اندونزی قصد دارد به قطب ماهیگیری جهان تبدیل شود

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
اندونزی قصد دارد به قطب ماهیگیری جهان تبدیل شود

کشور اندونزی به دنبال توسعه مقاصد بالقوه ماهیگیری و تبدیل شدن به بهترین مقصد گردشگری ماهیگیری جهان است.

رئیس تیم تسریع توسعه گردشگری دریایی در وزارت گردشگری اندونزی گفته است که این وزارتخانه با همکاری وزارت امور دریایی و شیلات قصد دارد میزبانی مسابقات ماهیگیری سال ۲۰۱۸ را برعهده بگیرد. وی ادامه می‌دهد:

اولین رویداد این مسابقات در بانگایی در سولاوسی مرکزی در آینده‌ی نزدیک خواهد بود. ما همچنین منطقه‌ای برای ماهیگیری در بانگای مشخص کرده‌ایم تا آن را به‌عنوان یک منطقه‌ی گردشگری جا بیندازیم. امیدواریم که این تورنمنت آغازگر توسعه گردشگری ماهیگیری به‌عنوان فعالیتی با ارزش اقتصادی باشد. پیش‌نویس راهنمای ماهیگیری تفریحی را به زودی نهایی خواهیم کرد.

اندونزی

خبرگزاری آنتورا گزارش داده که دولت، مقاصد بالقوه گردشگری دریایی که می‌توان فعالیت‌هایی مانند غواصی، قایقرانی، اسنورکلینگ و موج‌سواری را در آن‌ها توسعه داد، مشخص کرده است. براساس قانون گردشگری،‌ گردشگری ماهیگیری به‌عنوان فرآورده‌ی گردشگری دریایی به‌شمار می‌رود. با این حال، سرعت توسعه‌ی آن به‌خصوص در مقایسه با گردشگری غواصی کمتر بوده است.

سال گذشته این کشور میزبان مسابقات بین‌المللی ماهیگیری وی‌دی سال ۲۰۱۷ در جزیره وی‌دی (Widi Island) بود و استانداردهای بین‌المللی انجمن بازی‌های ماهیگیری و بنیاد بیل‌فیش را رعایت کرد. حدود ۱۵۰۰ نفر در این تورنمنت شرکت کردند که ۱۷۵ نفر از ژاپن، استرالیا، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، تایلند و آمریکا بودند.

مطالب مرتبط:

منبع thejakartapost

دیدگاه