چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان گردشگری جهانی در شهر همدان: گزارش اختصاصی کجارو

یونس رشیدی
یونس رشیدی چهار شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان گردشگری جهانی در شهر همدان: گزارش اختصاصی کجارو

شهر همدان از روز دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ به مدت ۳ روز میزبان چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان گردشگری جهانی بود. برای مطالعه گزارش این کنفرانس مهم با کجارو همراه باشید.

چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان گردشگری جهانی در سال جاری به میزبانی ایران و شهر همدان برگزار شد. در این اجلاس مهمانانی از ۲۷ کشور جهان با مسافرت به ایران در شهر همدان حضور یافتند تا با محوریت گردشگری فرهنگی از طریق نوآوری و فناوری به تبادل نظر با یکدیگر و همچنین فعالان گردشگری ایران بپردازند.

روز اول کنفرانس

کنفرانس جهانی گردشگری در همدان

مراسم افتتاحیه این اجلاس در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد. در این مراسم علاوه بر مهمانان خارجی تعدادی از شخصیت‌‌های کشوری و استانی نیز حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از عرض خیر مقدم توسط استاندار همدان، از سوی مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گزارشی در مورد رویداد همدان ۲۰۱۸ که در همین سال به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی برگزیده شده بود، ارائه شد.

پس از برگزاری مراسم گشایش این کنفرانس بین­‌المللی، اولین پنل تخصصی به موضوع حکومت‌داری و گردشگری اختصاص یافت. این پنل تخصصی به مدیریت دکتر جعفر جعفری، استاد دانشگاه ویسکانسین استوت آمریکا، برگزار شد و در آن دو نفر از اساتید دانشگاه‌های سوئیس و آمریکا به نام‌­های دکتر لورنزو کانتونی و دکتر مایکل دی جیوین در مورد نقش سیاست‌گذاری در گردشگری به سخنرانی پرداختند.

روز دوم کنفرانس

کنفرانس جهانی گردشگری در همدان

روز دوم کنفرانس بین‌­المللی اعضای وابسته سازمان گردشگری جهانی در هتل بین­‌المللی باباطاهر همدان با تشکیل چند پنل آموزشی دنبال شد. پنل نخست به موضوع تزریق توسعه پایدار به گردشگری فرهنگی اختصاص داشت. در این پنل به ترتیب کویچ لاروخه از دفتر یونسکو در تهران، دکتر کاظم وفاداری، استاد دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ژاپن، دکتر تام سلانیمی از مرکز طبیعت فنلاند و آقای ماریو کاندیاس از مدیران هتل اسپیناس تهران سخنرانی کردند.

پنل دوم روز دوم کنفرانس به فناوری و گردشگری فرهنگی اختصاص داشت. در این پنل که با مدیریت دکتر لورنزو کانتون برگزار شد، چهار نفر از متخصصان حوزه گردشگری از کشورهای انگلیس، اندونزی و کره جنوبی به ارائه‌ی دیدگاه‌ها و تجارب خود در مورد تاثیر به کارگیری فناوری در توسعه گردشگری پرداختند.

علاوه بر این پنل­‌های تخصصی دو کارگاه آموزشی گردشگری نیز در حاشیه این اجلاس برگزار شد که در آن اساتید دعوت شده از کشورهای آمریکا و سوئیس در میان فعالان گردشگری استان همدان حضور یافتند و به تبادل نظر در مورد شیوه‌­های نوین توسعه گردشگری فرهنگی و توسعه پایدار پرداختند.

در پایان این کنفرانس یک جلسه مشورتی برای جمع­‌بندی برگزار شد که در آن دکتر جعفر جعفری و تیم همراه ایشان و همچنین آقای ولی تیموری، معاون سازمان گردشگری ایران، به سخنرانی پرداختند.

روز سوم کنفرانس

کنفرانس جهانی گردشگری در همدان

در روز سوم و پایانی کنفرانس مهمانان شرکت کننده در چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان گردشگری جهانی‌، در یک تور یک روزه همدان گردی شرکت کردند تا با بازدید از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی شهر همدان با قابلیت‌های گردشگری این شهر آشنا شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه