جذب سرمایه‌گذار و گردشگر مهمترین رسالت مناطق آزاد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
جذب سرمایه‌گذار و گردشگر مهمترین رسالت مناطق آزاد

تنها راه‌حل عبور از چالش‌های موجود اقتصادی در مناطق آزاد، تمرکز روی توسعه صادرات و جذب گردشگر است.

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مهمترین رسالت مناطق آزاد را جذب سرمایه‌گذار و گردشگر عنوان کرد و بیان کرد که با توجه به اینکه بسترها باید برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری این حوزه مهم نیز در اولویت قرار گرفته است باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را غنیمت شمرد.

به گفته مرتضی بانک راه برون‌رفت از چالشهای اقتصادی مناطق آزاد صادرات و جذب گردشگر راه برون‌رفت از چالشهای اقتصادی مناطق آزاد است.

ایشان با تاکید بر تاثیر نوسانات ارزی برای دولت و مردم، گفت که تمرکز روی توسعه صادرات و جذب گردشگر تنها راه‌حل عبور از چالش‌های موجود اقتصادی در مناطق آزاد است.

مشاور رئیس جمهور از اهتمام دولت برای رفع موانع فعالیت‌های صنعتی و تولیدی خبر داد و تصریح کرد:

قبول داریم که مشکلاتی در حوزه تولید و اقتصاد وجود دارد ولی با درایت و تبدیل تهدیدات به فرصت می‌توان به مشکلات فائق آمد.

ایشان در ادامه منطقه آزاد ماکو را به عنوان یکی از مهمترین مراکز ترانزیتی و استراتژیک کشور عنوان کرد و گفت یکی از شاهراه‌ها و شریانهای حیاتی اقتصاد و تجارت ایران این منطقه است و لقب بازوی کمکی اقتصاد کشور را حمل می‌کند.

بانک افزود: باید در برنامه‌های توسعه‌ای سازمان احداث پارک یا شهرک لجستیک با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه قرار گیرد.

به گفته وی، تسهیل تردد و ترانزیت در این منطقه را پراهمیت است و در گذشته و در دولت تدبیر امید اقدامات زیرساختی خوبی انجام شده است که باید تا ۶ ماهه اول سال ۹۸ تمام پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، راه‌اندازی پنجره واحد خدماتی، تقویت استارتاپ‌ها و استفاده از خدمات الکترونیکی نوین را یک اقدام زیرساختی خواند و افزود:

از جمله مزایای اجرای این طرح دسترسی یکسان سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی از خدمات الکترونیکی، کاهش موانع و بروکراسی اداری و تسهیل در تجارت است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه