زیمبابوه به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری ۲۰۱۹ از طرف نشنال جئوگرافیک معرفی شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۰
زیمبابوه به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری ۲۰۱۹ از طرف نشنال جئوگرافیک معرفی شد

نشنال جئوگرافیک تراولر، لیستی از ۱۹ مقصد برتر گردشگری سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است که‌ زیمبابوه در رتبه نهم و بالاتر از هر کشور آفریقایی قرار دارد.

نشنال جئوگرافی تراولر، زیمبابوه را به‌عنوان یکی از ۱۹ مقصد برتری گردشگری دنیا در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. نشنال جئوگرافی، یکی از پیشروترین مجلات جغرافیایی دنیا به‌شمار می‌رود که زیمبابوه را در رتبه نهم و بالاتر از هر کشور آفریقایی قرار داده است. جالب اینکه، لونلی پلنت نیز زیمبابوه را به‌عنوان سومین مقصد گردشگری دنیا برای تماشا در سال آینده اعلام کرده بود.

زیمباوه

ستوئوچی در ژاپن در صدر لیست برترین مقاصد گردشگری ۲۰۱۹ و کشور آفریقایی اریتره در رتبه دوازدهم قرار دارند،‌ کوازولو-ناتال و اوگاندا به ترتیب جایگاه سیزدهم و شانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

زیمبابوه به لطف فرصت‌های فراوان کسب و کار توانسته به یک بازیگر فعال در حوزه گردشگری دنیا تبدیل شود. گردشگری در زیمبابوه به‌عنوان یک اصل مهم در اقتصاد این کشور و آفریقا به حساب می‌آید. نشنال جئوگرافی، لیستی از جاذبه‌های متعدد گردشگری زیمبابوه را ارائه کرده است که در آن می‌توان مقاصدی را دید که شامل مناظر شهری آینده‌نگرانه، معماری مدرن، جنگل‌های پرباران بکر و دست نخورده و حیات‌وحش فوق‌العاده هستند.

زیمباوه

نشنال جئوگرافی اشاره می‌کند که استعفای رئیس جمهوری سابق این کشور، رابرت موگابه و روی کار آمدن اممرون منگنگاوا، تاثیرات مثبتی در بخش گردشگری داشته است. این مجله همچنین اعلام کرده است که با وجود چالش‌های سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور، گردشگران از امنیت کامل برخوردارند؛ به‌طوری که این کشور به لحاظ ایمنی، بالاتر از انگلستان قرار دارد.

جاذبه‌های اصلی زیمبابوه عبارتند از آبشار ویکتوریا (Victoria Falls) و کل منطقه اطراف آن که شامل پارک ملی زامبزی (Zambezi National Park) و پارک ملی هوانگه (Hwange National Park)، پارک ملی مانا پولز (Mana Pools National Park)، پارک ملی گنارژو (Gonarezhou National Park) می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه