افتتاح پیاده‌روی مشاهیر موسیقی در لندن

مریم آقائی
مریم آقائی جمعه، ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
افتتاح پیاده‌روی مشاهیر موسیقی در لندن

پیاده‌روی مشاهیر که قرار است به زودی در کامدِن تاون لندن شروع به کار کند معرفی کننده مشاهیر و نوآوران موسیقی است. این پیاده‌رو در واقع رقیبی برای پیاده‌روی مشاهیر لس آنجلس خواهد بود.

تا امروز لس آنجلس تنها جایی بود که در آن می‌توانستید در یک پیاده‌روی اختصاصی در بین اسامی مشاهیر قدم بزنید؛ اما کامدِن تاون (Camden Town) در لندن هم قصد دارد پیاده‌روی مشاهیر را در این منطقه راه‌اندازی کند.

خیابان مشاهیر در کامدن تاون قرار است شبیه به پیاده‌روی مشاهیر در لس آنجلس باشد با این تفاوت که پیاده‌روی مشاهیر در لس آنجلس مربوط به مشاهیر سینما، موسیقی و همه‌ی آن چیزی است که به این دو مربوط می‌شود؛ اما پیاده‌روی مشاهیر در کامدن تاون تنها بر مشاهیر موسیقی، نوآوران موسیقی و محل‌های نمادین موسیقی، تمرکز خواهد کرد.

1

بنابراین می‌توان گفت خیابان بزرگ کامدن تاون از مورنینگون تا کِرِسِنت به موسیقی اختصاص خواهد یافت. یکی از مسئولین این پروژه عقیده دارد که با این پروژه و با توجه به تاریخ کامدن تاون، این بخش شهر محل رفت و آمد جمعیت‌های خلاق لندن خواهد شد. آن‌ها قصد دارند با تبلیغ بیشتر در مورد دستاوردهای موسیقیدانان، هنرمندان و پیشگمان صنعتی که در این منطقه حضور داشته‌اند، از پیشینه آن بهترین استفاده را بکنند.

کامدن تاون یکی از زادگاه‌های روانشناسی و رقص انگلیسی موسوم به بریت پاپ (Britpop) است. جایی است که آمی وینهاوس در آن زندگی کرده و گروه کِلَش موسیقی‌هایشان را تنظیم کرده‌اند. این دو، هر دو در فهرست افرادی قرار دارند که به عنوان افتخارات در این خیابان نامشان ذکر خواهد شد. اسامی دیگری هم وجود خواهند داشت که توسط مسئولین یا هواداران معرفی خواهند شد.

2

مشاهیر در این پیاده‌رو توسط پلاک‌هایی معرفی می‌شوند. ویژگی جالبی که در مورد این پلاک‌ها در این خیابان وجود دارد، تبدیل کردن پلاک‌های مشاهیر به یک موزه‌ی موسیقی مجازی است و باعث می‌شود تکمیل‌کننده بخش‌های واقعی و ملموس آن شود. در این تکنولوژی هر پلاک این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد که تاریخچه‌ی موسیقی مربوط به آن پلاک را یاد بگیرند، اسناد را مشاهده کنند و حتی به طور مجازی به اجرای آن گوش دهند. مسئول پروژه مطمئن است که این پیاده رو می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ و در آینده‌ی موسیقی باشد.

3

سنگ بنای این پیاده‌رو در بهمن ماه گذاشته خواهد شد و اولین پلاک‌ها در فروردین ماه رونمایی می‌شوند. پیش‌بینی شده است که پس از این تاریخ بیش از ۴۰۰ پلاک برنامه‌ریزی شود و در طی ۲۰ سال آینده به پلاک‌ها افزوده شود.

حال باید دید این پلاک‌ها به نام چه کسانی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه