تخت سلیمان پر بازدیدترین سایت موزه آذربایجان غربی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
تخت سلیمان پر بازدیدترین سایت موزه آذربایجان غربی

در سال جاری تخت سلیمان تکاب پر بازدیدترین اثر تاریخی و سایت موزه استان آذربایجان غربی است.

به گفته جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بازدید از موزه‌های استان آذربایجان غربی افزایش چهار درصدی داشته و پربازدیدترین اثر تاریخی و سایت موزه استان در طی سال جاری تخت سلیمان تکاب است.

جلیل جباری افزود:

۱۰۵ هزار نفر از موزه‌ها و سایت موزه‌های تحت پوشش این اداره کل در ۶ ماه نخست سال جاری، بازدید داشتند که بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی در ادامه بیان کرد که از مجموع آمار بازدیدکنندگان از موزه‌های استان از مجموعه تاریخی تخت سلیمان تکاب ۵۲  هزار و ۸۰۰ نفر بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ نفر نیز جزو بازدیدکنندگان خارجی بودند، افزود:

یکی دیگر از پربازدیدترین سایت موزه‌های آذربایجان غربی کاخ موزه باغچه جوق ماکو است که در حال حاضر به‌دلیل انجام مرمت در این مجموعه بازدید از آن مقدور نیست.

استان آذربایجان غربی دارای ۱۱ موزه و سایت موزه شامل قره کلیسای چالدران، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و موزه سنگ در ارومیه، موزه باستان‌شناسی شهرهای خوی، نقده و میاندوآب، موزه مردم‌شناسی مهاباد و موزه باستان‌شناسی حسنلو است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه