اجاره ویلا در شمال یا مسافرت به کانادا؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
اجاره ویلا در شمال یا مسافرت به کانادا؟

برای تعطیلات عید نوروز تصمیم گرفتیم ابتدا سفر خارج از کشور برویم. اما با توجه به اینکه قیمت تورهای مسافرتی چند برابر شده و از طرفی با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز از سال گذشته تاکنون یک مقدار راجع به انجام سفر خارجی مردد بودیم. البته یکی از دوستان تا حدودی ما را راهنمایی کرد و آدرس یک سایت که بیشتر در زمینه ?????? ?? ?????? فعالیت می‌کرد در اختیار ما گذاشت.

البته این سایت رویه جالبی هم داشت به این صورت که جاهای دیدنی را در آن کشور در قالب تور پیشنهاد می‌دادند زمانی که مسافر به کشور کانادا وارد می‌شد از مکانهایی که توسط تور بسته شده بود بازدید می‌کرد و در قبال عکاسی از آن مکان‌های دیدنی و تهیه گزارش مناسب مبلغی را به‌عنوان تخفیف از سایت مورد نظر دریافت می‌کرد که به نظر ایده جالب و نویی بود که گویا برای اولین بار بود که توسط یک سایت ایرانی انجام می‌گرفت. یکی از دوستان که از خدمات سایت canada-immigrate.ir استفاده کرده بود می‌گفت اگر گزارش مناسب و خوب تهیه شود و عکاسی هم بی‌نقص باشد، تا نصف هزینه سفر پوشش داده خواهد شد و خب این خیلی جالب بود. یعنی فقط کافی است شما در مدت زمان اقامت خودتان در کانادا از یک سری مناطق توریستی بازدید کنید و عکس و گزارش با کیفیت درست کنید بعد آن را برای سایت canada-immigrate.ir بفرستید. ظرف مدت یک هفته، گزارش ارسالی را بررسی می‌کنند و میزان تخفیف مورد نظر را که به‌صورت عودت بخشی از وجه سفر است، به شما اعلام می‌کنند. مشغول برآورد هزینه‌ها و ارزیابی این پیشنهاد بودیم که یکی از دوستان پیشنهاد کرد که برای تعطیلات عید نوروز تدارک سفری داخلی ببینیم یعنی در حقیقت می‌گفت در هزینه‌ها خیلی صرفه‌جویی خواهد شد؛ خب راستش با دلار ۱۰ هزار تومانی آدم برای انتخاب نوع سفر باید دقت بیشتری بکند!

یکی از اقوام همسرم به ما پیشنهاد دادند برای تعطیلات نوروز شمال کشور برویم. از آنجایی‌که جایی برای اقامت نداشتیم دوستان اول پیشنهاد کردند هتل برویم. بعد به این نتیجه رسیدیم که برای تعداد ما که ۱۲ نفر بود، هزینه اقامت در هتل به‌مدت دو هفته در ایام عید بالا می‌شود. نهایتا به این نتیجه رسیدیم که از طریق اینترنت نسبت به اجاره ویلا اقدام کنیم. در گوگل جستجور کردیم و برای ????? ???? ???????? ?? ????? یک سری سایت‌ها بود که قیمت‌هایی را برای اجاره ویلا درج کرده بود. جالب بود که با هرکدام که تماس می‌گرفتیم برای عید نوروز قیمت‌ها را چندین برابر اعلام می‌کردند و می‌گفتند سه - چهار شب هم اجاره داده نمی‌شود! یعنی شما باید حداقل برای یک هفته ویلا را اجاره کنید. با چند تا سرچ توی گوگل به یک سری اطلاعات نسبتا عجیب دست پیدا کردیم... 

مسافرت

اولا که برای اطلاع از قیمت ویلا چند بار تماس گرفتیم تا بالاخره پاسخ دادند. در ثانی قیمت‌هایی که اعلام می‌شد برای عید نوروز قیمت‌های بالایی بود. شما حساب کنید برای اجاره ویلا در رامسر با استخر در ایام عید باید شبی سه میلیون تومن پرداخت می‌کردیم. از طرفی با توجه به اینکه حداقل مدت زمان رزرو برای ویلا یک هفته بود ما باید مبلغ ۲۱ میلیون تومان برای یک هفته پرداخت می‌کردیم. این مبلغ فقط برای جا و محل اقامت است. شما حساب کنید با هزینه خورد و خوراک و تفریحات و... به‌ازای یک هفته چه هزینه‌ای باید پرداخت شود! ابتدا فکر کردیم اینجا قیمت بالا دارند، اما بعد با چند سایت دیگر هم که تماس گرفتیم متوجه شدیم که قیمت‌ها برای عید بسیار بالا است! با بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که مناطقی چون رامسر، نور و متل قو محل‌هایی هستند که بیشتر مورد استقبال اقشار مرفه‌تر قرار می‌گیرند. محمود آباد و بابل و بابل سر، طرفدار بیشتری در مازندران دارد در برخی از آگهی‌ها درج شده «اجاره روزانه از فلان قیمت ». در برخی دیگر از آگهی‌ها نیز نرخ اجاره ذکر نشده و گفته شده «برای اطلاع از مبلغ اجاره تماس بگیرید» که به نظر می‌رسد مالکان قصد دارند با توجه به شرایط و جمعیت مسافران قیمت‌ها را در همان ایام نوروز مشخص کنند. 

مسافرت

قیمت‌ها برای ایام تعطیلات عید یه جوری بود که ما تصمیم گرفتیم به‌جای اجاره ویلا در شمال برای عید نسبت به ???? ???? ?? ???? اقدام کنیم. احساس می‌کنم این روش خیلی به‌صرفه‌تر باشه تا بخواهیم هر سال پول زیادی بابت اقامت محدود در شمال کشور بپردازیم.

به‌طور کلی، نرخ‌های در نظر گرفته شده برای اجاره روزانه ویلا در تعطیلات نوروز ۹۸ در شهرهای توریستی دو استان شمالی کشور تقریبا با اجاره ماهانه آپارتمان مسکونی در تهران برابری می‌کند! اجاره ماهانه ملکی که هر شب در شمال کشور ۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود، چیزی برابر یک و نیم میلیون تومان است. یک و نیم میلیون اجاره ماهانه، برابر با ۵۰ ملیون رهن کامل یک ملک است. عموما ارزش رهن یک ملک، تابعی است از قیمت واقعی ملک. به بیانی، رهن کامل یک ملک برابر با یک چهارم قیمت واقعی آن ملک است. با این تفاسیر شما حساب کنید چه مبلغ بالایی باید برای یک سفر دو هفته ای به شمال کشور و اجاره ویلا پرداخت شود!

مطالب مرتبط:

دیدگاه