قیمت بلیط های یک ساله دیزنی ورلد افزایش یافت

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
قیمت بلیط های یک ساله دیزنی ورلد افزایش یافت

رونمایی از سیستم قیمت‌گذاری جدید دیزنی ورلد با افزایش قیمت بلیط‌های یک ساله‌ی دیزنی ورلد همراه شد که انعطاف‌پذیری بیشتری را در خصوص تغییر تاریخ بلیط‌ها موجب می‌شود. 

دیزنی، با هدف توزیع یکسان جمعیت در طول سال، تصمیم گرفته است که قیمت بلیط‌های خود را بر اساس تاریخ تعیین کند. سه‌شنبه‌ی گذشته، سیستم جدید قیمت‌گذاری بلیط‌های والت دیزنی بر اساس تاریخ به‌طور رسمی آغاز به کار کرد. بر اساس برنامه‌ی جدید، قیمت‌ها در روزهای خاص با هم فرق می‌کنند. بلیط‌های یک روزه از ۱۰۹ دلار تا ۱۲۹ دلار متغییر هستند که این نوسان به دلیل میزان بازدیدهایی است که برای همان روز پیش‌بینی می‌شود.

تقویم جدید آنلاین و تعاملی دیزنی به مهمانان نشان می‌دهد که با توجه به تعداد روزهایی که برای گردش در پارک و زمان آغاز بازدید خود در نظر گرفته‌اند، قیمت هر بلیط در هر روز چقدر است. در روزهای شلوغ‌تر، قیمت‌ها گران‌تر محاسبه می‌شود.

مقامات دیزنی گفتند که استفاده از سیستم جدید به آن‌ها کمک می‌کند که حضور جمعیت را در طول سال، بهتر توزیع کنند. در سایت رسمی سایت این چنین نوشته شده است:

با افزایش محبوبیت پارک‌های ما، مدل جدید قیمت‌گذاری بخش از تلاش‌های همه جانبه‌ی ما برای توزیع یکسان جمعیت بازدیدکنندگان در طول سال است که با هدف ارتقا و ارائه‌ی یک تجربه‌ی عالی برای مهمانان‌مان انجام می‌شود.

والت دیزنی

مهمانان می‌توانند با استفاده از این سیستم، ماه‌هایی را که قیمت ارزان‌تری برای بازدید چند روزه از پارک‌ها دارند، انتخاب کنند. در عوض، امکان تغییر تاریخ روز شروع بازدید به مهمانان داده شده است. در نتیجه، مهمانان می‌توانند هر زمان که بخواهند از پارک دیدن کنند؛ به این شرط که تمام بلیط‌های چند روزه‌ی خود را باید ظرف مدت ۱۴ روز بعد از اولین بازدید، استفاده کنند. اگر اتفاقی بیفتد یا برنامه‌ی تعطیلات تغییر کند، مهمانان می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای تاریخ بلیط‌های خود را تغییر بدهند. ولی اگر زمان بلیط به یک بازه‌ی زمانی گران‌تر تغییر بدهند، این کار مشمول دریافت هزینه‌ی اضافی می‌شود.

مقامات دیزنی می‌گویند قیمت‌ها در چهار پارک موضوعی شهر بازی بزرگ والت دیزنی (مجیک کینگدام، قلمروی حیوانات، استودیوهای هالیوود و اپکات (Epcot)) به گونه‌ای اصلاح می‌شوند که هزینه‌ی آن‌ها به استثنای مجیک کینگدام که بلیط‌های گران‌تری دارد، با سایر پارک‌ها یکسان باشد.

دیزنی، سیستم انعطاف‌پذیر قیمت بلیط پارک‌های خود را سه سال پیش و با هدف تشویق مهمانان برای بازدید از پارک در اوقات خلوت‌تر، معرفی کرد. هر ماه به سه بازه‌ی زمانی روزهای اقتصادی، روزهای عادی و روزهای پیک تقسیم می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع usatoday

دیدگاه