احداث اسکله تفریحی و مسافری در انزلی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
احداث اسکله تفریحی و مسافری در انزلی

به‌منظور توسعه و رونق گردشگری دریایی و معرفی جاذبه گردشگری در استان گیلان اسکله تفریحی و مسافری در شهر انزلی ساخته می‌شود.

در راستای عملیاتی نمودن مفاد مصوبه هیئت محترم وزیران در خصوص طراحی، ساخت، نظارت و نصب پیست اسکله گردشگری، تفریحی و مسافری دریایی در شهر انزلی و به‌منظور توسعه گردشگری دریایی در گیلان تفاهم‌نامه احداث اسکله تفریحی، مسافری در شهر انزلی میان علی خطیبی، معاون اموری بندری سازمان منطقه آزاد انزلی و حسین چراغی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان منعقد شد.

این تفام‌نامه به‌مدت یک سال و در هشت ماده و هفت بند منعقد شده، که از قابلیت تمدید نیز برخوردار است، و در آن طرفین موافقت کردند که به‌منظور تأمین هزینه اجرای پروژه مزبور هر یک ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مشترک کنند.

بعد از بهره‌برداری از اسکله مارینا در منطقه آزاد انزلی و بر اساس برنامه‌های راهبردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی به‌منظور رونق توریسم دریایی در دریای خزر، جهت ایجاد مسیر کشتیرانی مسافری میان منطقه آزاد و بندرگاه انزلی بازدیدها و مذاکراتی صورت گرفت، چراکه با عنایت به دیدنی های شهر انزلی و تالاب بین‌المللی انزلی و ظرفیت‌هایی که در حوزه گردشگری منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر ایجاد شده، پیوند میان مناطق گردشگری استان می‌تواند بر توانمندیها و جاذبه‌های گردشگری گیلان افزوده و در عین حال موجبات اشتغال‌زایی ساکنان حاشیه تالاب، شهر انزلی و استان و همچنین رونق گردشگری دریایی را فراهم کند.

گفتنی است پیش از این و در خصوص مجتمع بندری کاسپین بندرگاه انزلی سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان بنادر تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند و با اجرای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه احداث اسکله گردشگری دریایی در بندر انزلی، زمینه ایجاد مسیر کشتیرانی تفریحی و مسافری میان منطقه و محدوده شهرستان انزلی و تالاب آن به‌عنوان یک زیرساخت مهم در جهت توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر فراهم می‌شود.

تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر منطقه آزاد انزلی است که عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات برای کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی از طریق منطقه آزاد انزلی است.

 منبع عکس کاور: کجارو

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه