فروش بلیط های چارتری حذف نخواهد شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
فروش بلیط های چارتری حذف نخواهد شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر از عدم حذف فروش بلیطهای چارتری با هدف حمایت از صنعت گردشگری، از حمل و نقل هوایی ایران داد.

به کفته علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سه سال اخیر تلاش شد تا با کاهش فروش بلیطهای چارتری، فروش بلیط پروازهای برنامه‌ای در کشور افزایش یابد و در عین حال از هرگونه سوداگری در این بخش جلوگیری شود.

برخی سوداگران با اخذ مجوز تاسیس شرکت هواپیمایی بدون اینکه فعالیت خود را شروع کنند، مجوز خود را به بهای سه تا چهار میلیارد تومان به فروش می‌رساندند، اما سازمان هواپیمایی کشوری با صدور مجوزهای مورد نیاز، با این نوع سوداگری مقابله کرده است.

عدم کاهش میزان پروازها در کشور و افزایش حجم پروازها به فرودگاه‌های کم برخوردار از برنامه سازمان هواپیمایی کشوری در سال‌های اخیر بوده است.

رئیس سازمان هوانوردی کشوری درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما نیز گفت:

افزایش دو و نیم برابری ارز در ماه‌های گذشته از یک سو و با توجه به بالا بودن هزینه ارزی اداره شرکت‌های هواپیمایی که تا ۵۵ درصد هزینه این شرکت ها را شامل می‌شود، قیمت بلیط هواپیما افزایش یافت اما در چند ماه آتی شاهد تعادل در نرخ بلیطها خواهیم بود.

در سال‌های گذشته بخش زیادی از فروش بلیط ایرلاین‌ها به‌صورت چارتری بود، اما در دو سه سال اخیر تلاش شد تا میزان فروش چارتری به حداقل برسد.

به گفته معاون وزیر راه به‌طور کلی فروش چارتری بلیط هواپیما حذف نخواهد شد، چرا که بلیط چارتری به صنعت گردشگری کمک می‌کند. سازمان نیز از خرید و فروش چارتری بلیط در راستای توسعه صنعت گردشگری حمایت خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه