استان بالی در یک نگاه

صنم وفقی
صنم وفقی پنجشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
استان بالی در یک نگاه

استان بالی با عنوان مرکز فرهنگی اندونزی شناخته می‌شود و در مارس ۲۰۱۷، سایت تریپ ادوایزر، بالی را به عنوان برترین مقصد گردشگری در جهان معرفی کرد.

بالی و تور بالی یکی از مقاصد پرطرفدار خارجی برای ایرانیان است. اگر شما هم در تعطیلات می‌خواهید عازم بالی شوید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

استان بالی در اندونزی و در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این استان شامل جزیره اصلی بالی و جزایر نوسا پنیدا، نوسا لمبونگان و نوسا سنینگان است. بالی در غربی‌ترین نقطه از جزایر سوندای کوچک قرار گرفته و از غرب با جاوا و از شرق با لومبوک همسایه است. مرکز این استان، دنپاسار نام دارد که در قسمت‌ جنوبی بالی واقع شده است.

جمعیت این استان طبق سرشماری سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴,۲۲۵,۰۰۰ نفر و مساحت آن کمتر از ۶۰۰۰ کیلومترمربع است. بیشتر جمعیت این استان را هندوهای بومی بالی تشکیل می‌دهند و در مقام دوم مسلمانان هستند. جمعیت مسیحیان و بودایی‌های در این استان کمتر از ۵٪ است. مردم بالی به زبان‌های بومی بالی و اندونزیایی صحبت می‌کنند که در مناطق گردشگری زبان اندونزیایی بیشترین کاربرد را دارد.

اولین ساکنان بالی را مردمان آسترونزیایی و اهالی اقیانوسیه تشکیل می‌دادند که در حدود سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد و از طریق دریا وارد جزیره شده بودند. در سال ۱۵۱۲ اولین اروپایی‌ها پا به بالی گذاشتند و به احتمال زیاد در همان حدود بالی در نقشه جهانی ثبت شد. در نیمه دوم قرن نوزدهم، بالی تحت حکومت هلند واقع شد و در ۲۰ نوامبر ۱۹۴۹، دوباره استقلال خود را به دست آورد.

جزیره بالی اکنون کانون همبستگی ۱۰ خانواده سلطنتی سنتی است که هر کدام بر قسمتی از استان حکم می‌راند. هرچند که دولت جمهوری اندونزی سلطنت آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد؛ اما از زمان استقلال بالی، فعالیت‌ این خانواده‌ها متوقف نشده است.

 از مهم‌ترین شهرهای گردشگری استان بالی می‌توان به دنپاسار، جیمباران، لووینا، اوبود و کوتا اشاره کرد.

بالی مرکز هنر و صنایع دستی به شمار می‌رود. بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از بالی تهیه کنید، شامل نقاشی، سبدهای دست‌ساز، مجسمه‌های سنگی و چوبی، سرامیک‌جات، زیورآلات نقره‌ای و شیشه‌آلات است. بهترین راه تهیه سوغاتی‌ها، خرید مستقیم از کارگاه‌های ساخت و تولید است.

استان بالی

ساحل سانور واقع در دنپاسار یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران مسن محسوب می‌شود. علاوه بر ساحل آرام و تمیز، شما می‌توانید به برخی جاذبه‌های تاریخی سانور از جمله «معبد بلاجونگ» (Blanjong Temple) سر بزنید. قدمت معبد بلاجونگ که ستونی قطور با دست‌نوشته‌هایی روی آن است، به قرن نهم میلادی برمی‌گردد.

نوسا لمبونگان جزیره‌ا‌‌‌‌ی است بسیار کوچک که می‌توانید آن را با پای پیاده در عرض ۳ الی ۴ ساعت طی کنید. تعدد گونه‌های آبی در آب‌های اطراف این جزیره و مرجان‌های زیبا، سواحل این جزیره را به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل کرده‌اند.

استان بالی

لووینا بیش از هر چیز به سواحل ماسه‌ای و سیاه‌اش مشهور است. دریای آرام این منطقه، امکان شنا و تماشای دلفین‌ها را برای توریست‌ها فراهم می‌کند. اگر قصد دارید با خانواده به بالی سفر کنید، لووینا یکی از بهترین مقاصد برای شما است.

استان بالی

 کوتا بهترین نقطه برای موج‌سواری در استان بالی است و زندگی شبانه در این منطقه از دیگر جاذبه‌های آن به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه