پروازهای بین المللی، راهی برای توسعه و رونق گردشگری در یزد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
پروازهای بین المللی، راهی برای توسعه و رونق گردشگری در یزد

استان یزد برای توسعه و رونق گردشگری و برای جذب گردشگر به این استان نیازمند راه‌اندازی پروازهای خارجی است.

سعید شعبان سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد با تاکید بر ضرورت تعیین نقطه صفر مرزی در فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) بیان کرد که توسعه گردشگری این استان در گرو برقراری پروازهای بین‌المللی است.

سعید شعبان با یادآوری حضور یزد در کنار استان‌های اصفهان و فارس به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران است گفت که یزد با ۲ استان دیگر در جذب گردشگر خارجی فاصله دارد و با تلاش برای تسهیل حضور گردشگران در این استان کاهش این فاصله ممکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه یزد با وجود داشتن عنوان بین‌المللی، پرواز بین‌المللی ندارد، ادامه داد:

فراهم کردن پروازهای خارجی در این استان نخستین اقدام در حوزه گردشگری است که باید در راستای فراهم کردن و تکمیل زیرساخت‌های لازم حوزه گردشگری مسئولان و دست‌اندرکاران مرتبط تلاش کنند و نمایندگی وزارت امور خارجه نمی‌تواند به آن ورود کند، چرا که این بحث تخصصی است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه یزد بیان کرد که در حوزه حمل و نقل ریلی یزد نیز چنین مشکلی هم وجود دارد، طوری که ارتباط ریلی یزد با ۲ ضلع مثلث گردشگری (اصفهان و فارس) ناقص است و خط ریلی با این استان‌ها وجود ندارد.

 به گفته شعبان مهیا کردن امکان ارائه بهتر خدمات و توانمندی‌های استانی به خارج از کشور از اهداف ایجاد نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها است، طوری که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها به خارج از کشور از این طریق معرفی شود.

در حوزه کنسولی خدمات بسیاری ارائه می‌شود، از جمله می‌توان به فراهم کردن تسهیلاتی جهت روادید گردشگران، کارشناسان و بازرگانان خارجی که قصد حضور در یزد دارند، اشاره کرد.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت و یک‌هزار و ۷۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو پنج اثر شامل بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت آباد یزد، پهلوان‌پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد به ثبت رسیده است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه