مسکو در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
مسکو در یک نگاه

 مسکو به‌عنوان پایتخت پهناورترین کشور جهان، روسیه، از قدیمی‌ترین و البته مهم‌ترین شهرهای جهان از لحاظ تاریخی و گردشگری محسوب می‌شود.

تور مسکو را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید و پیش از هر چیز نیاز به اطلاعات کلی از این شهر دوست‌داشتنی دارید؟ در یک نگاه هرآنچه لازم است از مسکو بدانید را بخوانید.

مسکو در تپه Borovitsky در استان مسکو قرار دارد که پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه به حساب می‌آید. مسکو در بخش اروپایی کشور در بین رودخانه «اکا» (Oka River) و «ولگا» قرار دارد و مساحتی معادل ۲۵۶۱٫۵ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است.

مسکو بزرگ‌ترین شهر روسیه محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعات سال ۲۰۱۷، ۱۲٬۳۸۰٬۶۶۴ نفر در پایتخت زندگی می‌کنند و به همین دلیل این شهر در بین ۱۰ شهر پرجمعیت جهان قرار دارد.

بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان در مسکو زندگی می‌کنند. زبان مردم روسی است و مسیحیت ارتدوکس به‌عنوان دین اکثریت مردم است، مذاهب بودا، کاتولیک، اسلام، یهودیت و پروتستان نیز در این شهر پرستش می‌شود.

مسکو

مسکو شهر سبزی است که پارک‌ها، باغ‌ها، بلوارها، حوضچه‌ها و تفرجگاه‌های متعددی در آن وجود دارد. تابستان در پارک‌ها مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و والیبال ساحلی پرطرفدار است و در زمستان میدان یخی و اسکی برپا می‌شود.

مسکو دارای اقلیم قاره‌ای مرطوب با زمستان‌های طولانی و سرد است. در خرداد ماه میانگین دمای هوا در روز ۲۲ تا ۲۳درجه سانتی‌گراد است و در شب بین ۱۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد متغیر است. در تیرماه میانگین دما در روز ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در شب ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. به‌طور کلی، در فصل زمستان به این شهر سفر نکنید. در طول فصل زمستان دمای این شهر به ۲۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد. بهترین زمان سفر به مسکو، با توجه به آب و هوا، اواخر بهار یعنی اوایل ماه ژوئن است.

مسکو

حمل و نقل عمومی در مسکو نسبتا ارزان است و به‌راحتی می‌توان با استفاده از مترو، اتوبوس، تراموا و تاکسی به هر جایی سفر کرد و باید گفت که راحت‌ترین و رایج‌ترین این وسایل مترو است. ساعت کار وسایل نقلیه عمومی از ۵:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا ۱ بامداد ادامه دارد.

از جاهای دیدنی مسکو می‌توان به کاخ کرملین (Moscow Kremlin)، کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil's Cathedral)، میدان سرخ (Red Square)، آسمان‌نمای مسکو (Moscow Planetarium)، تئاتر بولشوی (Bolshoi Theatre)، کیلومتر صفر روسیه (Zero Kilometer Moscow)، موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین (Pushkin Museum)، پارک گورکی (Gorky Park)، قبرستان نوودویچی مسکو (Novodevichy Cemetery)، کلیسای جامع بشارت (Cathedral of the Annunciation)، نگارخانه ترتیاکوف (Tretyakov Gallery) و... اشاره کرد که باید در تور مسکو از آن‌ها دیدن کنید.

مسکو

مراکز خرید مسکو عبارت‌اند از آویاپارک (Aviapark)، مرکز خرید TsUM، مرکز خرید Glavnyi Universalnyi Magazin، بازار Izmailovo، منطقه‌ی Kitai-Gorod، خیابان Tverskaya و...

از این شهر زیبا می‌توانید شکلات، خاویار، عروسک‌های ماتریوشکا، عتیقه‌جات مربوط به دوران شوروی، زیورآلات سنتی، سماور، جعبه‌های لاکی، چینی Gzhel، عسل و... را به‌عنوان سوغاتی مسکو تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه