تماشا کنید؛ پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد جمعه، ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
تماشا کنید؛ پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی

پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی کرواسی بوده که از ۱۶ دریاچه با رنگ‌های متنوع تشکیل شده است.

کرواسی یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی است که هم جاذبه‌های طبیعی وصف‌ناپذیری دارد و هم بنادر و آثار تاریخی آن هر گردشگری را به خود علاقه‌مند دارد. این کشور جنگل‌های انبوه زیادی دارد که در یکی از آن‌ها پارک ملی بسیار زیبایی به نام پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک واقع شده که به ثبت یونسکو نیز رسیده است.

در این پارک ملی ۱۶ دریاچه که در ارتفاعات مختلفی قرار گرفته‌اند و با آبشارها و رودخانه به یکدیگر متصل شده‌اند، هر انسانی را مدهوش می‌کنند. رنگ این دریاچه به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد معدنی در آب آن‌ها، سبز، آبی فیروزه‌ای و خاکستری دیده می‌شوند. 

پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک

منظره آبشارهای این پارک ملی که دریاچه‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌اند، نیز واقعا محسورکننده است و حتی می‌توانید ساعت‌ها غرق در تماشای آن‌ها شوید. در مقابل آبشارها پلی ایجاد شده است که می‌توانید از روی آن‌ نهایت لذت را از منظره آن‌ها ببرید.

پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک

در پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک سدهای طبیعی تشکیل شده از سنگ‌های تراورتن که مرز بین دریاچه‌ها هستند، نیز منظره منحصر‌به‌فردی خلق کرده‌اند. در زمستان نیز می‌توانید شاهد آبشارهای یخ‌زده این پارک ملی باشید که واقعا یکی از شگفت‌انگز‌ترین آثار هنری طبیعت است.

پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک

توصیه می‌کنیم قایق‌سواری و پیاده‌روی در مسیرهای ایجاد شده را از دست ندهید. همچنین می‌توانید از سرویس ویژه نیز برای جابه‌جایی در این پارک استفاده کنید. شما تنها با دو ساعت رانندگی از زاگرب، پایتخت کرواسی می‌توانید به این بهشت زمینی برسید و در آرامش بی‌نظیر آن لذت ببرید.

پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک

در ادامه شما را به تماشای ویدیویی بسیار زیبا از پارک ملی دریاچه‌‌های پلیتویک که با استفاده از پهپاد ضبط شده است، دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه