فرودگاه استراسبورگ؛ فرانسه

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه استراسبورگ؛ فرانسه

فرودگاه استراسبورگ، از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا و منطقه‌ی آلزاس فرانسه است. این فرودگاه Entzheim ‌Airport نام دارد و به فرودگاه استراسبورگ معروف است.

استراسبورگ، از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شهرهای فرانسه است. پایتخت ایالت آلزاس، در مرز شرقی فرانسه با آلمان قرار گرفته و تاثیر زبان آلمانی در نام‌گذاری‌اش کاملا مشهود است. وجود کلیسا‌ها، مکان‌های تاریخی و موزه‌های فراوان، در کنار خیابان‌های سنگ‌فرش شده و آب و هوای مطبوع، این شهر را به یکی از مقصد‌های اصلی توریست‌ها تبدیل کرده است. استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ فرانسه است و حدود ۲۷۶هزار نفر جمعیت دارد، مساحتش حدودا ۷۸ کیلومتر مربع است و یورو، واحد پول اصلی‌اش را تشکیل می‌دهد. سفر به استراسبورگ نباید زیاد سخت باشد؛ چراکه در این شهر جذاب، یک فرودگاه تاسیس شده و امکان رزرو بلیط تهران - استراسبورگ مسافرت به آن را بیش از پیش، ساده کرده است. در این مطلب، به معرفی فرودگاه استراسبورگ (Entzheim ‌Airport) که تنها فرودگاه موجود در استراسبورگ است، می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

مشخصات فرودگاه استراسبورگ (Strasbourg Airport)

فرودگاه استراسبورگ

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: SXB
  • کد ایکائو: LFST
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۵۴ متر
  • فاصله از تهران: ۴ هزار و ۸۳۳ متر (فاصله زمینی است) و پرواز به این فرودگاه با توجه به شرایطش، حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

تاسیس فرودگاه استراسبورگ در فرانسه و اولین پروازش در سال ۱۹۳۵ میلادی رخ داد. این فرودگاه که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا یاد می‌شود، در ۱۰ کیلومتری غربی منطقه‌ی جنوب غربی شهر استراسبورگ قرار دارد. در سال ۲۰۰۴، دادگاه فرانسه فعالیت‌های این فرودگاه را به حالت محدود درآورد اما بعدها و با تلاش‌های ایرلاین ایر فرانس (Air France) فعالیت‌های این فرودگاه به حالت قبلی خود برگشتت. این فرودگاه در سال ۲۰۱۴، به یک ۱ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۱۲ نفر خدمات ارائه کرده است.

پایانه‌ها و خدمات

فرودگاه استراسبورگ

یک ساختمان پایانه (ترمینال) در فرودگاه بین‌المللی استراسبورگ موجود است؛ طبقه‌ی اول (همکف) این ساختمان، به پروازهایی که به شهر وارد شده‌اند اختصاص دارد و در طبقه‌ی بالایی، کار افرادی که می‌خواهند از شهر خارج شوند (چه بلیط هواپیما داخلی چه خارجی)، انجام می‌شود. در طبقه‌ی همکف، سه منطقه برای انتقال وسایل همراه مسافران (کیف، ساک و امثالهم) وجود دارد و طبقه‌ی بالا، از چهار دروازه (گیت) مختلف برای تسریع در انجام کار مسافران، بهره می‌برد.

وجود یک دستگاه ATM، چند کافه و رستوران در کنار فروشگاه‌های مختلف، از جمله امکانات رفاهی است که این فرودگاه به مسافرانش ارائه می‌کند.

علاوه بر این موارد، وجود یک پارکینگ طبقاتی بزرگ و مطمئن، دیگر نکته‌ی قابل ذکر این فرودگاه است؛ با توجه به مقدار زمانی که مسافران قرار است خودروی خود را در پارکینگ بگذارند و از شهر خارج شوند، فضاهای مختلفی در پارکینگ فرودگاه بین‌المللی استراسبورگ، آماده شده است.

گالری عکس‌های فرودگاه استراسبورگ

  • فضای P1: برای مشتریان کوتاه‌مدت
  • فضای P2: برای مشتریان بلندمدت
  • فضای P3: برای مشتریان بلندمدت (این بخش از پارکینگ، فضای طبقات پایینی پارکینگ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد)
  • فضای P4: برای مسافرانی که پرواز خود را چارتر کرده‌اند
  • فضای P5: برای مشتریان بلند مدت

راه‌های دسترسی

دسترسی به فرودگاه استراسبورگ مثل سایر فرودگاه‌ها و در کل، اماکن مختلف، از طریق خودروی شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس و مترو قابل انجام است. شما می‌توانید با پرداخت ۲.۵ یورو، در ۹ دقیقه و با استفاده از حمل و نقل ریلی (مترو) خودتان را به فرودگاه برسانید؛ حمل و نقل با تاکسی اما وضعش کمی متفاوت است و شما با پرداخت ۲ یورو و صرف ۳۰ دقیقه زمان، به فرودگاه خواهید رسید.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت فرودگاه استراسبورگ روی گوگل مپ

همان طور که پیش‌تر هم ذکر شد، فرودگاه استراسبورگ در ۱۰ کیلومتری غربی منطقه‌ی جنوب غربی شهر استراسبورگ قرار دارد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه استراسبورگ

در حال حاضر پرواز تهران - استراسبورگ از ایران به‌طور مستقیم انجام نمی‌گیرد و در نتیجه، برای رزرو پرواز به این شهر و خرید بلیط تهران - استراسبورگ باید دست به دامن خطوط هوایی خارجی شد که قیمت‌های نسبتا بالایی دارند. پروازهای تهران استراسبورگ، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه توسط خطوط هوایی لوفتانزا، قطر و امارات صورت می‌گیرد که لیست و اطلاعات این پروازها را می‌توانید در بخش خرید بلیط هواپیما در کجارو بررسی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه