تحصیل در کانادا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
تحصیل در کانادا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بهره‌گیری از وکلای پایه یک دادگستری در زمینه‌ی حقوق بین‌الملل و مهاجرت، عرضه‌کننده‌ی خدمات برتر مهاجرتی برای رسیدن به کشورهای برتر دنیا است. اخذ روادید و پرونده‌های موفق برای ۴۰ کشور برتر دنیا رزومه‌ی ماست.

تحصیل در کانادا مورد توجه دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی است که به تحصیل در خارج از کشور مشتاقند. کانادا یکی از انتخاب‌های این دانشجویان عزیز است؛ زیرا سیستم آموزشی در کانادا بسیار عالی و جز با کیفیت‌ترین‌ها محسوب می‌شود. کانادا به‌عنوان خواستگاه مهاجرتی اکثر کشورهای دنیا شناخته و یکی از مدرن‌ترین‌ها در این زمینه به شمار می‌آید. 

تحصیل در کانادا با کدام مجوز‌ها؟

اینکه شما تحصیل را در کشور کانادا انتخاب کردید قدم اول محسوب می‌شود؛ اما گام‌های مهم بعدی این است که شما بتوانید وارد خاک کانادا شوید و اجازه تحصیل در کانادا را کسب کنید.

در واقع دو نوع روش جهت تحصیل در کانادا برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که یکی اخذ ویزای تحصیلی کانادا است و دوم اینکه شما اقامت دائم کانادا را داشته باشید تا بتوانید تحصیل کنید.

دو معیار مهم جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا اسن است که ابتدا باید پذیرش اخذ شود و پس از آن به‌سمت مرحله‌ی ویزا بروید که بسته به سطح نمرات شما در آخرین مقطع تحصیلی و همچنین مهارت‌هایزبان انگلیسی (در اکثر استان‌ها) و فرانسوی در بعضی ایالات فرانسوی زبان است.

نکته مهم اینکه مقاطع قبل از دانشگاه نیاز به مدرک زبان جهت اخذ پذیرش و ویزا ندارند؛ اما در مقاطع دانشگاه، داشتن مدرک زبان شرط دانشگاه و سفارت است.

فرایند اخذ ویزای تحصیلی در کانادا

قبل از شروع مراحل ویزا اولین قدم برای تحصیل در کانادا اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی واقع در این کشور است. این موسسات آموزشی می‌توانند مدارس، کالج‌ها، مراکز آموزش فنی حرفه‌ای یا دانشگاه‌ها باشند.

در مرحله دوم برای تحصیل در کاناد، شخص نیاز به یک سند صادر شده توسط دولت کانادا دارد که به‌عنوان مجوز دانشجویی شناخته می‌شود. برای اکثر دوره‌های طولانی مدت در کانادا، مجوز دانشجویی ضروری است. در مرحله بعد درخواست شما طبق قوانین آن کشور ارزیابی می‌شود. ارزیابی اصلی مربوط به امور مالی شما است. شما باید مدرکی که نشان‌دهنده‌ی درآمد کافی برای پوشش هزینه‌های کالج یا دانشگاه خود باشد را داشته باشید. شما همچنین باید مدرکی ارائه  دهید که نشان دهد می‌توانید در طول اقامت خود در کانادا از نظر مالی خود را حمایت کنید.

تحصیل در کانادا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در کانادا

اگر می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید، باید مدارک زیر را داشته باشید و باید شرایط زیر را احراز کنید:

۱. در ابتدا باید مجوز تحصیلی را از اداره مهاجرت کانادا دریافت کنید. این مجوز تحصیلی در مورد مطالعات تمام وقت مورد نیاز است.

۲. مدارک هویتی از جمله داشتن یک گذرنامه معتبر از کشور خود و داشتن دو عدد عکس مورد نیاز است.

۳. برای ورود به دانشگاههای کانادا باید یک مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید. مدرک زبان TOEFLو IELTS قابل‌قبول است.

۴. مدارک مالی که نشان‌دهنده‌ی حمایت مالی خود در آن کشور است.

۵. در صورت لزوم باید آزمایش‌های پزشکی را که نشان‌دهنده‌ی گواهی سلامت شخص است را انجام دهید.

تحصیل در کانادا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

هزینه‌های تحصیل در کانادا

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور، دانستن هزینه تحصیل در آن کشور است.

هزینه‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی مناسب است. هزینه‌های تحصیل در کانادا بسته به دوره‌های آموزشی، دانشگاه‌ها و ایالت‌ها متفاوت است.

به‌طور کلی هزینه تحصیل در کانادا را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

  • هزینه ثبت‌نام (هزینه‌های ثبت نام ۵۰ تا ۱۵۰ دلار بسته به نوع دانشگاه متفاوت است.)
  • هزینه تحصیل برای مقطع لیسانس حدودا بین ۷ هزار دلار تا ۱۵ هزار دلار
  • هزینه‌های تحصیل برای مقطع فوق لیسانس به‌صورت تقریبی بین ۷ هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار را شامل می‌شود.

اکثر دانشجویان بین‌المللی که به کانادا می‌آیند، هزینه‌های خود را به‌وسیله‌ی جوایز، کمک هزینه تحصیلی و کار نیمه وقت پوشش می‌دهند.

شرایط کار برای دانشجویان

یکی دیگر از عومل جذابیت این کشور، این است که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند در حالی که تحصیلات خود را دنبال می‌کنند، کار کنند. برای کار کردن در طول دوره تحصیل، شما باید یک مجوز کار از دانشگاه داشته باشید. مجوز کار به شما اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را می‌دهد.

پس از فارغ‌التحصیلی، شما حق دارید که برای کار در کانادا به‌مدت سه سال درخواست تمدید ویزا دهید. هنگامی که مدرکی را از یک موسسه کانادایی اخذ می‌کنید، شانس خود را برای کار و اخذ اقامت دائم در  کانادا افزایش می‌دهید. هنگامی که شما دانش‌آموز یا دانشجو هستید، می‌توانید اقامت موقت بگیرید؛ ولی این امکان وجود دارد که این اقامت را در صورت یافتن کار در این کشور تبدیل به اقامت دائم کنید. 

هزینه زندگی در کانادا

معمولا، دانشگاه‌ها در کانادا، محل اقامتی را نزدیک به دانشگاه برای دانشجویان در نظر می‌گیرند. معمولا یک اتاق خصوصی را به‌سختی می‌توان در اختیار داشت؛ زیرا اتاق‌ها معمولا با محصلان دیگر مشترک هستند؛ اما قطعا از طریق جنسیت جدا می‌شوند. میانگین هزینه اقامت در اتاق خواب، ۳ هزار دلار تا ۷٬۵۰۰ دلار در هر سال تحصیلی است.

قبل از مهاجرت به کانادا، در طول ماه‌های تابستان، تعطیلات ملی یا جشن‌های محبوب، برای پیدا کردن یک خانه مناسب اقدام کنید. به‌طور کلی، هزینه تقریبی زندگی در هر ماه حدودا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهد بود. البته مقدار هزینه‌های شما به شیوه زندگی شما نیز بستگی دارد.

 موسسه‌ی حقوقی سفیران سروش سعادت جهت رسیدن شما به اهدافتان در زمینه‌ی مهاجرت، آمادگی کامل دارد تا با ارائه‌ی خدمات توسط برترین وکلا، شما را برای نیل به هدف، انتخاب بهترین کشورها، روش‌های ورود و ارزان‌ترین راه‌ها همیاری کند. لطفا جهت کسب اطلاعات دقیق به وب‌سایت ما مراجعه کرده و از مشاوران موسسه مشاوره بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه