلیط هواپیما و مکان‌های اقامتی روبه‌رو می‌شوند.

بهترین زمان سفر به مارسی بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

مارسی

دمای میانگین در فصل پاییز مارسی بین ۱۰ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد متغیر است و هم‌زمان با افت دما، میزان گردشگران حاضر در شهر کم می‌شود و نرخ قیمت‌های بلیط هواپیما و مکان‌های اقامتی نیز کاهش می‌یابند.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا مارس (۱۰ آذر تا ۱۱ فروردین)

مارسی

اگرچه آب و هوای جنوب کشور فرانسه خشک و اقلیم آن، مدیترانه‌ای است؛ اما نمی‌توان گفت که زمستان‌ها در این بخش کشور سرد نیستند. دمای میانگین در این چهار ماه، ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و حداقل دما به ۱٫۱- درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. البته اگر به‌دنبال سفری مقرون به‌صرفه و روبه‌رویی با شهری بدون حضور گردشگران هستید، زمستان زمان مناسب سفر شما به مارسی است.

در نظر داشته باشید در این زمان از سال، بادهای قوی موسوم به لو میستخال (le mistral) در مارسی می‌وزد؛ به‌خصوص در زمان تغییر فصل زمستان به فصل بهار.

فصل بهار: ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)

مارسی

در ماه آوریل، فصل کوتاه بهاری شهر مارسی دما تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، اما گردشگران هنوز شهر را اشغال نکرده‌اند، قیمت‌های مکان‌های اقامتی سرسام‌آور و جاذبه‌های گردشگری مسدود نشده‌اند.

البته وجود بادهای لو میستخال در طول این ماه یکی از احتمالات قوی است، پس برای مقابله با بادهای ناگهانی سرد، کت گرم به‌همراه داشته باشید.

فصل تابستان: ماه‌های می تا اوت (۱۱ اردیبهشت تا ۹ شهریور)

مارسی

با شروع فصل تابستان در ماه می، مارسی، میزبان تعداد گردشگران زیادی است و این حجم جمعیت تا ماه اوت در شهر باقی می‌مانند. البته دلیل این موضوع، بسیار آشکار است؛ افزایش دما تا ۲۱٫۱ و ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گراد، فضایی عالی برای قایق‌سواری، شنا، فعالیت‌های ساحلی و گشت‌وگذار در شهر فراهم می‌کند.

اما باید بدانید که آب و هوای ایدئال به‌معنای افزایش قیمت‌ها است؛ گردشگران در این زمان از سال با تغییرات محسوسی در قیمت‌های مکان‌های اقامتی و بلیط هواپیما روبه‌رو می‌شوند.

بهترین زمان سفر به مارسی بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

نمایشگاه بین‌المللی مارسی

 مارسی

نمایشگاه بین‌المللی مارسی در سال ۱۹۲۴ با هدف ارتقاء محصولات بین‌المللی صنعتی، جمع‌آوری هنرمندان، صنعتگران و غرفه‌داران از سراسر جهان تاسیس شد.

این نمایشگاه جهانی با ۱۳۰۰ غرفه‌دار از جمله ۲۰۰ غرفه‌دار خارجی با حضور تقریبا ۵۰ کشور در نمایندگی‌های مختلف و ۳۲۲ هزار بازدیدکننده در ۱۱ روز و دو شب پایانی، دومین نمایشگاه بزرگ فرانسه به شمار می‌آید.

چنین رویداد مهم فرهنگی شامل محصولات فرهنگی و سنتی از سراسر جهان می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی مارسی به‌عنوان یک رویداد ایدئال برای برجسته کردن مناطق محلی، فعالیت‌های گردشگری و غیره، به جذب و حفظ مشتریان جدید کمک شایانی می‌کند. این نمایشگاه در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر به‌صورت سالانه در مارسی برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی مارسی ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۱ سپتامبر تا ۱ اکتبر (۳۰ شهریور تا ۹ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فیستا دسیود (Fiesta des Suds)

 مارسی

فیستا دسیود یک فستیوال موسیقی جهان است که هر ساله از سال ۱۹۹۲ در مارسی برگزار می‌شود. این فستیوال در طول ده روز در ماه اکتبر، بیش از ۵۰ هزار نفر را برای دیدن اجراهای موسیقی گرد هم می‌آورد.

فیستا دسیود که توسط انجمن لاتینسیمو (Latinissimo association) ایجاد شده است، به موسیقی جنوب اروپا و کشورهای لاتین می‌پردازد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

کارناوال مارسی

 مارسی

کارناوال مارسی به‌عنوان یک رویداد بزرگ در شهر سالانه تقریبا ۱۰۰ هزار تماشاگر را در فضای جشن و رنگارنگ گرد هم می‌آورد. این کارناوال شامل اجراهای موسیقی خیابانی، رژه و جشن‌های هیجان‌انگیز و یک نمایش کارناوالی است. کارناوال مارسی معمولا در ماه مارس در این شهر برگزار می‌شود.

اسنیم؛ هفته بین‌المللی دریایی مدیترانه (SNIM)

 مارسی

هفته بین‌المللی دریایی مدیترانه شامل یک مسابقه قایق‌سواری است که در طی آن، بیش از ۱۵۰۰ مرد و زن به رقابت می‌پردازند. این مسابقات که در ماه مارس تا آوریل برگزار می‌شود، در بندرگاه شهر مارسی به اتمام می‌رسد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

اسنیم؛ هفته بین‌المللی دریایی مدیترانه (SNIM)

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

چالش مونت کریستو (Le Defi de Monte Cristo)

 مارسی

چالش مونت کریستو که در سال ۱۹۹۹ با الهام از فرار افسانه‌ای ادموند دانتس (یکی از شخصیت‌های رمان کنت مونت کریستو نوشته الکساندر دوما) ایجاد شده است، بزرگ‌ترین گردهمایی عمومی در دریا به شمار می‌آید.

در داستان، ادموند دانتس، دریانوردی زندانی و مسافری مرموز با چندین چهره است که می‌خواهد با ثروت‌های افسانه‌وار خود طبقه اشراف پاریس را به هم بریزد. دانتس در ۱۸۱۵، در روز ازدواجش، به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در بندر مارسی زندانی می‌شود و بر اثر سعایت رقیب عشقی‌اش، فرنان، و رقیب تجاری‌اش، دانگلار، مدت چهارده سال محبوس می‌ماند.

در طول چالش مونت کریستو، چندین مسابقه شنا در مسیرهای مختلف در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این مسابقات در قلب مارسی، در ساحل ووکس بلان (Roucas-Blanc) در دهکده کنت مونت کریستو میزیان بیش از ۴ هزار شرکت‌کننده و تماشاچیان بسیاری در یک محیط منحصربه‌فرد است.

فستیوال مارسی

 مارسی

فستیوال مارسی (جشنواره رقص و هنرهای چندگانه مارسی یا FDAmM) یک جشنواره رقص، موسیقی، تئاتر، سینما و نمایشگاه‌ها است که هر ساله از سال ۱۹۹۶ در شهر مارسی در ماه ژوئن تا ژوئیه برگزار می‌شود.

محل برگزاری این فستیوال در مکان‌های مختلفی از شهر مارسی با اجراهای رقص، برگزاری کنسرت‌های موسیقی و تئاتر است..

جشن‌های روز باستیل یا روز ملی

 مارسی

جشن‌های روز ملی فرانسه، جشنی ملی و تعطیل رسمی در کشور فرانسه و قلمروهای فرادریایی آن کشور است که از سال ۱۸۸۰ در ۱۴ ژوئیه هر سال برگزار می‌شود. این جشن برای گرامیداشت یورش به باستیل و آغاز جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه شد، برگزار می‌شود. قلعه باستیل، زندان مخوفی در پاریس و مظهر قدرت مطلق لوئی شانزدهم بود که در ۱۴ ژوئیه میلادی، به دست انقلابیون پاریسی فتح شد.

برای برپایی جشن در این روز، ارتش فرانسه طی مراسم باشکوهی در طول خیابان شانزلیزه رژه می‌رود و در شهرهای مختلف فرانسه، مراسم آتش‌بازی در شب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ژوئیه برگزار می‌شود.

مارسی؛ آب و هوا و اقلیم

مارسی

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در مارسی

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۰۴٫۳
فوریه۱۱٫۷۳٫۳
مارس۱۵۴٫۳
آوریل۱۷٫۸۴٫۳
می۲۱٫۷۴٫۶
ژوئن۲۶٫۱۲٫۳
ژوئیه۲۸٫۹۱
اوت۲۸٫۳۳٫۳
سپتامبر۲۵۶٫۱
اکتبر۲۰۷٫۶
نوامبر۱۴٫۴۶٫۹
دسامبر۱۱٫۱۶٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش در مارسی

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۹٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۹٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۹٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۸٫۹ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر
فوریه۱۱٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۱۰٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۱۰٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر
مارس۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۲٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
آوریل۱۷٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۵٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
می۲۰٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱۹٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱۸٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۵ سانتی‌گراد- ۱٫۷ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر
ژوئیه۲۸٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر۲۷٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۶٫۸ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۶٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر
اوت۲۸٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۲۸ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۲۷٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۲۷٫۷ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
سپتامبر۲۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
اکتبر۱۸٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
نوامبر۱۳ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۰٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۸٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر
دسامبر۱۰٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۹٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۸٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در مارسی

چه زمانی به مارسی برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳۱۱۱۱-۱۷۸
فوریه۳۱۳۱۷-۲۳۶
مارس۶۱۶۱۰-۲۳۷
آوریل۹۱۹۲-۳۰۷
می۱۲۲۳۰۳۰۸
ژوئن۱۶۲۷۵۳۸۴
ژوئیه۱۸۳۰۸۳۸۲
اوت۱۸۲۹۹۳۸۵
سپتامبر۱۶۲۶۱۳۳۶
اکتبر۱۱۲۱۱-۳۰۸
نوامبر۷۱۶۵-۲۲۹
دسامبر۴۱۲۱۱-۲۱۱۰

حداقل و حداکثر دما در مارسی

هزینه روزانه توریستی در مارسی

هزینه یک روز اقامت در مارسی حدودا ۳۹۸ دلار است. هزینه‌های تخمین‌زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به مارسی سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در مارسی انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه