نمایش آثار موزه لوور فرانسه در تهران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵
نمایش آثار موزه لوور فرانسه در تهران

از ۱۴ اسفند امسال تا ۱۸ خرداد سال آینده ۵۰ اثر از آثار موزه لوور با عنوان «شکوه تمدن‌های جهان» به‌مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درخواهند آمد.

پس از نمایش دو مجموعه تاریخی از کشورهای کره جنوبی و ارمنستان در موزه ملی ایران در ماه‌های گذشته و نمایش دو تک اثر «منشور کوروش» و «پنه لوپه» در چند سال اخیر در موزه مادر ایران، این بار نوبت به نمایش آثاری از موزه لوور در این موزه رسیده است.

رئیس موزه ملی ایران دراین‌باره چنین گفت:

۵۰ اثر از آثار موزه لوور فرانسه با عنوان «شکوه تمدن های جهان» به‌مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش در می‌آیند. این نمایشگاه مجموعه‌ای بیش از پنجاه اثر از تمدن‌های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال آفریقا از جمله تمدن های سومر، آشور، هیتی، مصر باستان، یونان و روم باستان و مجموعه‌ای از نقاشی، طراحی و لیتوگرافی از آثار هنرمندان بزرگ اروپا مانند «اوژن دلاکروا» و «کامیل کورو» را شامل می‌‌شود.

آکنده در ادامه سخنانش افزود: 

این مجموعه آثار از هشت بخش موزه لوور انتخاب شده‌اند و بر اساس طرح محتوایی نمایشگاه در چهار بخش اصلی با عناوین «تولد یک مجموعه»، «تولد یک افزودن، شکوه تمدن های جهان، موزه»، «رویای جهانی شدن» و «یک موزه زنده»، به نمایش در می‌آیند.

گفتنی است بسیاری از این آثار از سالن‌های اصلی موزه لوور انتخاب شده‌اند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به پیکره «ابوالهول» از سنگ بازالت مربوط دوره «فرعون هاکور» اشاره کرد؛ این اثر از بخش عتیقات مصر باستان در سالن «سولی لوور» انتخاب شده است. 

مطالب مرتبط:

منبع buzdid

دیدگاه