احیای سینماها و گرمابه های متروکه پایتخت

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
احیای سینماها و گرمابه های متروکه پایتخت

فضاهایی مانند سینماها، گرمابه‌ها، باغ‌ها و خانه‌های تاریخی، فرصت خوبی برای ارائه خدمات به شهروندان است که در پایتخت برای احیای این آثار تلاش می‌شود.

به گفته امیر آریازند قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران به منظور تأمین بخشی از فضاهای خدماتی در سطح مناطق و محلات پایتخت سینماها و گرمابه‌های متروکه احیا می‌شوند.

امیر آریازند، به‌عنوان یکی از محورهای برنامه سوم توسعه شهر تهران به موضوع توسعه فضاهای فرهنگی و عمومی پایتخت اشاره کرد و گفت که در پنج‌سال آینده باید فضاهای شهروندی در محلات و مناطق شهر تهران گسترش پیدا کند که یکی از راهکارهای این امر، استفاده از فضاهای آماده و مستعد برای تغییر کاربری است.

وی با اشاره به اینکه در زمان فعلی بخشی از سینماها و گرمابه‌هایی که در گذشته وجود داشته، متروک و بدون استفاده باقی مانده ادامه داد:

برای ارائه خدمات به شهروندان فضاهایی مانند سینماها، گرمابه‌ها، باغ‌ها و خانه‌های تاریخی، فرصت خوبی است؛ در همین زمینه در برنامه سوم توسعه شهر تهران پیش‌بینی شده تا به منظور تامین بخشی از فضای خدماتی در سطح شهر از این فضاها استفاده شود.

آریازند خاطرنشان کرد که در برنامه پیشنهادی سوم شهرداری موظف است که در چارچوب افزایش حضور و مشارکت فعال و عادلانه شهروندان و به منظور ارتقای زیست‌پذیری، توسعه فضاهای عمومی مولد زیست سالم، پایدار و بهبود فضاها و خدمات شهری نسبت به متنوع‌سازی فضاهای عمومی شهری در این فضاها اقدام کند و از این منظر می‌توان از فضاهایی مثل گرمابه‌ها و سینماهای متروکه بهره برد.

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، همچنین جذب سرمایه‌گذار برای تغییر کاربری و احیای این فضاها را ضروری دانست و گفت:

در برنامه سوم پیش‌بینی شده لایحه‌های قانونی در خصوص مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای در روند احیا و بهره‌برداری بناهای تاریخی از سوی شهرداری به شورای شهر و سپس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تا زمینه برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش فراهم شود.

وی اضافه کرد:

شهر تهران برای فراهم کردن شرایط بهتری را برای زیست شهروندان نیازمند فضاهای استراحتگاهی، محله‌ای، فرهنگی و تفرجگاهی است و در این راه باید از همه ظرفیت‌های معطل مانده شهر که می‌توانند در این راه مفید باشند استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه