جزایر آباکو، بهشتی در شمال باهاما

فرید دالایی
فرید دالایی یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
جزایر آباکو، بهشتی در شمال باهاما

شاید نام آباکو را کمتر شنیده باشید اما اگر زمانی به دنبال یکی از زیباترین و خلوت‌ترین جزایر دنیا بودید، بدون شک آباکو بهترین انتخاب است.

آباکو جای افراد لوس و ننر نیست. این اولین جمله‌ای است که از محلی‌های جزایر اطراف باهاما می‌شنوید. این به این معنا نیست که آن‌ها نمی‌خواهند شما آنجا باشید یا اینکه رفتار غیردوستانه‌ای از خود نشان دهند، قصد آن‌ها تنها هشدار و آگاهی دادن به شما است که انتظار اقامتگاه‌های بزرگ و راحت یا حتی چیزهایی مثل جریان برق ثابت، تهویه هوا یا بستنی را نداشته باشید.

جزایر آباکو
جزایر آباکو

همه چیز در آباکو جور دیگری عمل می‌کند. زمان معنای خاصی ندارد، فاصله باتوجه به سرعت قایق شما اندازه‌گیری می‌شود و اتفاقات در لحظه رخ می‌دهد. شاید در نگاه اول عالی به نظر برسد؛ اما این موضوع را هنگام سفارش غذا نیز به خاطر داشته باشید. آشپز برای تهیه غذای شما به طرف لنگرگاه و به دنبال محموله‌های غذا می‌رود که این خود یک ساعت و نیم طول می‌کشد. ممکن است سر راه یک دوست قدیمی را ببیند و با هم شروع به یادآوری خاطرات گذشته و نوشیدن نوشابه کنند. ممکن است تصمیم بگیرید خودتان شام بپزید؛ اما انتخاب شما مبنی بر نوع غذا، بستگی به انواع ماهی دارد که آن روز صید شده است.

جزایر آباکو

از طرفی، اگر بتوانید انتظارات خود را پایین بیاورید و با شرایط کنار بیایید و اهمیتی به زمان آماده شدن غذا، رسیدن شیر به مغازه یا آمدن برق ندهید، جزایر آباکو خود بهشت هستند.

ساحل elbow cay

برخی از زیباترین و بکرترین ساحل‌ها در این جزایر قرار دارند که بیشتر مواقع هم آنقدر خلوت هستند که آن را متعلق به خود می‌دانید. یکی از جذاب‌ترین ساحل‌های آباکو، جزیره Elbow Cay، در هوپ تاون است. از آنجا که بسیاری از بریتانیایی‌ها به این شهر مهاجرت کردند، فرهنگ بومی‌ها با فرهنگ انگلیسی‌ها آمیخته شد، با این وجود انگلیسی‌ها باید خود را با شیوه زندگی بومی‌ها وفق می‌دادند.

هیچ رستوران دلگیر و هیچ اجباری برای پوشیدن کت و کراوات در این قسمت از دنیا وجود ندارد. تنها یک رستوران کوچک در شمال جزیره وجود دارد که حتی اسمی هم برایش انتخاب نشده است و هرکس هرطور که مایل باشد وارد آن می‌شود. مسافرخانه آباکو سرویس‌های خود را چنین توصیف می‌کند: وقار پابرهنگی. درواقع می‌توان گفت کلیساها تنها مکان‌های جزیره Elbow Cay هستند که در آن‌ها پوشیدن کفش و پیراهن الزامی است.

جزایر آباکو

در این جزیره تفریحات و آرامش بسیاری را می‌توان یافت؛ از جمله ماهیگیری و غواصی که همیشه در دسترس هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک محلی سراغ یک راهنما را جهت کمک بگیرید.

جزایر آباکو

از آنجا که این جزیره تنها ۲۴۱۴ متر عرض و ۱۱۲۶۵ متر نیز طول دارد، به راحتی می توانید بدون ترس از گم شدن هرچقدر که بخواهید به کشف جزیره بپردازید.

هیچگونه جرم جنایتی در این جزیره دیده و حتی شنیده نمی‌شود و آنچه واقعا جای تعجب دارد اشیای باارزشی است که دست‌نخورده روی لنگرگاه قرار دارند. تنها چیزی که نباید چشم از آن برداشت نوشیدنی‌هایتان است. البته جای نگرانی نیست، چون دزدیده نمی‌شوند اما گاهی آن را از شما قرض می‌گیرند و بین خود تقسیم می‌کنند.

جزایر آباکو

شما می‌توانید یک قایق اجاره کنید و دورتادور جزیره را ببینید، یا تا رسیدن به جزیره یک ماشین گلف کرایه کنید؛ ولی به خاطر داشته باشید که هیچ وسیله نقلیه‌ای حتی ماشین گلف اجازه ورود به شهر را ندارد. مگر برخی کامیون‌های حمل بار. خیابان‌ها بیشتر شبیه به پیاده‌روهای بزرگی هستند که در آن‌ها داتسون‌ها (نوعی اتومبیل) برای تحویل بار به مغازه‌ها وجود دارند.

بازار آباکو

سه بازار کوچک در مغازه وجود دارد که معمولا یکی از آن‌ها همیشه بسته است و دیگری تقریبا هیچ چیز ندارد. اگر رژیم غذایی خاص یا محدودیت‌های غذایی دارید بهتر است پیش از سفر هرآنچه لازم است را با خود همراه ببرید چراکه معلوم نیست در جزیره چیزی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که شما در آخرین ایستگاه مرزی قرار دارید و زمان تحویل بار مانند بسیاری موارد دیگر در جزیره از زمانبندی معینی پیروی نمی‌کند.

چندین رستوران در جزیره وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Captain Jack’s و Munchies اشاره کرد. Munchies مانند کلبه کوچکی است که مشتری‌ها برای صرف غذا در بالکن می‌نشینند.

در این رستوران می‌توانید بهترین کونچبرگر را بخورید. این برگر از گوشت کاملا سرخ‌شده‌ی صدف تهیه می‌شود که آن را داخل نان‌ قرار داده و روی آن را با کاهو و سس تارتار می‌پوشانند. شاید گفتن اینکه Munchies بهترین بستنی دنیا را دارد سخت باشد اما اینجا جایی است که خوشمزه‌ترین بستنی‌های کشمشی و نارگیلی را پیدا می‌کنید، البته به شرطی که بار بستنی رسیده باشد.

رستوران Captain Jack’s در لنگرگاه شهر هوپ‌تاون قرار گرفته است که هم داخل و هم بیرون از رستوران روی لنگرگاه جا برای نشستن دارد. منوی رستوران عالی اما جو و فضای آن از همه چیز بهتر است. منظره قایق‌هایی که وارد لنگرگاه یا از آن خارج می‌شوند، یک فانوس دریایی که در زمینه این تصویر قرار دارد، مکالمه‌های همیشه جذاب و اکثرا دوستانه‌ درباره قایق، ماهیگیری یا نوشیدنی مجموعه‌ای از لذت‌بخش‌ترین صحنه‌ها هستند. برخی شب‌ها گروه‌های محلی موسیقی زنده به سبک رگی اجرا می‌کنند و مردم با کنار زدن میز و صندلی‌ها به پایکوبی می‌پردازند.

از دیگر رستوران‌ها و غذاخوری‌های خوب هوپ‌تاون Hopetown Harbour Lodge ،Abaco Inn و Sea Spray Marina هستند. برای آگاهی از دیگر رستوران‌ها حتما از محلی‌ها سوال بپرسید، آن‌ها حتما هر نوع اطلاعاتی که بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهند.

elbow cay

Elbow Cay به ساحل‌های بی‌نظیرش معروف است. در یک طرف جزیره اقیانوس اطلس با امواج بزرگ و مهیب و زیبایی‌های چشم‌گیر و در طرف دیگر آب‌های آرام، زلال و گرم آباکو قرار دارد که دارای رنگ آبی و سبز باورنکردنی است. هر دو طرف دارای ساحل‌های شنی بسیار زیبایی هستند که کیلومترها می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید. در انتهای شمالی قسمت اقیانوس اطلس، صخره‌های بزرگی وجود دارد که از اصابت امواج به آن‌ها مه‌ای از آب شور به‌وجود می‌آید. این ساحل بهترین مکان برای لذت بردن از زیبایی و ماهیگیری است. می‌توانید در امتداد قسمت دریای آباکو تمام مسیر را از شمال جزیره تا لنگرگاه پیاده‌روی کنید. قسمت انتهای جنوبی جزیره به‌وسیله یک مرداب از لنگرگاه جدا می‌شود.

ساحل تاهیتی

ساحل تاهیتی یکی از زیباترین ساحل‌های دنیا نام‌گذاری شده است که تا با چشم خود نبینید باور نمی‌کنید و آنجا است که آرزو می‌کنید کاش این اسم را برایش انتخاب نمی‌کردند تا کسی جز شما آن را کشف نمی‌کرد.

اب  های تاهیتی

می‌توانید در آب‌های فیروزه‌ای که تا کیلومتر‌ها به چشم می‌خورد قدم بزنید، درحالی‌که ماهی‌ها دور زانوهایتان به این طرف و آن طرف می‌روند. اقامتگاه‌هایی در ساحل وجود دارد که استراحتگاه‌های خصوصی را در اختیارتان قرار می‌دهند، هرچند که خیلی هم به این استراحتگاه‌های خصوصی احتیاجی نیست زیرا بیشتر از سه یا چهار نفر در تمام ساحل دیده نمی‌شوند.

در ساحل تاهیتی نقطه‌ای به نام Tilloo Cut وجود دارد که محل تلاقی اقیانوس اطلس و دریای آباکو است. ایستادن در آب‌های آرام (که تنها تا کمر انسان می‌رسند) و تماشای امواج اطلس که به ساحل مرجانی برخورد می‌کنند واقعا تجربه بی‌همتایی است.

جزایر آباکو

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه