موزه انقلاب و دفاع مقدس، جزو برترین موزه ها در منطقه غرب آسیا

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
موزه انقلاب و دفاع مقدس، جزو برترین موزه ها در منطقه غرب آسیا

از بسیاری جهات از جمله فن‌آوری دیجیتال، موزه انقلاب و دفاع مقدس در صدر برترین موزه‌های منطقه غرب آسیا است.

به گفته علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بدون فن‌آوری و علم دیجیتال در این زمان مقوله گردشگری در جهان بی‌مفهوم است و در حوزه گردشگری این فن‌آوری ظرفیت فراوانی دارد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد:

در حوزه گردشگری موزه‌ها بسیار پیشگام هستند و در این موزه‌ها فن‌آوری به عمق‌بخشی و جذب بازدیدکننده کمک می‌کند و ظرفیت ارزشمندی برای تداوم کار موزه‌ها است .

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود که این موزه که توسط شهرداری تهران ایجاد شده ظرفیت‌های فراوانی را در اختیار بینندگان و شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است .

با همکاری در بخش گردشگری و دیجیتال میان دستگاه‌ها بر اساس اظهارات جعفری می‌توان موفقیت‌های بیشتری را در زمینه جذب گردشگر داشت.

بزودی میدان سلام برای ادای احترام شخصیت‌های سیاسی، نظامی و خارجی‌ها به شهدای گمنام دفاع مقدس و همچنین بزرگترین کتابخانه دیجیتال کشور و منطقه با بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب راه‌اندازی خواهد شد.

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران نیز گفت:

چند مزیت در حوزه گردشگری و چندین چالش، در مدت فعالیت خود و همکارانم در شورای شهر تهران مشاهده شد.

وی در ادامه افزود که حضور در جمع ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه گردشگری و توریسم بهترین مزیت ما بوده، اما از بسیاری از کشورها از جمله آذربایجان و ترکیه از لحاظ امکانات و اجرا عقب‌تر هستیم .

وی تصریح کرد:

باید رویکردها را در زمینه گردشگری تغییر بدهیم و در حوزه گردشگری تهران امکانات فراوانی دارد که باید برای ورود گردشگران بیشتر روی ظرفیت آن تبلیغ و کار شود.

خلیل‌آبادی در پایان گفت که باید به دنیا و مردم سراسر جهان محوریت تهران را در حوزه گردشگری با ظرفیت دیجیتال معرفی کرد و در این امر باید از جوانان صاحب نظر که از لحاظ علم توریسم در سطح جهانی برتر هستند، استفاده شود.

عکاس عکس کاور: ناصر جعفری

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه