لغو بیش از ۱۶۰۰ پرواز در پی وقوع طوفان در ایالات متحده

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۸
لغو بیش از ۱۶۰۰ پرواز در پی وقوع طوفان در ایالات متحده

به علت وقوع دومین طوفان زمستانی در غرب ایالات متحده، هزاران نفر بدون برق ماندند و بیش از ۱۶۰۰ پرواز لغو شدند.

بارش بی‌سابقه‌ی برف در غرب میانه که طوفان‌هایی با سرعت آهسته ایجاد می‌کند که دمای هوا را کاهش داده‌اند به سمت شرق در حرکت است. شدت بارش برف به اندازه‌ای است که با لغو پروازها، هزاران مسافر را سرگردان کرده و برق  بسیاری از نقاط را قطع کرده است.

در حدود ۳۱۰٬۰۰۰ خانه و کسب و کار به علت وقوع این طوفان برفی مرگبار که در بیشتر بخش‌های جنوب شرقی میشیگان روی داده است، بدون برق مانده‌اند. بارش برف در برخی مناطق به ۴۶ سانتی‌متر می‌رسد.

سازمان DTE Energy اشاره می‌کند که برق مناطق وسیعی قطع شده است؛ بیشتر از ۱۰۰۰ خط برق در شهرهای دیترویت و واین کانتی سقوط کرده‌اند که این اتفاق ناشی از سنگینی برف نشسته روی خطوط و نیز شدت باد در حال وزش است.

دریاچه‌های بزرگ (Great Lakes) و شهر گرین بی (Green Bay) در ایالت ویسکانسین شاهد شدیدترین بارش برفی است که تا به حال در این منطقه باریده است. بعد از ظهر روز یک شنبه، در این مناطق ۶۰ سانتی متر برف باریده است که از این حیث، دومین طوفان برفی شدید نام گرفته است.

با توجه به سرویس ملی هواشناسی، شهرهای دو قلوی مینه پولیس – سنت پل و مینه سوتا رکورد بارش برف در ماه آوریل را با ۵۵ سانتی متر برف شکستند. طبق گفته‌های برایان هورلی، کارشناس هواشناسی سرویس هواشناسی ملی، هیچ گردبادی تا ظهر یکشنبه گزارش نشده است. 

طوفان، همه‌ی مناطق سواحل خلیج تا غرب میانه را در بر گرفته است و به سمت شمال شرقی و نیوانگلند در حرکت است. پیش بینی شده است که روز دوشنبه، اکلاهما سیتی و کانزاس سیتی به پایین‌ترین دمای خود در تاریخ برسد.

هواشناسی وقوع ۱۷ گردباد را در آرکانزاس، لوئیزیانا، میزوری و تگزاس گزارش کرده است. تاکنون چهار نفر مجروح شده‌اند و ۱۶۰ ساختمان در اثر گردبادی که در شمال غرب آرکانزاس رخ داده است، آسیب دیده‌اند. دو مرگ و میر در غرب هم به ترافیک ناشی از این رویداد نسبت داده می‌شود.

حدود ۱۶۸۹ پرواز خارجی و داخلی که شامل ۱۳۴ پرواز داخلی یا خارجی فرودگاه میناپولیس – سنت پل بود نیز لغو شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه