با وجود افزایش تدابیر امنیتی در بازارهای کریسمس فرانسه،‌ آیا سفر به این کشور امن است؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
با وجود افزایش تدابیر امنیتی در بازارهای کریسمس فرانسه،‌ آیا سفر به این کشور امن است؟

تدابیر امنیتی در تمامی بازارهای کریسمس فرانسه افزایش یافته است و مقامات از مسافران می‌خواهند به توصیه‌های مقامات محلی توجه و آن‌ها را رعایت کنند.

تدابیر امنیتی در بازارهای فرانسه در زمان جشن کریسمس بیشتر می‌شود؛ زیرا این کشور پس از تیراندازی در استراسبورگ، هشدار تروریستی خود را به بالاترین سطح افزایش داده است. فرد مسلحی که روز سه‌شنبه، جان سه نفر را گرفته و بیش از ۱۲ نفر را در شرق شهر استراسبورگ زخمی کرد، پس از حادثه متواری شد و به همین دلیل امورخارجه فرانسه به گردشگرانی که به فرانسه سفر کرده‌اند، هشدار داده است که خیلی مواظب باشند و توصیه مقامات محلی را رعایت کنند.‌ این حمله‌ی تروریستی در بازار کریسمس شهر حداقل برای سومین بار در طول یک سال در فرانسه رخ داده است و از زمان آغاز این حملات در سال ۲۰۱۵، بیستمین مورد محسوب می‌شود.

فرانسه

کریستوف کاستنر، وزیر کشور فرانسه، می‌گوید:

فرانسه هشدار اضطراری صادر کرده و به این ترتیب اختیارات بیشتری به ماموران پلیس داده شده و بالاترین سطح احتیاط در کشور آغاز شده است.

وزارت امور خارجه نیز اعلام کرده است:

در بازارهای کریسمس و سایر رویدادهای مهم که جمعیت زیادی از مردم در آن حضور دارد، ممکن است تدابیر امنیتی در زمان سال نو و کریسمس افزایش یابد. با این حال مسافران باید محتاط باشند و توصیه‌های مقامات محلی را رعایت کنند. تروریست‌ها احتمالا به حملات تروریستی در فرانسه دست خواهد زد. به خاطر تهدیدهای فعلی از طرف گروه‌های تروریستی افراطی و مداخله‌ی نظامی اخیر فرانسه علیه داعش، دولت فرانسه به مردم هشدار داده است که خیلی مراقب باشند و در عین حال، اقدامات امنیتی خود را افزایش داده است.

آیا استراسبورگ قبلا هم مورد حمله تروریستی بوده است؟

فرانسه

شهر استراسبورک که مقر رسمی پارلمان اروپا در آن قرار دارد، ‌یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کریسمس در کشور به‌شمار می‌آید. در سال ۲۰۰۰ حمله القاعده به کلیسای جامع استراسبورگ با شکست مواجه شد.

چه تعداد حملات تروریستی در فرانسه از سال ۲۰۱۵ انجام شده است؟

فرانسه

حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو در ژانویه ۲۰۱۵ آغازگر شروع این نوع حملات در سراسر فرانسه بود. از زمان این حمله که به کشته شدن ۱۲ نفر انجامید، این کشور شاهد ۲۰ حمله تروریستی بوده است که شدیدترین آن، حملات نوامبر در پاریس بود که در نقاط مختلف پاریس ۱۳۰ کشته و تعداد زیادی زخمی به جا گذاشت. در تابستان بعد از این حادثه، ۸۴ نفر در پی حرکت کامیون از میان جمعیت در جشن‌های روز باستیل در شهر نیس کشته شدند.

ماه نوامبر گذشته بود که دولت، پایان حالت اضطراری در سراسر کشور را اعلام کرد؛ اما مقامات فرانسوی هنوز به مسافران هشدار می‌دهند که هوشیار باشند. دولت فرانسه به مردم توصیه‌هایی در زمان وقوع حمله‌ی تروریستی داده‌اند که مبتنی بر «فرار کردن، مخفی شدن و هوشیار ماندن» است.

براساس شاخص جهانی تروریسم ۲۰۱۸ که کشورهای دنیا را طبق تهدید تروریستی در آن کشور رتبه‌بندی می‌کند، فرانسه را در رتبه ۳۰ و بریتانیا را در رتبه ۲۸ قرار داده است. ترکیه با رتبه ۱۲، بالاترین رتبه را بین کشورهای اروپایی دارد. اوکراین و آلمان به ترتیب جایگاه ۲۱ و ۳۹ را به خود اختصاص داده‌اند.

آیا مسافران می توانند سفرشان به فرانسه را لغو کنند؟

فرانسه

مسافران می‌توانند سفر خود به فرانسه را لغو کنند؛ اما این کار هزینه‌هایی را به آن‌ها تحمیل می‌کند. آژانس‌های مسافرتی هیچ تعهدی برای لغو یا بازپرداخت هزینه‌ها به مسافران ندارند؛ هرچند برخی از این آژانس‌ها پس از یک حادثه‌ی بزرگ، این کار را انجام می‌دهند. برخی هتل‌ها به مهمانان خود اجازه می‌دهند که رزرو خود را به تعویق بیندازند، مگر آنکه امکان لغو رزرو در قوانین یک هتل تبیین شده باشد.

آیا بیمه مسافرتی جبران ضرر و زیان لغو سفر را می‌‌پردازد؟

در صورتی که مسافران تصمیم به لغو سفرشان بگیرند، بیمه مسافرتی معمولا ضررهای ناشی از آن را پوشش نمی‌دهد و در ضمن، بیمه مسافرتی به‌طورمعمول هزینه‌های مرتبط با اقدامات تروریستی را نمی‌پردازند.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه