حمل و نقل عمومی در راس الخیمه؛ امارات متحده عربی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی در راس الخیمه؛ امارات متحده عربی

رایج‌ترین و تنها گزینه‌های حمل‌و‌نقل در راس الخیمه از طریق تاکسی‌های مجهز به تاکسی متر و کرایه خودرو است. هر چند برای تردد به سایر امارات‌ها می‌توان از تاکسی و اتوبوس استفاده کرد.

راس‌ الخیمه در کشور امارات متحده عربی در ساحل خلیج فارس قرار دارد و هم‌اکنون یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری آسیایی است. تعداد کمی اپراتور تور در شهر وجود دارد که اساسا توسط هتل‌های بین‌المللی راس الخیمه ارائه می‌شوند و مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند. در ضمن این هتل‌ها، اتوبوس‌هایی برای تردد مسافران به راک اولد سیتی (RAK Old City) و بازارهای خرید نیز ارائه می‌کنند. رایج‌ترین و بهترین سیستم حمل و نقل در شهر،‌ تاکسی‌های مجهز به تاکسی متر هستند، هرچند تعداد محدودی اتوبوس برای تردد به تخیل، الحمرا و فرودگاه وجود دارد. مسافران برای رفتن به سایر امارت‌ها می‌توانند از تاکسی و اتوبوس‌های مستقر در ایستگاه اتوبوس راس الخیمه استفاده کنند.

فرودگاه

حمل و نقل راس الخیمه

فرودگاه بین‌المللی راس الخیمه ( Ras Al Khaimah International Airport) که به آن فرودگاه راک (RAK Airport) نیز گفته می‌شود، در شهر راس الخیمه کشور امارات متحده عربی قرار دارد و در ارتفاع ۳۱ متری از سطح دریا واقع شده ‌است. این فرودگاه با مرکز شهر، ۲۰ دقیقه فاصله دارد. مسافران برای رفتن به فرودگاه می‌توانند از تاکسی‌های مجهز به تاکسی متر استفاده کنند که کرایه آن ۳۰ درهم می‌شود. چناچه در یکی از هتل‌های شهر اقامت دارید می‌توانید از خودروهای خود هتل برای رفتن به فرودگاه استفاده کنید. فرودگاه شارجه، ۸۰ کیلومتر، فرودگاه دبی، ۹۰ کیلومتر و فرودگاه ابوظبی، ۲۴۰ کیلومتر تا شهر راس الخیمه فاصله دارند. این فرودگاه، ‌پروازهای زیادی به مقصد خاورمیانه، شمال و شرق آفریقا،‌ آسیای مرکزی و شبه قاره هند دارد.

حمل و نقل راس الخیمه

مسئولان صنعت گردشگری در راس‌ الخیمه برای افزایش گردشگر، در اقدامی جالب توجه حمل و نقل فرودگاهی را رایگان کرده‌اند. سرویس حمل و نقل رک شاتل (RAK Shuttle service)، فرودگاه دبی را به راس الخیمه متصل می‌کند و مدت زمان این مسیر، ۴۵ دقیقه است. در طول سه ماه تابستان، این سرویس به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. در این سرویس‌ها، وای‌فای رایگان، بطری‌های آب و نقشه‌هایی وجود دارد که برای گردشگران و ساکنین این شهر فرصتی را فراهم می‌کند که از شروعی بی‌دردسر در راس‌الخیمه لذت ببرند یا تعطیلات خود را در این شهر، بدون هیچ مشکلی به اتمام برسانند.

قطار

هیچ سیستم ریلی در شهر راس الخیمه فعالیت نمی‌کند.

خودرو

حمل و نقل راس الخیمه

اجاره خودرو یکی از معدود راه‌های پیش روی شما برای تردد در شهر به حساب می‌آید. راس الخیمه با سایر امارات‌ها، مسیرهای مواصلاتی دارد به‌طوری‌که از طریق جاده امارات (Emirates Road) می‌توان در عرض نیم ساعت به ام القوین، در کمتر از یک ساعت به شارجه، در حدود ۱ تا ۱٫۵ ساعت (با توجه به ترافیک) به دبی و بین ۲٫۵ تا ۳ ساعت به ابوظبی رفت.

اتوبوس

حمل و نقل راس الخیمه

خدمات مدرن اتوبوس‌رانی بین شهری هر روز از راس الخیمه به مقصد ام القوین، عجمان، شارجه و دبی در جریان است. این اتوبوس‌ها معمولا هر یک ساعت از ایستگاه تاکسی و اتوبوس راک حرکت می‌کنند و ساعت فعالیت‌شان از ۷ صبح تا ۸ شب است. هزینه بلیت یک‌طرفه برای سفر به ام القوین، ۱۰ درهم؛ برای عجمان، ۱۵ درهم؛ برای شارجه و دبی ۲۵ درهم تمام می‌شود.

باوجودی‌که مقامات حمل‌و‌نقل راس الخیمه، راه‌اندازی سیستم اتوبوس‌رانی درون شهری را در دستور کار قرار داده‌اند، اما تاکنون هیچ اتوبوسی در خود شهر فعالیت نمی‌کند.

تاکسی

حمل و نقل راس الخیمه

استفاده از تاکسی یا اجاره خودرو تنها گزینه‌ی پیش روی مسافران برای تردد در شهر به حساب می‌آید. تاکسی‌ها از تاکسی متر استفاده می‌کنند،‌ کرایه مناسبی دارند و به راحتی در دسترس هستند. می‌توانید در خیابان یک تاکسی بگیرید که بیشتر از چند دقیقه، وقت‌تان را نمی‌گیرد یا اینکه از قبل یکی رزرو کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه