ثبت راهپیمایی اربعین به عنوان میراث معنوی کشور

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
ثبت راهپیمایی اربعین به عنوان میراث معنوی کشور

راه‌پیمایی اربعین حسینی در فهرست ملی کشور به‌عنوان میراث معنوی به ثبت رسید.

به گفته محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌عنوان میراث معنوی راه‌پیمایی اربعین حسینی (ع) در فهرست ملی کشور به ثبت رسید.

محمد خیاطیان افزود:

به پاس ارج‌گذاری به این مراسم معنوی این اقدام انجام شده است.

به گفته ایشان با این اقدام سازمان میراث فرهنگی کشور گام کوچکی در راستای ترغیب و حمایت از این حماسه معنوی برداشته است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری را ظرفیتی برای ارزآوری کشور توصیف کرد و بیان کرد که در تامین نیازهای حوزه گردشگری منابع دولت محدود و مشکلات بسیار زیاد است؛ در همین راستا باید تلاش کرد تا از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت و این همراهی و تعامل، تهدیدها را تبدیل به فرصت خواهد کرد.

خیاطیان با بیان اینکه بدون برنامه‌ریزی صحیح هیچ ارگانی به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد:

در عرصه گردشگری برای برطرف ساختن نیازها در این حوزه قانون‌گزار قوانین متعددی را پیش‌بینی کرده که تدوین سند توسعه گردشگری یکی از آن‌ها است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:

امروز استان‌های شمالی کشور باید با توجه به نگاه گردشگری و وجود ظرفیت نوار ساحلی، در تعامل با یکدیگر، کریدور گردشگری تعریف و بر این اساس جذب گردشگر خارجی کنند.

خیاطیان ادامه داد ظرفیت بارز گیلان در حوزه گردشگری جنگل های هیرکانی هفت هزار ساله، دریای خزر، صنایع دستی غنی، گیرایی‌های طبیعی، میراث فرهنگی است که می‌توان شرایط ارز‌آوری قوی برای استان و کشور را با برنامه‌ریزی صحیح ایجاد کند

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه