تماشای چشم انداز خیره کننده خط افق در لندن

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
تماشای چشم انداز خیره کننده خط افق در لندن

تصاویر چشم‌انداز خارق‌العاده پانارومایی خط افق لندن، پایتخت کشور انگلستان که در یک تایم لپس ۲۴ ساعته گرفته شده است را در ادامه تماشا کنید.

دورنمای شهری یا خط افق (Skyline)، چشم‌انداز بلندترین ساختمان‌ها و سازه‌های شهرهای دارای آسمان‌خراش است که از دور و در زمینه آسمان دیده می‌شوند. عظمت و شکوه خط افق قابل رویت و مشهور لندن، این بار توسط یک تکنولوژی زمینی به تصویر کشیده شده است. یک تایم لپس جدید پانارومایی خیره‌کننده در طول یک بازه زمانی ۲۴ ساعته، رنگ‌ها و نماهای شهری را از طلوع تا غروب خورشید به نمایش درآورده است.

تماشای چشم انداز خیره کننده خط آسمان در لندن

عکس نهایی هفت میلیارد پیکسلی از چسبانده‌شدن هزاران عکس به دست آمده است. عکس از لنستور

تایم لپس هفت میلیارد پیکسلی تشکیل شده از ۶۲۰۰ عکس، یک چشم‌انداز ۱۵۵ درجه از سقف آسمان‌خراش وان کانادا اسکور (One Canada Square) واقع در کنری وورف (یک ناحیه تجاری مرکزی در شرق لندن) را به ما نشان می‌دهد. این پروژه از تکنولوژی از پیش برنامه‌ریزی شده کنترل حرکت روباتیک برای تکرار یک الگوی یکسان از عکس‌ها  (۲۶۰ بار در ساعت) استفاده کرده است. نتیجه این پروژه به ثبت رسیدن یکی از دقیق‌ترین و پر جزئیات‌ترین چشم‌اندازهای لندن است.

این پروژه محصول همکاری لنستور (Lenstore)، نیکون و ویژیولایز (Visualise) است. با توجه به این واقعیت که در این طرح از تکنولوژی گیگا پیکسل (یک عکس تشکیل‌شده از یک میلیارد پیکسل) استفاده شده است، به آن نام «گیگا پالس» را داده‌اند.

تماشای چشم انداز خیره کننده خط آسمان در لندن

تیمی از عکاسان برای بررسی نور، به صورت ۲۴ ساعته در این مکان حضور داشتند. عکس از لنستور

شهر با چنان جزئیاتی به تصویر کشیده شده است که به راحتی می‌توان علامت‌های خیابان‌ها را تا فاصله هشت کیلومتری در عکس خواند. به دست آوردن عکس نهایی نیاز به یک تیم دو نفره با وظیفه چالش برانگیز در شرایطی چون دماهای پایین و سرعت باد بالا داشت تا به نوبت برای تنظیم تنظیمات، تجهیزات را مونیتور و نور را بررسی کنند. یک وسیله ویژه کنترل حرکت روباتیک روی دوربین نصب شده بود (از این تکنولوژی در فیلم‌های با بودجه بالای هالیوودی مانند گراویتی استفاده شده است). از این تکنولوژی برای اولین بار برای گرفتن یک عکس تایم لپس استفاده می‌شد.

هنری استورات، مدیر این پروژه گفت:

ما منطقه کنری وورف را برای گرفتن این عکس انتخاب کردیم، زیرا یکی از تاثیرگذارترین چشم‌اندازهای خط افق لندن را برای ما فراهم می‌کند. البته این پروژه بسیار چالش برانگیز بود. هر عکس پاناروما به اندازه‌ای بزرگ بود که به کامپیوترهای مخصوص برای پردازش آن نیاز داشت. در این مورد، ما مجبور شدیم که یک سیستم سرور اختصاصی بسازیم و تمامی ایستگاه‌های کاری استودیو را به هم شبکه کنیم تا بتوانیم پنج عکس را در هر لحظه به هم بچسبانیم. خوشبختانه زمستان بود و گرمای تولید شده، کل بلوک ما را گرم می‌کرد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه