آنتالیا در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
آنتالیا در یک نگاه

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است که در خلیج آنتالیا قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر در سواحل مدیترانه‌ای غرب ترکیه محسوب می‌شود.

شهر آنتالیا در ترکیه قرار دارد و سنت و مدرنیته را در هم آمیخته است؛ جاذبه‌های تاریخی این شهر در کنار امکانات و تفریحات مدرن، از آنتالیا یک مقصد گردشگری کامل ساخته است. جمعیت این شهر تا سال ۲۰۱۵ معادل ۲،۲۸۸،۰۰۰ میلیون نفر بوده که در مساحت ۴۷۸ کیلومتر مربعی آنتالیا ساکن هستند.

آنتالیا آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های ملایم و بارانی دارد و حدود ۳۰۰ روز از سال آفتابی است. سردترین ماه سال ماه ژانویه و میانگین دمای هوا در این ماه، ۱۰ درجه است. بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه آوریل است، البته ماه‌های آوریل تا دسامبر فصل شلوغ گردشگری در این شهر است. ماه‌های ژانویه تا مارس چندان برای سفر مناسب نیستند؛ زیرا در این ماه‌ها، هوا ممکن است به‌شدت سرد شود و بازدید از جاذبه‌ها و گردش در ساحل‌ های آنتالیا سخت خواهد بود.

آنتالیا

در آنتالیا گزینه‌های مختلفی برای حمل و نقل عمومی وجود دارد که شامل اتوبوس‌های عمومی، تاکسی‌ها، واگن‌های برقی، مینی‌بوس‌ها و دالموس‌ها می‌شود که همگی مناسب، ارزان و راحت هستند. از فرودگاه به مقصد مرکز شهر آنتالیا، هیچ اتوبوس یا مینی‌بوسی وجود ندارد. بهتر است پیش از گرفتن تاکسی در مورد کرایه به توافق برسید.

جاهای دیدنی آنتالیا از این قرار هستند: شهر قدیم آنتالیا، بندر قدیمی، موزه‌ی آنتالیا، مناره‌ی یولی، دروازه‌ی هادریان، برج و باروی رومی، شهر باستانی آسپندوس، شهر باستانی ترمسوس، شهر باستانی پرگه، المپوس و چیمائرا، چشمه‌های کارستی، غار کارائین، شهر تاریخی فاسلیز و غار کوکاین.

در سفر به آنتالیا حتما از موزه‌های این شهر نیز دیدن کنید که موزه باستان‌شناسی، موزه مینی سیتی، موزه و خانه آتاتورک، سونا اینان کرک، موزه اسباب‌بازی، موزه سونا و اینان کیراک کالیسی (Suna And Inan Kirac Kaleici Museum) هستند.

آنتالیا

تا در آنتالیا هستید، غذاهای خوشمزه آنتالیا مثل صبحانه‌ی سنتی ترکی، کباب ترکی، لحم‌عجین (پیتزای ترکی)، یاپراک سارما (Yaprak Sarma)، دلمه، مرغ و برنج ترکی، بادمجان شکم‌پر (Karnıyarık)، سوپ عدس (Mercimek)، سوپ ماست، کادایف (Kadayıf) و شیرینی‌هایش را نیز امتحان کنید. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در شهر وجود دارد، نظیر رستوران ارزان پاناروما، کن کن، فسیلتی، مایدانوز کوفته، بستنی دوکانی، پییازیچی مصطفی، تیریتچیزاده، پیسکاتوره، لارا بالیک اوی، آینالی، سرپمه بالیکیوی و... که سفر خاطره‌انگیزی را برایتان می‌سازد.

آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا عبارت‌اند از بازار اصلی و قدیمی آنتالیا، مرکز خرید میگروس (Migros)، مرکز اوت لت دیپو (Deepo) با تخفیف‌های ویژه، بازار لائورا یک بازار آخر هفته‌ی مشهور در آنتالیا، ترا سیتی (Terra City)، مرکز خرید شیمال (Shemall) برای خریدهای لوکس، فروشگاه بوینر ارسپورت (Boyner Sports) مختص لباس‌های ورزشی. برای سوغاتی نیز می‌توانید زیورآلات و جواهر، محصولات چرمی، پوشاک، روغن زیتون، فرش دستبافت، شیرینی و ادویه‌جات، سفال‌های دست‌ساز و محصولات ابریشمی را تهیه کنید. 

گالری عکس‌های آنتالیا

مطالب مرتبط:

منبع karnaval kojaro

دیدگاه