جذب بیش از ۱۰ میلیون توریست در سال ۲۰۱۸ به ترکیه از طریق گردشگری موزه

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
جذب بیش از ۱۰ میلیون توریست در سال ۲۰۱۸ به ترکیه از طریق گردشگری موزه

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه قصد دارد امسال بیش از ده میلیون گردشگر بومی و بین‌المللی را به این کشور تاریخی و زیبا جذب کند.

ترکیه، کشوری زیبا و مملو از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی است. هر سال، بسیاری از گردشگران برای بازدید از این کشور بی‌نظیر به ترکیه می‌آیند.

بر اساس آمار وزارت گردشگری، موزه‌ها و قصرهای ترکیه بیش از دو میلیون گردشگر را به سمت خود جذب کرده‌اند.

کاخ توپ قاپی استانبول، اقامتگاه پادشاهان عثمانی برای حدودا ۴۰۰ سال، به تنهایی بیش از ۸۳۰۵۸۸ گردشگر را در یک چهارم اول سال ۲۰۱۸ جذب کرده است.

در سال ۲۰۱۵، بیش از نه میلیون نفر از موزه‌های استانبول بازدید کردند. به همین دلیل، موزه‌های استانبول قصد دارند تا با استراتژی‌های جدیدی میزبان بازدیدکنندگان باشند. ۹۱ موزه رسمی در استانبول وجود دارد که ۳۵ تای آن‌ها زیر نظر بخش خصوصی، ۱۹ تای آن‌ها تحت نظر وزارت فرهنگ و گردشگری و ۳ تای آن‌ها تحت نظر ارتش ترکیه هستند. ۱۲ موزه باقی مانده، قصرهای ملی ترکیه هستند.

از موزه‌های مشهور استانبول می‌توان به هاگیا سوفیا یا ایاصوفیه (Hagia Sophia)، یک کلیسای مسیحیان که در سال ۱۴۵۳ پس از فتح ترکیه توسط سلسله عثمانیان، به مسجد تبدیل شد و بعدها در سال ۱۹۳۵ تبدیل به یک موزه شد و کاخ دلمه باغچه (Dolmabahçe Palace) که توسط سلطان عبدالمجید یکم، در اواسط قرن نوزدهم ساخته شد و مکانی که مصطفی کمال آتاتورک، رییس جمهور و موسس ترکیه مدرن، در آن فوت کرد، اشاره کرد.

یکی دیگر از الماس‌های استانبول، موزه معصومیت (Museum of Innocence) است که توسط اورهان پاموک، نویسنده ترکی برنده جایزه نوبل ادبیات، در ارتباط با رمان خود به همین نام در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. رمان و موزه که بر محور داستان زندگی دو خانواده در استانبول قرار گرفته به موازات هم خلق شده‌اند. جوشکن (Coşkun)، خبرنگار ترکی نیز به اهمیت گسترش و توسعه موزه‌های ترکیه، اشاره کرده است.

وزارت گردشگری، در تاریخ ۲۲ و ۲۳ می (۱ و ۲ خرداد)، در حال برگزاری کارگاه‌های موزه‌های استانبول است تا راه‌هایی برای معرفی آن‌ها در سطح جهانی پیدا کند. جوشکن گفت، موزه هنرهای ترکی و اسلامی شبه جزیره تاریخی استانبول، تا ساعت ۱:۳۰ بامداد در طول ماه مبارک رمضان، باز هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه