قابلیت منطقه جهان نمای کردکوی برای تبدیل به منطقه گردشگری بین‌المللی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
قابلیت منطقه جهان نمای کردکوی برای تبدیل به منطقه گردشگری بین‌المللی

با همت و تلاش‌های مسئولان منطقه جهان‌نمای کردکوی استان گلستان و با معرفی بیشتر، این منطقه می‌تواند به منطقه گردشگری بین‌المللی تبدیل شود .

ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی بیان کرد که مساحت پارک جنگلی امام رضا (ع) کردکوی با اخذ موافقت‌های اولیه از اداره منابع طبیعی، از بیش از ۵۰ هکتار فعلی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش‌ برای ایجاد منطقه گردشگری آب‌بندان بانکلاته، تصریح کرد:

این آب‌بندان در در حاشیه جنگل و نزدیکی پارک جنگلی قرار دارد. هم‌اکنون در این منطقه برخی زیرساخت‌ها در حال احداث است.

فرماندار کردکوی در ادامه گفت منطقه جهان‌نمای کردکوی می‌تواند به یک منطقه گردشگری بین‌المللی در کشور تبدیل شود که البته این کار نیاز به معرفی این منطقه دارد.

وی با اشاره به این‌که تورهای بوم‌گردی هم امسال به این منطقه برگزار شده که می‌توان آن را گسترس داد، خاطرنشان کرد که امسال گردشگران خارجی در درازنو و جهان‌نما شهرستان هم حضور داشت که هر گردشگر خارجی حداقل پنج شغل ایجاد می‌کند.

قدمنان به ظرفیت‌های منطقه گردشگری رادکان نیز اشاره کرد و گفت:

برای آسفالت راه و هم سنگ چین داخل روستا در بودجه امسال بودجه تعیین شده است. به‌علت فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب میل تاریخی رادکان که در نزدیکی این روستا قرار دارد، به درستی از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است.

به گفته ایشان مجوز ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی غرب استان در کردکوی اخذ شده است. این بازارچه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و برای عرضه محصولات صنایع‌دستی مردم شهرستان‌های بندرترکمن، بندرگز، گمیشان و کردکوی ایجاد خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه