پردیس سینما ملت کجاست؟

بهاره غنچه
بهاره غنچه پنجشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
پردیس سینما ملت کجاست؟

پردیس سینما ملت که این روزها میزبان جشنواره فیلم حقیقت است، یکی از محبوب‌ترین سالن‌های سینمایی در تهران محسوب می‌شود.

سینما این روزها حرف اول را در میان تفریحات شهروندان می‌زند. با توجه به توسعه صنعت فیلم‌سازی ایران، تماشای فیلم‌های برتر در میان مخاطبان محبوبیت بسیاری یافته و همین امر سبب توسعه سالن‌های سینمایی در شهرهای گوناگون شده است. تهران به‌عنوان پایتخت ایران دارای ده‌ها سالن سینمایی است که به مخاطبان خدمات ارائه می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین این سالن‌ها پردیس سینما گالری ملت است که امکانات متعددی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. با ما همراه باشید تا نگاهی به این سینما گالری بزرگ و مهیج داشته باشیم.

معرفی

پردیس سینما ملت

عکس: تریپ ادوایزر

پردیس سینما گالری ملت که بسیاری از آن به‌عنوان پردیس سینمایی ملت یاد می‌کنند، مساحتی بالغ بر ۶ هزار متر مربع دارد. این پردیس توسط مهندسان مشاور حرکت سیال، رضا دانشمیر و همسرش کاترین اسپریدونف طراحی شده است. آن‌ها از فارغ‌التحصیلان رشته معماری از دانشگاه علم و صنعت هستند.

این پردیس دارای چهار سالن نمایش فیلم با ظرفیت حدود ۲۸۰ نفر، یک سینماتک (سینمای ویژه) به ظرفیت ۳۰ نفر و فضاهای نمایشگاهی، رستوران، کافی شاپ و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی است. پس از تئاتر شهر، تالار وحدت و موزه هنرهای معاصر تهران این پردیس را سازه‌ایی با معماری منحصربه‌فرد و از بناهای ماندگار تهران می‌دانند. این سینما گالری در ساعات اوج شلوغی ظرفیت گنجایش  بیش از ۲ هزار نفر را دارد. تمامی سالن‌های این پردیس مجهز به سیستم پخش دالبی دیجیتال هستند. همچنین امکانات مربوط به ضدحریق و برگزاری همایش‌ها و میزگردها نیز در این سینما گالری اجرا شده است.

در حال حاضر نمایشگاه‌ها، گالری‌ها، پخش فیلم‌های ایرانی و خارجی در این مکان انجام می‌شود و یکی از مقاصد محبوب تفریحی در تهران است. این پردیس در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار به‌عنوان کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر معرفی شد تا مردم بتوانند با سازندگان و دست‌اندرکاران فیلم‌های فجر در ارتباط باشند.

آدرس

آدرس پردیس سینما گالری ملت روی نقشه

پردیس سینما گالری ملت در منطقه سه تهران در ناحیه جنوبی پارک ملت واقع شده است.

دسترسی

پردیس سینما ملت

عکس: همشهری آنلاین

برای رفتن به این پردیس سینمایی می‌توانید از خط هفت اتوبوس‌های BRT (تندرو) استفاده کنید. باید در ایستگاه نیایش یا پارک ملت از اتوبوس پیاده شوید و قدم‌زنان به آن برسید. خط هفت شامل اتوبوس های مسیر چهارراه پارک وی به راه‌آهن و تجریش به راه‌آهن می‌شود. همچنین برای استفاده از ماشین شخصی با رفتن به آدرس خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، رو‌به‌روی کردستان می‌تواید به این سینما گالری برسید.

عکس کاور: وب‌سایت سینما گالری ملت

مطالب مرتبط:

دیدگاه