بهترین زمان سفر به زوریخ؛ پایتخت جهانی شکلات در سوئیس

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به زوریخ؛ پایتخت جهانی شکلات در سوئیس

سفر به کشور سوئیس و شهر مسحورکننده زوریخ، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و لذت‌بخش است. بهترین زمان سفر به پایتخت جهانی شکلات بر اساس آب و هوا، چه زمانی از سال است؟

شهر افسانه‌ای زوریخ، با دارا بودن ذخایر طبیعی چون یک رودخانه و یک دریاچه، دارای چشم‌اندازی مسحور کننده از کوهستان آلپ سوئیس پوشیده از برف، است. قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده تمیز، در زمین‌های تپه‌ای زوریخ، تجربه‌ای منحصربه‌فرد است و مناره‌های مخروطی کلیساهای قرون‌وسطایی تا آسمان بهشتی این شهر، بالا رفته‌اند.

علی‌رغم شهرت این شهر به‌عنوان مرکز بانکداری بین‌المللی قدیمی و همچنین پایتخت شکلات و شیرینی‌های شکلاتی، زوریخ، همچنین شهری مدرن است که تصمیم دارد، مسیر پرپیچ‌وخم زندگی را بدون عجله، طی کند. مسافرانی که می‌خواهند روح شهر را درک کنند، باید بدون شتاب، درست مانند زوریخ، سفر خود را برنامه‌ریزی کنند.

زوریخ

اولریش تسوینگلی (Ulrich Zwingli) برای تبلیغات مذهبی، جیمز جویس برای نوشتن اولیس (Ulysses) و بانکدارها برای پول در آوردن، به زوریخ آمدند. مکتب پوچ گرای دادائیسم (Dadaists) که جنبشی فرهنگی بود در کاباره ولتر (کاباره‌ای هنری و سیاسی) در شهر زوریخ در کشور سوئیس پدید آمد تا هنر را بسته به نگاه شما، تغییر دهد یا تخریب کند.

اما شما باید به‌خاطر شکلات، سوسیس‌های گریل شده، نوشیدنی‌های محلی، موزه‌های خارق‌العاده، معماری قرون‌وسطایی، مراکز خرید مجلل، خریدهایی گران، چشم‌اندازهای مسحورکننده و آب فوق‌العاده تمیز دریاچه زوریخ، به پایتخت رویایی سوئیس بیایید.

شما می‌توانید قبل از سفر به ژنو یا رفتن به دامنه‌های اسکی، یک یا سه روز در شهر زوریخ، اقامت کنید و خاطراتی فراموش‌نشدنی برای خودتان، رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به زوریخ بر اساس آب و هوا

زوریخ

بهترین زمان سفر به زوریخ، بین ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) است، زمانی که دمای میانگین ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گرادی، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در دریاچه شنا کنید. اگرچه، باید بدانید آب و هوای مهمان‌نواز فصل تابستان، این زمان از سال را تبدیل به گران‌ترین فصل گردشگری زوریخ، کرده است.

اما حتی در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)، فصل خلوت گردشگری، قیمت‌های هتل‌ها به خاطر مجاورت شهر به دامنه‌های اسکی کوهستان آلپ سوئیس، گران باقی می‌ماند. اگر بین ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) یا سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)، به زوریخ بیایید، ممکن است بتوانید هتلی با نرخ معقول پیدا کنید، اما به‌خاطر داشته باشید که آب و هوا در زمان‌های ذکر شده در زوریخ، رو به سرما می‌رود.

بهترین زمان سفر به زوریخ بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

زوریخ

فصل کوتاه پاییزی، با دمای میانگین ۱۰ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گرادی در ماه سپتامبر و دمای ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گرادی در ماه نوامبر، تقریبا سرد است. اما اگر شجاعت روبه‌رو شدن با هوای سرد پاییزی را دارید، می‌توانید در هزینه هتل، کمی صرفه‌جویی کنید.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

زوریخ

فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری زوریخ است، اما قیمت هتل‌ها، به‌علت برفی بودن دامنه‌های آلپ سوئیس، در این فصل، که آن‌ها را مناسب اسکی و اسنو بردینگ، می‌کند، بالا می‌ماند. کریسمس در زوریخ، با وجود بازارها و جشن‌های متعدد، فصل داغ گردشگری محسوب می‌شود و همین موضوع قیمت هتل‌ها را بالا می‌برد.

حتما یک کت گرم، کلاه، دستکش و شال گردن، همراه خودتان ببرید. دمای  میانگین در ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) تا ۶٫۷- درجه سانتی‌گراد، پایین می‌آید.

فصل بهار:‌ ماه‌های  مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

زوریخ

فصل بهار، یک فصل کوتاه دیگر در زوریخ است که ممکن است بتوانید هتل خود را با قیمتی کمتر، رزرو کنید. اگرچه در شروع فصل بهار، دما حدودا ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد است، اما در ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)، ممکن است با روزهایی با دمای دلپذیر ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد، روبه‌رو شوید.

ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، یکی از ماه‌های پر بارش زوریخ به شمار می‌آید، پس اگر در این زمان از سال، به این شهر سفر می‌کنید، حتما چتر به‌همراه خود، ببرید.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

زوریخ

دمای میانگین ۱۵٫۶ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد در فصل تابستان زوریخ، این زمان از سال، را تبدیل به بهترین زمان سفر برای گردشگران خارجی و کاوش در این منطقه، کرده است.

مردم محلی نیز در این فصل برای شرکت در فستیوال‌های فراوان و شنا کردن و قایقرانی در دریاچه زوریخ، بیرون می‌آیند. قیمت هتل‌ها در ماه ژوئن، ژوئیه و اوت، در حداکثر مقدار خود است؛ پس مکان اقامتی خود را از چندین ماه زودتر رزرو کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که فصل باران، مستعد بارش باران است؛ پس حتما چتر به‌همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به زوریخ بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

رویدادها و فستیوال‌های فصل پاییز

نمایشگاه هنر معاصر زوریخ

زوریخ

نمایشگاه هنر زوریخ، یک نمایشگاه بین‌المللی سالانه هنر است که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این مکان فضایی برای نمایشگاه‌های مربوط به رشته‌های مختلف هنری و یک مکان ملاقات تعاملی برای صاحبان گالری، مجموعه‌ها، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر فراهم می‌کند.

نمایشگاه یک مرور کلی از هنر معاصر بین‌المللی و یک فضای ضروری برای تماس، فروش و تبادل فرهنگی را ارائه می‌دهد. شگفنی نمایشگاه بین‌المللی هنر زوریخ، به‌علت وجود انواع نمایشگاه‌ها، با در بر گرفتن رسانه‌های مختلف، عکاسی و فرم‌های کلاسیک در نقاشی و مجسمه سازی است.

نمایشگاه هنر معاصر زوریخ ۲۰۱۸، در بیستمین سالگرد خود، در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر (۲۰ شهریور تا ۱ مهر ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

فستیوال فیلم زوریخ

زوریخ

فستیوال فیلم زوریخ، یک رویداد سالانه در ماه سپتامبر تا اکتبر در این شهر است که از سال ۲۰۰۹، برگزار می‌شود. فستیوال فیلم زوریخ سال ۲۰۱۸، در تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۷ اکتبر (۵ تا ۱۵ مهر ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

نمایشگاه هنری در کونستهاوس زوریخ

زوریخ

کونستهاوس زوریخ (موزه هنرهای زیبای زوریخ) یک موزه هنری در شهر زوریخ است که از سال ۱۹۱۰ در ساختمان طراحی شده توسط کارل موزر مستقر است. موزه کونستهاوس زوریخ شامل آثار نقاشی اروپایی از رنسانس تا دوره مدرن است.

این موزه به‌ویژه برای کارهای نقاشان سوئیسی و پیکره‌های چوبی و سنگی موجود در آن برجسته است. در موزه کونستهاوس زوریخ تندیس‌هایی از پیکره‌سازانی چون آلبرتو جاکومتی، هنری مور و اوت رودن نگهداری می‌شود.

هر سال در ماه اکتبر، یک نمایشگاه هنری در این موزه برگزار می‌شود که آثار متعددی از هنرمندان معاصر را به نمایش می‌گذارد.

سوئیس کاپ زوریخ (Swiss Cup Zurich)

زوریخ

رویداد فوق‌العاده سوئیس کاپ زوریخ، برای ۳۶ سال، بخشی از تقویم بین‌المللی ژیمناستیک است؛ با تشکر از نه فقط ورزشکاران شرکت کننده در سطح جهانی، بلکه ۴۰ عضو باتجربه OC که بیشتر آن‌ها داوطلبینی متبحر در ژیمناستیک و متعهد به سوئیس کاپ زوریخ هستند. این افتخار، همچنین به ۳۰۰ داوطلب از باشگاه‌های ژیمناستیک که به موفقیت این رویداد کمک می‌کنند، اختصاص دارد.

سوئیس کاپ زوریخ ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۷ ابان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

رویدادها و فستیوال‌های فصل زمستان

بازار کریسمس زوریخ (Christkindlimarkt)

زوریخ

بازار کریسمس زوریخ در ایستگاه اصلی قطار، با دارا بودن بیش از ۱۵۰ غرفه، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس در فضای بسته در اروپا است که در ماه‌های نوامبر تا دسامبر برگزار می‌شود.

مسافران به‌محض اینکه از قطار پیاده می‌شوند، خود را درون بازار رنگارنگ و جذاب کریسمس می‌یابند. یکی از نقاط برجسته این بازار، یک درخت کریسمس ۵۰ فوتی (۱۵ متر) است که با بیش از هزار کریستال سوارسکی، تزیین شده است.

مسابقات سوارکاری مرسدس بنز CSI

زوریخ

مسابقات سوارکاری مرسدس بنز CSI هر سال در شهر زوریخ در ماه ژانویه برگزار می‌شود. این کاپ جهانی مسابقات، گران‌ترین جایزه نقدی را به برنده، تقدیم می‌کند و همین امر باعث می‌شود بهترین سوارکاران جهانی، به استادیوم هالنستادیون (Zurich’s Hallenstadion) زوریخ، بیایند.

کارناوال زوریخ

زوریخ

کارناوال زوریخ در یک آخر هفته در ماه فوریه به‌صورت سالانه در شهر زوریخ برگزار می‌شود. در طول این کارناوال، نمایش‌های خیابانی فوق‌العاده‌ای برای کسانی که عاشق موسیقی زنده، کاغذ رنگی و لباس‌های عجیب و غریب، اجرا می‌شوند.

رویدادها و فستیوال‌های فصل بهار

هنرنمایی یر روی یخ

زوریخ

هنرنمایی یر روی یخ، یک رویداد سالانه در ماه فوریه تا مارس است. رقصنده‌های معروف و همچنین شخصیت‌های مشهور سینما در طول این رویداد در استادیوم شهر زوریخ، به‌مدت چند روز اجرای زنده دارند.

رویداد هنرنمایی در فوریه سال ۲۰۱۸، بیش از ۷۱۵۰۰ نفر بازدیدکننده داشت.

Sechselauten

زوریخ

Sechselauten، یکی از تعطیلات بهاری کشور سوئیس است که از اوایل قرن بیستم در سومین دوشنبه ماه آوریل، برگزار می‌شود. زمانی که هوا کمی گرم‌تر و روزها کمی طولانی‌تر می‌شوند، مردم کشور سوئیس، با فستیوال سنتی خود و جشن، به استقبال بهار می‌روند.

ماراتن زوریخ

زوریخ

ماراتن بین‌المللی شهر زوریخ با مسیری ۴۲ کیلومتری از میان خیابان‌های زیبا و دریاچه مسحورکننده شهر، در ماه آوریل، هر سال، علاقه‌مندان زیادی را به این شهر می‌کشاند.

فستیوال غذای خیابانی

زوریخ

فستیوال غذای خیابانی، رویدادی ۱۱ روزه در ماه می تا ژوئن، برای عاشقان غذا در شهر زوریخ است.

رویدادها و فستیوال‌های فصل تابستان

مسابقات مرد آهنی سوئیس (IRONMAN Zurich, Switzerland)

زوریخ

مسابقات چندگانه مرد آهنی سوئیس، یکی از رویدادهای قابل‌توجه در شهر زوریخ در ماه ژوئیه است. این مسابقه، با شنا در دریاچه زیبای زوریخ، آغاز می‌شود. پس از شنا کردن در مسیر ۳٫۸ کیلومتری، مسابقه با دوچرخه‌سواری در خیابان‌های شهر افسانه‌ای زوریخ، ادامه می‌یابد. پس از گذر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر زوریخ، این مسابقه به اتمام می‌رسد.

هر سال، قهرمانان ورزشی از بیش از ۶۰ کشور جهان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

روز ملی سوئیس

زوریخ

روز ملی سوئیس، در تاریخ یکم اوت (۱۰ مرداد)، یکی از تعطیلات ملی کشور سوئیس است. اگرچه تاسیس اتحادیه سوئیس، برای اولین بار در سال ۱۸۹۱، جشن گرفته شد، اما این روز از سال ۱۹۹۴ یه یکی از تعطیلات ملی تبدیل شد.

فستیوال موسیقی زوریخ

زوریخ

فستیوال موسیقی زوریخ در فضای باز، یکی از رویدادهای سالانه در ماه اوت است که به‌مدت ۴ روز در این شهر برگزار می‌شود.

فستیوال موسیقی زوریخ ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ اوت (۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

Dorflifascht

Dorflifascht، یک کارناوال خیابانی در ماه اوت در شهر زوریخ است که با اجراهایی زنده موسیقی و نمایش‌های هنری، علاقه‌مندان زیادی را به این شهر می‌کشاند.

بهترین زمان سفر به زوریخ بر اساس هزینه هتل‌ها

زوریخ

بهترین زمان سفر به زوریخ بر اساس هزینه هتل‌ها، فصل‌های کوتاه بهار و پاییزی، بین ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) یا سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)، است.

رتبه‌های زوریخ

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های زوریخ به شرح زیر است:

ششمین مقصد برتر تعطیلات کریسمس

۱۲امین مقصد برتر سفر خانوادگی در اروپا

سوئیس؛ آب و هوا و اقلیم

زوریخ

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در زوریخ

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲٫۲۷٫۴
فوریه۵۶٫۹
مارس۱۰٫۶۶٫۴
آوریل۱۵۷٫۶
می۱۹٫۴۱۰٫۲
ژوئن۲۲٫۸۱۳
ژوئیه۲۴٫۴۱۳٫۷
اوت۲۳٫۹۱۲٫۴
سپتامبر۲۰٫۶۱۰٫۲
اکتبر۱۳٫۹۷٫۶
نوامبر۷٫۲۷٫۴
دسامبر۲٫۸۶٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در زوریخ

کشور سوئیس، علی‌رغم مساحت کوچکش، دارای اقلیم متغیری است که به منطقه، بستگی دارد. منطقه تیچینو (Ticino) در جنوب کشور، دارای اقلیم مدیترانه‌ای است؛ دیگر مناطق کشور بسته به تفاوت در عرض جغرافیایی، از اقلیم قاره‌ای لذت می‌برند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۲٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
فوریه۴٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۳٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۲٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
مارس۹٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۵ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر
آوریل۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
می۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۹٫۶ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۸٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۸٫۳ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر
ژوئن۲۲ سانتی‌گراد- ۱۲٫۳ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱۱٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۱۰٫۹ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۱۰٫۲ سانتی‌متر
ژوئیه۲۴ سانتی‌گراد- ۱۳٫۵ سانتی‌متر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۱۳٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۱۳٫۲ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۱۳ سانتی‌متر
اوت۲۳٫۸ سانتی‌گراد- ۱۲٫۱ سانتی‌متر۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۱۱٫۸ سانتی‌متر۲۳٫۵ سانتی‌گراد- ۱۱٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۱۱٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۱۹٫۸ سانتی‌گراد- ۹٫۷ سانتی‌متر۱۹ سانتی‌گراد- ۹٫۱ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۸٫۶ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر
اکتبر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۸٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر
نوامبر۵٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر
دسامبر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در زوریخ

دما در مناطق کوهستانی به سرعت پایین می‌آید و ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر، همیشه پوشیده از برف هستند. بر اساس فعالیت موردعلاقه شما، که می‌خواهید آن را تجربه کنید، سوئیس می‌تواند در تمامی فصول، میزبان خوبی برای شما باشد؛ اسکی در دامنه‌های کوهستان آلپ سوئیس در ماه‌های نوامبر تا آوریل، هایکینگ در ماه‌های تابستانی، سفر به ژنو و اطراف ساحل دریاچه در فصل بهار و بازدید از قلعه‌ها در منطقه کوهستانی برنزه (Bernese Oberland) در فصل پاییز.

چه زمانی به زوریخ برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۶۱۰-۱۶۲۰
فوریه۱-۵۹-۱۳۱۸
مارس۲۱۲۴-۲۱۱۰
آوریل۶۱۶۳-۲۵۱۵
می۱۰۱۸۲۲۸۲۰
ژوئن۱۳۲۴۴۳۴۱۳
ژوئیه۱۶۲۵۸۳۵۱۴
اوت۱۵۲۳۸۳۴۱۴
سپتامبر۱۲۲۰۵۲۹۱۴
اکتبر۱۰۱۶۲۲۵۱۶
نوامبر۴۹۶-۱۸۱۶
دسامبر۰۶۶-۱۶۱۶

حداقل و حداکثر دما در زوریخ

هزینه روزانه توریستی در زوریخ

هزینه یک روز اقامت در زوریخ حدودا ۴۴۹ دلار (۲ میلیون تومان) است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به زوریخ سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در زوریخ انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه