ماریوت، هزینه گذرنامه های جدید قربانیان سرقت اطلاعات را می‌پردازد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
ماریوت، هزینه گذرنامه های جدید قربانیان سرقت اطلاعات را می‌پردازد

بعد از هک شدن اطلاعات مهمانان هتل‌های استاروود، شرکت ماریوت قرار است هزینه گذرنامه‌های جدید قربانیان را بپردازد.

در پی هک شدن بخش اعظمی از داده‌های بین‌المللی ماریوت، حدود ۵۰۰ میلیون حساب کاربری مهمانان هتل‌های استاروود تحت تاثیر قرار گرفته است. کانی کیم، یک سخنگوی هتل ماریوت اعلام کرد که اگر دزدی اطلاعات و سوءاستفاده از آن اثبات شود، این شرکت هزینه‌های تعویض گذرنامه‌ها را تقبل خواهد کرد. در این ماجرا که گمان می‌رود بزرگ‌ترین سرقت اطلاعات مشتری در تاریخ باشد، هکرها با دسترسی به داده‌های رزرو مشتریان هتل‌های استاروود، موفق به سرقت اطلاعات قریب به ۵۰۰ میلیون نفر از سال ۲۰۱۴ تا اوایل سپتامبر شده‌اند.

ماریوت

حدود ۳۲۷ میلیون از این حساب‌ها، ترکیبی از نام، آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، شماره گذرنامه، تاریخ تولد و اطلاعات سفر بوده که در معرض خطر قرار گرفته است. مابقی حساب‌ها شامل نام و اطلاعاتی مانند آدرس پستی، آدرس ایمیل یا سایر اطلاعات‌ بوده‌اند که فاش شده‌اند. شماره کارت پرداخت و تاریخ انقضا نیز در بعضی موارد هک شده است، هرچند که شماره‌ی کارت‌ها رمزگذاری شده بودند. سناتور چارلز شومر درخواست کرده که این شرکت آمریکایی چندملیتی برای همه افرادی که شماره‌ی گذرنامه‌شان به سرقت رفته است، پاسپورت جدید خریداری کنند، اما از آنجا که هزینه‌ی گذرنامه‌ی آمریکایی معادل ۱۱۰ دلار است،‌ این مبلغ احتمالا هزینه‌ی هنگفتی برای این شرکت خواهد بود.

شرکت ماریوت نیز می‌گوید در حال صحبت کردن با مهمانانی است که فکر می‌کنند در نتیجه هک شدن گذرنامه‌هایشان، از آن‌ها کلاهبرداری شده است. اگر این سوء‌استفاده ثابت شود، این شرکت هزینه‌ی لازم برای دریافت گذرنامه‌ی جدید را به آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

ماریوت

کارشناسان امنیت آمریکایی به این نتیجه رسیدند که حملات سایبری اخیر در این کشور توسط هکرهای چینی و در جهت جنگ تجاری انجام شده و این حملات احتمالا در ادامه‌ی تلاش‌های چینی‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات آمریکایی‌های بوده است. به گزارش نیویورک تایمز، هکرها از طرف وزارت امنیت و اطلاعات چین فعالیت می‌کنند. این بخش، به‌عنوان آژانس جاسوسی چین با سیاست‌های کاری کاملا کمونیستی شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه