حقایق جالب درباره زوریخ؛ سوئیس

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
حقایق جالب درباره زوریخ؛ سوئیس

زوریخ، بهترین شهر دنیا برای زندگی و  بهشتی در دل اروپا و بدون شک از زیباترین شهرهای سوئیس است. زوریخ همچنین به‌عنوان قطب اقتصادی و پایتخت فرهنگی سوئیس شناخته می‌شود.

زوریخ، شهر مهم و زیبای سوئیس امروز به قطب اقتصادی این کشور تبدیل شده است و بانک‌های مشهوری دارد. زوریخ توانسته عنوان مرغوب‌ترین شهر دنیا را از نظر ارزش زندگی به دست بیاورد. این شهر بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در سوئیس و مرکز کانتون زوریخ است که در شمال مرکزی سوئیس در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. زوریخ در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان گران‌ترین شهر دنیا شناخته شد.

 زوریخ

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره زوریخ، این شهر زیبا رفته‌ایم؛ با ما همراه باشید تا زوریخ را بهتر بشناسیم:

۱. زوریخ، قلب اقتصاد سوئیس لقب گرفته است، این شهر ۶۵ بانک ملی و بین‌المللی دارد.

۲. با توجه به موقعیت مهم زوریخ در اقتصاد سوئیس، این شهر پایتخت سوئیس نیست و در سال ۱۸۴۸ شهر برن به‌عنوان پایتخت سوئیس انتخاب شد. بااین‌حال زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس است.

 زوریخ

۳. همان‌طور که اشاره کردیم زوریخ عنوان بهترین شهر برای زندگی را به دست آورده است و بر اساس آمار مردم زوریخ توانسته‌اند عنوان شادترین مردم دنیا را به دست بیاورند.

 زوریخ

۴. زبان بیشتر سوئیسی‌ها آلمانی است و بیشتر مردم زوریخ هم به این زبان صحبت می‌کنند، ولی در این میان افرادی با زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی هم دیده می‌شود. گردشگران در زوریخ نگران زبان نیستند، چون تقریبا بیشتر زبان‌های پرکاربرد در این شهر صحبت می‌شود.

۵. طبقه اشراف سوئیس بیشتر به زبان لاتین صحبت می‌کنند.

 زوریخ

۶. زوریخ یکی از توریستی‌ترین نقاط سوئیس است، دلیل این استقبال هم تفریحات شبانه‌روزی این شهر است.

۷. زوریخ ۱۱۰ هتل دارد و هرساله میزبان ۲٫۵ میلیون توریست است. فرودگاه زوریخ، یکی از شلوغ‌ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌های دنیا است که سالانه ۲۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. اگر در تعطیلات به زوریخ سفر کردید و هتل رزرو نکرده بودید، انتظار پیدا کردن هتلی شیک را نداشته باشید، چون به‌احتمال‌زیاد هیچ هتل خوبی اتاق خالی ندارد!

 زوریخ

۸. زوریخ مقصدی ایده‌آل برای سفر عکاس‌ها است، در این شهر زیبا ۱۲۰۰ فواره و آب‌نما وجود دارد؛ یک عکاس در زوریخ سوژه برای عکاسی کم نمی‌آورد!

 زوریخ

۹. بدون شک زوریخ یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شهرها در جریان هنر مدرن بود، مکتب دادائیسم که مکتبی مهم و اعتراضی به سیاست‌های جامعه بود، در این شهر شکل گرفت و سردم‌دار و هنرمند مشهور این سبک، مارسل دوشان نام دارد.

 زوریخ

۱۰. در زوریخ بیش از ۱۲ موزه مشهور وجود دارد و موزه ملی یکی از محبوب‌ترین این موزه‌ها است.

۱۱. دانشگاه زوریخ، با بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، بزرگ‌ترین دانشگاه کشور سوئیس محسوب می‌شود. این دانشگاه امروز دارای دانشکده‌های هنر، اقتصاد، حقوق، علوم پزشکی، دامپزشکی، علوم کاربردی، الهیات و فلسفه است.

 زوریخ

۱۲. دانشگاه‌های سوئیس و زوریخ، ۲۰ برنده جایزه نوبل را به دنیا تحویل داده است، ازجمله این افراد سرشناس می‌توان به ویلهلم رونتگن، آلبرت انیشتین اشاره کرد، رونتگن و انیشتین پایان‌نامه‌های درسی خود را در دانشکده زوریخ ارائه کردند.

۱۳. از طبیعت زیبای زوریخ زیاد یاد کردیم، این شهر ۱۰۳۰ چشمه آب‌معدنی دارد. در بخشی از باغ‌وحش شهر، حیوانات به‌صورت آزاد حرکت می‌کنند و گویی در جنگل به ملاقات حیوانات رفته‌اید.

 زوریخ

۱۴. کافه‌های زوریخ در طول تاریخ چهره‌های معروف زیادی را به خود دیده و بسیاری از اتفاقات مهم هنری ازجمله شکل‌گیری مکتب دادا، در کافه‌های این شهر اتفاق افتاده است. لنین، تئوریسین و انقلابی کمونیست روسیه و رهبر انقلاب ۱۹۱۷ روسیه، در خیابان اسپیگلگس زوریخ زندگی می‌کرد و اغلب به کافه اودئون می‌رفت.

 زوریخ

۱۵. کلیسای فرامانستر، یکی از محبوب‌ترین کلیساهای شهر است که هنرمند مشهور، مارک شاگال طراحی شیشه‌های آن را انجام داده و باگذشت چیزی حدود ۸۳ سال هنوز هم این نقش‌ها به‌جامانده است.

۱۶. زوریخ یکی از شهرهایی است که بیشترین آمار حمام‌های عمومی را دارد، حدود ۴۰ حمام عمومی در این شهر وجود دارد که حدود ۱۸ حمام برای عموم قابل‌استفاده است.

 زوریخ

۱۷. اگر روزی تصمیم گرفتید به گران‌ترین مک‌دونالد دنیا بروید، کافی است سری به مک‌دونالد زوریخ بزنید تا گران‌ترین همبرگرها را در این فست‌فود بخورید.

۱۸. صندوق‌های پست زوریخ هم با دیگر جاهای دنیا متفاوت است. صندوق‌های پست زوریخ، دو اسلات دارد، یکی برای انداختن نامه و دیگری برای بسته‌های پستی!

۱۹. رستوران‌های چینی و مکزیکی زوریخ از گران‌ترین رستوران‌های دنیا است و عجیب‌وغریب‌ترین قیمت‌ها در منوی این رستوران‌ها دیده می‌شود.

 زوریخ

۲۰. دریاچه زوریخ در سال‌های اخیر ۲ بار به‌صورت کامل یخ‌زده است. یک‌بار در سال ۱۹۲۹ و یک‌بار هم در زمستان ۱۹۶۲. میزان سرما به حدی بود که تقریبا تمام آب دریاچه یخ‌زده بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه