پزشکان مونترآل برای بیماران خود بازدید از موزه تجویز می‌کنند

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
پزشکان مونترآل برای بیماران خود بازدید از موزه تجویز می‌کنند

در یک طرح ویژه و منحصر به فرد، پزشکان مونترآل می‌توانند برای بیماران خود نسخه رفتن به یک موزه هنری جدید به‌صورت رایگان را تجویز کنند. برای جزئیات بیشتر با ما بخوانید.

احساس مریضی می‌کنید یا آب و هوا به شما نمی‌سازد؟ شاید وقت یک سفر به دنیای هنرهای زیبا است.

پزشکان مونترآل برای بیماران خود، بازدید از موزه تجوبز می‌کنند

نمایشگاه صلح میچال و رنتا هورنستاین (The Michal and Renata Hornstein Pavilion for Peace)، طبقه دوم؛ گالری ناپلئو. موزه هنرهای زیبای مونترآل. عکس از مارک کرامر

هم‎‎اکنون دکترها در مونترآل کانادا می‌توانند یک نسخه برای سفری به موزه هنرهای زیبای مونترآل، علاوه بر درمان لازم و مرسوم، برای بیماران‌شان بنویسند. پزشکانی که عضو سازمان پزشکان فرانسوی زبان کانادا (Médecins francophones du Canada) هستند، می‌توانند ۵۰ نسخه برای موزه‌ای که در تاریخ یکم نوامبر (۱۰ آبان) افتتاح خواهد شد، بنویسند. این موضوع بدین معنا است که بیماران می‌توانند به همراه اعضای خانواده و یا پرستارانشان از مزایای هنر در یک بازدید رایگان لذت ببرند.

پزشکان مونترآل برای بیماران خود، بازدید از موزه تجوبز می‌کنند

نمایشگاه صلح میچال و رنتا هورنستاین، چشم‌انداز بیرونی. موزه هنرهای زیبای مونترآل. عکس از مارک کرامر

این اولین اقدام خلاقانه این موزه در ایجاد ارتباط بین هنر و سلامتی نیست. این موزه، همچنین خانه کارگاه بین‌المللی آموزش و هنر تراپی میشل دلا شونولیق (Michel de la Chenelière)، یک مجموعه آموزشی پر از برنامه‌های هنر درمانی و سلامتی برای تمامی سنین است.

این موزه با گردهم آوردن محققانی از انیستیتوهای مختلف در کبک بر جنبه‌های مثبت بازدید از موزه و اینکه آیا این تجویز قابل مقایسه با مزایای ورزش فیزیکی هست یا نه، مطالعه می‌کند.

بر طبق مطالعات انجام شده این موزه، این اولین نوآوری در نوع خود در جهان به شمار می‌آید و برای کمک به بیمارانی با مشکلات روحی و جسمی طراحی شده است. این برنامه، افراد را به محیطی آرام و حیات‌بخش، جایی که می‌توانند در آن استراحت و ارتباط خود را با عزیزان‌شان تقویت کنند، دعوت می‌کند.

پزشکان مونترآل برای بیماران خود، بازدید از موزه تجوبز می‌کنند

نمایشگاه صلح میچال و رنتا هورنستاین، طبقه اول؛ سالن‌های دوران زیبا (یک دوره تاریخی در تاریخ غرب در سال ۱۹۱۴)، عصر رمانتیسم. موزه هنرهای زیبای مونترآل. عکس از مارک کرامر

ناتالی باندیل، مدیر کل و مدیر ارشد موزه هنرهای زیبای مونترآل در یک بیانیه گفت:

من متقاعد شده‌ام که در قرن بیست و یکم، فرهنگ مشابه آنچه فعالیت فیزیکی در قرن بیستم برای سلامتی انجام می‌داد، است. تجربیات فرهنگی به سلامتی و تندرستی کمک می‌کنند، درست همانطور که ورزش کردن به تناسب اندام می‌انجامد. افراد شکاک به خوبی به یاد دارند که صد سال گذشته، باورها بر این بود که ورزش، باروری زنان را تهدید و بدن را از شکل طبیعی خارج می‌کند.

انجمن پزشکان نیز اذعان کردند که این برنامه با تلاش‌های آن‌ها در مورد شناخت فردیت و بشریت (individuality and humanity) بیماران همخوانی دارد. اگر می‌خواهید مزایای سلامتی موزه را تجربه کنید، به آنجا بروید و به تماشای آثار بی‌نظیر استادان اروپایی چون رمبرانت، پیکاسو و مونت و البته یک مجموعه باورنکردنی از هنر کانادایی بپردازید.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه