۱۵ سال و سال های پیش رو؛ جایزه گردشگری برای فردا 2019

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
۱۵ سال و سال های پیش رو؛ جایزه گردشگری برای فردا 2019

مهلت ثبت نام در پانزدهمین دوره‌ی «جایزه گردشگری برای فردا ۲۰۱۹» که توسط شورای جهانی مسافرت و گردشگری (WTTC) برگزار می‌شود، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. 

شورای جهانی مسافرت و گردشگری (WTTC) از سازمان‌های مسافرتی و گردشگری در کشورهای مختلف آسیا درخواست می‌کند تا با ثبت نام در «۱۵ سال و سال‌های پیش‌رو: جایزه گردشگری برای فردا ۲۰۱۹»، دستاوردهای خود را در زمینه‌ی گردشگری پایدار به نمایش بگذارند. امسال، متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند در پنج مقوله با یکدیگر به رقابت بپردازند: تاثیر اجتماعی، همراهی با مقصد، اقدامات اقلیمی، تحول‌سازان و سرمایه‌گذاری روی انسان‌ها.

  • جایزه‌ی تاثیر اجتماعی به سازمانی اعطا می‌شود که در مسیر ارتقای محلی که در آن مغشول فعالیت است و مردم آن، تلاش می‌کند.
  • جایزه‌ی همراهی با مقصد سازمان‌هایی را ارج می‌نهد که محلی را احیا می‌کند، آن را حفظ می‌کند و بر اعتبار آن می‌افزاید، سهامداران و سرمایه‌گذاران را دور هم جمع می‌کند و محصولی جدید و جذاب می‌آفریند.
  • ‌جایزه‌ی اقدامات اقلیمی تلاش می‌کند تا اقدامات نوآورانه‌ای که منجر به تغییر رفتار مهمانان و کارکنان، تغییر در سیاست یا استفاده از فناوری برای کاهش مقیاس و تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی می‌شود را شناسایی کند.
  • جایزه‌‌ی سرمایه‌گذاری روی انسان‌ها به سازمانی اعطا می‌شود که به عنوان یک کارفرمای مهیج، جذاب و عادل، از جایگاه رهبری در بخش برخوردار باشد.
  • جایزه‌ی تحول‌سازان که به تازگی به این فهرست جوایز اهدایی اضافه شده است، به سازمانی اعطا می‌شود که تحولی واقعی، مثبت و تاثیرگذار در حوزه‌ی موردنظر جایزه ایجاد کرده باشد؛ حوزه‌ی موردنظر جایزه در هر سال توسط تعیین می‌شود و برای سال ۲۰۱۹، موضوع مبارزه با تجارت غیرقانونی حیوانات از طریق ایجاد یک گردشگری پایدار انتخاب شده است. 

wttc

متقاضیان شرکت در این جایزه می‌توانند اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی ثبت نام را در سایت WTTC مطالعه کنند. فینالیست‌های سال ۲۰۱۹ در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند و برندگان نهایی در نشست جهانی WTTC در سال آینده، که روزهای سوم و چهارم آوریل در سویل اسپانیا برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد. گلوریا گیوارا (Gloria Guevara)، رئیس و مدیرعامل WTTC، اعلام کرد:

طی ۱۵ سال گذشته، برندگان «گردشگری برای آینده»، نقش رهبری را در طرح‌های نوآورانه‌ی گردشگری مسئول ایفا کرده‌اند و به‌عنوان معیاری بی‌چون‌وچرا در میان همتایان صنعتی خود به‌شمار می‌آیند.

به‌نمایندگی از WTTC و اعضای آن، به همه‌ی سازمان‌های فعال در عرصه‌ی گردشگری پایدار که در این جایزه شرکت می‌کنند، خوش‌آمد می‌گویم. هدف این جایزه آموزش بیشتر دولت‌ها و بخش‌های عمومی و خصوصی از طریق ارج نهادن به دستاوردهای مهم آن‌ها است.

wttc

از زمان آغاز اعطای جوایز گردشگری برای فردا توسط WTTC، در حدود ۲۴۵۰ متقاضی از ۵۰ کشور در این برنامه‌ها شرکت کرده‌اند و از میان ۱۸۶ فینالیست، ۶۲ سازمان که موفق شده بودند مزیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی خود را در عرصه‌ی اقدامات گردشگری پایدار نسبت به دیگران به اثبات برسانند، به کسب عنوان‌های برتر نائل آمدند.

۳۳ فینالیست و ۱۳ برنده، متعلق به قاره‌ی بزرگ آسیا بودند. در سال ۲۰۱۸، ۶۹ سازمان از این منطقه برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کردند. آسیا که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین قاره‌ی جهان است، با چالش‌های بزرگی درباره گردشگری پایدار مواجه است. ولی، هتل‌ها، مقصدهای گردشگری و اپراتورهای آسیایی همچنان مسئولانه در تلاش برای محافظت از محیط طبیعی خود گام برمی‌دارند.

طی سال‌ها، ما شاهد برداشته شدن گام‌های کوچک و بزرگ در آسیا به سوی گردشگری پایدار بودیم؛ از نصب میکرو شبکه‌های انرژی خورشیدی در روستاهای دورافتاده‌ی هیمالیا و محافظت از ۳۰۰ هزار هکتار از صخره‌های مرجانی در آب‌های اندونزی گرفته تا ایجاد سبزترین فرودگاه جهان در هنگ کنگ؛ برندگان آسیایی، نقشی پیشگام در مسیر رسیدن به مسافرت پایدار به عهده دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه