جشن سال نوی چینی ۲۰۱۹ سنگاپور در محله چینی ها برگزار می‌شود

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
جشن سال نوی چینی ۲۰۱۹ سنگاپور در محله چینی ها برگزار می‌شود

سال نوی چینی ۲۰۱۹ در محله چینی‌های سنگاپور برگزار می‌شود و شامل نمایش‌‌های زنده فوق‌‌العاده مهیج با جلوه‌‌های بصری، بازار جشن خیابانی و رقابت رقص شیر و ... است.

در سفر به سنگاپور می‌توانید از فرهنگ غنی و سنت‌های سال نو چینی نهایت لذت را ببرید که شامل اجرای برنامه‌ها، انواع غذاها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده در محله چینی‌ها است. کمیته مشورتی شهروندان کیم سنگ، به مناسبت سال خوک، از همه مردم سنگاپور و گردشگران دعوت کرده است تا در جشن‌های شاد و فرح‌بخش محله چینی‌ها در سنگاپور شرکت کنند.

موضوع این جشن «جشن فراوانی و خوشبختی» است که در سال ۲۰۱۹ با صف‌های طولانی نمایش‌های مهیج و انواع غذاهای خوشمزه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. سال آینده، سال خوک است و به همین دلیل این جشن پرزرق و برق و نوآورانه با چراغانی‌هایی با موضوع بچه خوک تزیین می‌شود. طراحی و تزیین خیابان‌های اصلی محله چینی‌ها برعهده طراحی و تکنولوژی دانشگاه سنگاپور است. خیابانی که در امتداد جاده پل جنوبی قرار دارد، با ردیف‌هایی از فانوس‌ها تزیین می‌شود که نمای هوایی آن بسیار زیبا خواهد بود.

سال نوی چینی

بازار خیابانی، نمایش‌های صحنه‌ای شبانه و رقابت رقص شیر مهیج بخشی از مراسم‌های این جشن هستند. مراسم رسمی افتتاحیه و چراغانی مصادف با سال نوی چینی محله چینی‌ها در سال ۲۰۱۹ (۱۹ ژانویه ۲۰۱۹) است و تا ۶ مارس ۲۰۱۹،‌ خیابان در امتداد محله‌ی چینی‌ها چراغانی و غرق در نور می‌ماند. بازدیدکنندگان در مقابل یک سکوی دینامیک و مجهز به تکنولوژی پیشرفته قرار می‌گیرند و می‌توانند نمایش‌های زنده فوق‌العاده مهیج را با جلوه‌های بصری شگفت‌آور به نظاره بنشینند که شامل نمایش‌های کمدی، آواز،‌ رقص، آکروبات و هنرهای رزمی با مشارکت گروه‌هایی از سنگاپور و چین است.

به واسطه‌ی وجود انواع غرفه‌های خیابانی که از ۱۸ ژانویه تا ۴ فوریه ۲۰۱۹ در بازار جشن خیابانی به راه می‌افتد، بازدیدکنندگان می‌توانند در میان طیف وسیعی از شیرینی‌های سنتی سال نوی چینی نظیر کوکی‌های سنتی و‌ کمپوت‌ها تا اقلام تزیینی نظیر گیاهان گلدانی، گل‌های تازه و حتی لباس جشن به گشت‌و‌گذار بپردازند. کسانی که به دنبال سرگرمی‌های پر انرژی هستند می‌توانند از نمایش‌های شبانه محله چینی‌ها در میدان کرتا آیر (Kreta Ayer Square) دیدن کنند که محل اجتماع جوامع محلی چینی است.

سال نوی چینی

طبل‌زنی و سنج‌زنی‌ها، بازدیدکنندگان را به سمت رقابت رقص شیر هدایت می‌کنند که در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۹ اتفاق می‌افتد و نمایش خیره‌کننده بدلکاران حرفه‌ای و هنروران ماهر را به نمایش می‌گذارد. این فرصت نادر را از دست ندهید چراکه معروف‌ترین و معتبرترین گروه‌ها از سنگاپور و کشورهای آسیا و اقیانوسیه بر سر عنوان «پادشاه شیرها» با هم رقابت می‌کنند.

از دیگر رویدادهای جشن ۲۰۱۹ می‌توان به «سال نوی چینی محله چینی‌ها جشن محله چینی‌ها» (Chinatown Chinese New Year Countdown Party) اشاره کرد که در ۴ فوریه ۲۰۱۹ با حضور چهره‌های سرشناس محلی و نمایش آتش‌بازی برگزار می‌شود. «مسیر پیاده‌روی محله چینی‌ها»‌ (Chinatown Walking Trail)، یک رویداد رایگان است. یکی دیگر از  رویدادهای این جشن، «Chingay @ Chinatown» نام دارد که بزرگ‌ترین اجرای خیابانی و رژه‌ی شناور در آسیا است و در پانزدهمین روز از سال نوی چینی رخ می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه