بحران آب و مقررات سختگیرانه ویزا، دردسری برای گردشگری کیپ تاون

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
بحران آب و مقررات سختگیرانه ویزا، دردسری برای گردشگری کیپ تاون

به دنبال بحران آب و مقررات سختگیرانه ویزا در شهر کیپ تاون، صنعت گردشگری این شهر با کاهش گردشگر و مشکلات متعدد مواجه شده است.

براساس یک گزارش‌، درآمد گردشگری کیپ تاون به خاطر تاثیر کمبود آب و مقررات سختگیرانه ویزا ممکن است تا یک میلیارد راند کاهش یابد. با این حال صنعت گردشگری به دنبال جبران این خسارت، جوان‌سازی و افزایش سهم خود از مسافران محلی و بین‌المللی است.

کیپ غربی به تعداد گردشگران این فصل از جشنواره‌هایش امیدوار است و خود را برای یک فصل شلوغ و پرهیاهو آماده می‌کند. هرچند، اتاق بازرگانی و صنعت هشدار داده است که کاهش بار (برق) می‌تواند این امیدها برای افزایش گردشگری را از بین ببرد، به‌خصوص بعد از اینکه صنعت عمومی برق آفریقای جنوبی، در سراسر کشور اعلام خاموشی کرد.

کیپ تاون

آژانس توسعه گردشگری و تجارت استان، Wesgro، طرح‌های جدیدی را برای برگرداندن گردشگران به این استان آغاز کرده است. این آژانس معتقد است کاهش محدودیت آب در روزهای شنبه،‌ این پیام را به دنیا می‌فرستد که شهر کیپ تاون برای کسب و کار باز است. جودی لین، مدیر بازاریابی گردشگری Wesgro می‌گوید:

مقرارت ویزا و توان مالی جزو عوامل تاثیرگذار بر سفر هستند. در حال حاضر نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که تعداد گردشگران، چه رقمی خواهد بود. هرچند با همکاری شرکت گرانت تورنتون‌، روی یک گزارش جامع در مورد تاثیر خشکسالی بر صنعت گردشگری فعالیت می‌کنیم. نتایج به دست آمده را طی چند ماه اول سال آینده اعلام خواهیم کرد.

او می‌گوید با اینکه برخی از مناطق کارو (Karoo) با کمبود شدید آب مواجه هستند،‌ اما روند سفرها نشان می‌دهد که این مناطق همچنان شاهد ترافیک سنگین است، زیرا در مسیر سایر جاذبه‌های شهر قرار دارد.

کیپ تاون

چندین کمپین به راه افتاده است تا کیپ تاون و کیپ غربی را به لیست سفر گردشگران برگردانند و اعتماد سرمایه‌گذاران را مجددا به این منطقه و کشور جلب کنند. گردشگری در کیپ تاون باعث اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر شده است و به‌عنوان یکی از عوامل اصلی اقتصادی به‌شمار می‌رود. صنعت گردشگری، یک طرح احیا راه‌اندازی کرده که شامل تلاش جمعی همه سطوح دولت،‌ صنعت گردشگری و ایر‌بی‌ان‌بی می‌شود و با آغاز یک کمپین جهانی درصدد تغییر شرایط فعلی هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه