ابتکار مردم محلی برای جذب گردشگر به طولانی‌‌ترین دریاچه هند

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
ابتکار مردم محلی برای جذب گردشگر به طولانی‌‌ترین دریاچه هند

مردم محلی اطراف مرداب‌های کرالا در هند، توری محلی برگزار کرده‌اند تا گردشگران را از اقصی نقاط دنیا به این منطقه جذب کنند.

دریاچه ومبناد (Vembanad) که طولانی‌ترین دریاچه در هند و بزرگ‌ترین دریاچه در ایالت کرالا به شمار می‌رود، نه تنها توسط «برنامه ملی حفاظت تالاب‌ها» زیر نظر دولت هند حمایت می‌شود، بلکه قلب گردشگری مرداب‌های کرالا (شبکه‌های آبی کرالا) نیز شناخته می‌شود. اکنون در این منطقه، تورهای جدیدی که به‌طور کامل توسط مردم محلی اداره می‌شود، راه‌اندازی شده است.

دریاچه ومبناد در مرداب کرالا در هند

عکس: Vivek4447/Shutterstock

شبکه‌های آبی کرالا یا مرداب‌های کرالا، زنجیره‌ای از تالاب‌ها هستند که به موازات ساحل مالابار در دریای عرب ادامه دارند و اکنون، توری به نام «افسانه‌های ومبناد» توسط آژانس گردشگری «واندرنو» (WanderNow) به گردشگران کمک می‌کند تا سرتاسر این دریاچه را به اکتشاف و جستجو بپردازند. نبو سم جان، بنیانگذار واندرنو در این‌باره گفته است:

این تور توسط مردم محلی ایجاد شده و با استفاده از خانه‌های آن‌ها، راهنمایان محلی، سرآشپزها و مردم با تجربه منطقه اداره می‌شود. سبک «سفر تجربی» یا «Experiential Trip» برای نخستین بار است که در هند انجام می‌شود، و از مردم محلی که در اطراف دریاچه ومبناد زندگی می‌کنند، حمایت می‌کند.

دریاچه ومبناد در مرداب کرالا در هند

عکس: واندرنو

در تورهای «افسانه‌های ومبناد» گردشگران ابتدا یک روز کامل را در قایقی سنتی که از کانال‌ها عبور می‌کند، گذرانده و ناهار آن‌ها نیز بر روی قایق سرو می‌شود. در این روز برای گردشگران توضیح داده می شود که چگونه مردم محلی از سوسن آبی برای برخی تولیدات مانند کلاهک آباژور، نقاشی و شیرازه کتاب استفاده می‌کنند. همچنین، در این تور، روزی به نقاشی صدف‌ها زیر نظر هنرمندان محلی اختصاص خواهد داد و گردشگران، روزی دیگر را به پیاده‌روی در زمین‌های مردابی سپری خواهند کرد. به گفته نبو سم جوان، این تجربه برای گردشگران بسیار نشاط آور خواهد بود.

اولین گردشگران تور «افسانه‌های ومبناد» ۱۰۰ نفر از استرالیا بودند، و هم‌اکنون آماده پذیرایی از گردشگران اقصی نقاط دنیا است.

دریاچه ومبناد در مرداب کرالا در هند

عکس: واندرنو

عکس کاور: Eddie Gerald از سایت Lonely Planet

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه