راهنمای خرید در استراسبورگ، فرانسه

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در استراسبورگ، فرانسه

استراسبورگ، هفتمین شهر بزرگ فرانسه، فرصت های زیادی برای خرید کردن دارد که از آنها می‌توانید بهترین محصولات برند را خریداری کنید.

اگرچه استراسبورگ اکنون در فرانسه قرار دارد، اما ریشه آلمانی آن بسیار مشهود است. اگر با تور فرانسه سفر می‌کنید، خرید کردن از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های این شهر را از دست ندهید.

در استراسبورگ موقعیت‌های زیادی برای خرید کردن وجود دارد که شامل بازارهای رنگارنگ، بوتیک‌های شیک، مراکز خرید مدرن و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ زنجیره‌ای است. این شهر شاید به اندازه‌ی پاریس، مرکز خرید نداشته باشد ولی بهشتی برای دوستداران خرید است و از نظر محصولات و فروشگاه‌ها، هیچ محدودیتی ندارید. راهنمای خرید در استراسبورگ به شما کمک می‌کند که برای یک خرید عالی، برنامه‌ریزی کنید.

خرید در استراسبورگ

مناطق کلیدی شهر برای خرید

بیشتر فروشگاه‌های مد، محصولات چرمی، زیورآلات و رستوران‌ها و کافه‌های عالی شهر در اطراف خیابان‌های Orfèvres و Mésange قرار دارند. در این خیابان‌ها، برندهای مشهوری مثل کارتیه، گوچی و ارمس، نمایندگی دارند. سایر برندهای شیک و مشهور را می‌توانید در اطراف خیابان‌های Hallebardes و Vieux-Marché-aux-Poissons پیدا کنید.

بازارچه‌ها

خرید در استراسبورگ

استراسبورگ را به خاطر بازارچه‌های رنگارنگش می‌شناسند به خصوص بازارچه‌ی کریسمس که باعث شده این شهر عنوان پایتخت کریسمس را به دست آورد. ولی بازار کریسمس تنها یکی از بازارچه‌های متعدد این شهر است. در سراسر این شهر، بازارهای متعددی برپا می‌شود که طرفداران زیادی در بین اهالی شهر و گردشگران دارند. در ادامه، چند مورد از این بازارچه‌ها را معرفی می‌کنیم.

بازارچه کریسمس

اگر از علاقه‌مندان به کریسمس و حال‌وهوای آن هستید، هیچ جایی بهتر از استراسبورگ برای گشت‌وگذار در بازارچه‌ها پیدا نمی‌کنید. بازارچه‌ی کریسمس استراسبورگ، ۳۰۰ غرفه دارد که در اطراف مرکز شهر در کنار هم برپا می‌شوند. بازارچه کریسمس استراسبورگ، یکی از قدیمی‌ترین بازارچه‌های کریسمس در اروپا است و قدمت آن به سال ۱۵۷۰ برمی‌گردد. در این بازارچه می‌توانید صنایع دستی، تزیینات کریسمس، محصولات محلی و شیرینی‌های سنتی را بخرید و از محیط گرم و دوستانه‌ی آن لذت ببرید. بازارچه اصلی در میدان کاتدرال برپا می‌شود.

بازارچه اسپلاناد (Marché de l’Esplanade)

بازارچه‌ی اسپلاناد یک بازارچه‌ی تیپیکال فرانسوی است. محصولات متنوعی در آن عرضه می‌شود. این بازارچه صبح دوشنبه و سه‌شنبه در خیابان Rue de Boston برپا می‌شود. اهالی شهر برای خریدهای هفتگی خود به آن سر می‌زنند. به همین دلیل فرصت خوبی برای آشنایی با مردم و سبک زندگی اهالی است.

بازارچه‌ی گل

این بازارچه‌ی کوچک و جذاب چند قدم تا کلیسای جامع فاصله دارد. گلفروشان محلی در این بازارچه دسته‌گل‌ها و گل‌های رنگارنگ خود را به فروش می‌گذارند. این بازارچه، سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها در خیابان Grandes Arcades برپا می‌شود.

بازارچه ماهی

شنبه صبح‌ها این بازارچه در میدان Marché aux Poissons برپا می‌شود یعنی در نزدیکی رودخانه قرار دارد. محصولات محلی تازه که بیشتر آنها را انواع ماهی و غذای دریایی تشکیل می‌دهد، در این بازار عرضه می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات تازه، انواع پنیر و محصولات کشاورزی مزرعه‌داران از دیگر محصولات عرضه شده در این بازار است.

بازارچه کتاب

در خیابان Hallebardes و میدان Kléber در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و شنبه، یک بازارچه‌ی کتاب برپا می‌شود. در این بازارچه از هر ژانر و از هر زبانی که فکر کنید، کتاب پیدا می‌شود. می‌توانید یکی دو ساعت را در دنیای کتاب‌ها سیر کنید و لذت ببرید. حتی یکی دو غرفه به فروش تمبر و سکه‌های قدیمی اختصاص دارد. این میدان به غیر از این بازارچه، محلی برای خرید از فروشگاه‌های شیک است و رستوران‌ها و کافه‌های شیک و فوق‌العاده‌ای دارد.

مراکز خرید

خرید در استراسبورگ

مهم‌ترین مرکز خرید استراسبورگ Place des Halles نام دارد. مرکز تجاری Place des Halles یکی از مراکز خرید قدیمی شهر است. این مجموعه در سال ۱۹۷۹ پایه‌گذاری شده است و در دوطبقه میزبان فروشگاه‌های مختلف است و پارکینگی با ظرفیت ۲۶۰۰ خودرو دارد. این مجموعه‌ی تجاری در منطقه‌ی قدیمی شهر قرار گرفته است و دقیقا در مجاورت ایستگاه قطار واقع شده است. این مرکز خرید از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب باز است و بیش از ۱۲۰ فروشگاه و ده رستوران و کافه دارد.

دو دپارتمان استور اصلی استراسبورگ، یکی دپارتمان استور Printemps و دیگری گالری لافایت است. گالری لافایت یکی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فرانسه است که یک شعبه هم در استراسبورگ دارد. این شعبه در خیابان ۲۲ نوامبر واقع شده است. این مرکز خرید روزهای یکشنبه تعطیل است و در سایر روزها از ساعت ۹ و نیم صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا دپارتمان استور Printemps شعبه‌های متعددی در فرانسه دارد. یکی از شعبه‌های این فروشگاه در استراسبورگ واقع شده است و فروشگاه‌های آن معمولا محصولاتی از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات زیبایی، سبک زندگی، مد و اکسسوری و پوشاک آقایان عرضه می‌شود.

مرکز خرید Rivetoile در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و دو طبقه دارد. این مرکز دارای یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت ۱۷۵۰ خودرو است. این مجموعه جزو مراکز خرید نسبتا جدید است و ۲۳ هزار مترمربع وسعت دارد. بیش از ۹۰ فروشگاه و تعداد زیادی رستوران محبوب در این مرکز فعالیت می‌کنند. 

این ۴ مرکز تجاری، محصولات متنوعی دارند و میزبان بهترین برندهای داخلی و بین‌المللی هستند. از لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا لوازم خانگی در این فروشگاه‌های پیدا می‌شود.

ساعت کار فروشگاه‌ها

ساعت کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای معمولا از ۹ صبح تا ۱۹ است و اکثرا روزهای یکشنبه تعطیل هستند. بوتیک‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و از ۱۴ تا ۱۸ فعالیت می‌کنند. بعضی از فروشگاه‌های کوچک شنبه صبح‌ها و یکشنبه‌ها را تعطیل می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه