چشم اندازهایی از اروپا و آسیا در آسمان خراشی در استانبول

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
چشم اندازهایی از اروپا و آسیا در آسمان خراشی در استانبول

برج رادیو و تلویزیونی چاملیجا که قرار است به‌زودی در استانبول افتتاح شود، مناظری از دو قاره را در دو سمت شهر در اختیار شما خواهد گذاشت.

یک برج جدید رادیویی مدرن و با تکنولوژی روز در استانبول در حال ساخت‌وساز است که قرار است تعریف جدیدی به خط آسمان پایتخت ترکیه بدهد و عکس‌های جدید نشان می‌دهند که چه ساختمان منحصربه‌فردی در حال شکل‌گیری است. این برج به‌زودی به یکی دیگر از جذابیت‌های استانبول تبدیل می‌شود.

چشم اندازهایی از اروپا و آسیا در آسمان خراشی در استانبول

برج در حال ساخت‌وساز. عکس از گروه معماری ملیک آلتینیسیک (Melike Altinisik Architects)

برج رادیو و تلویزیونی چاملیجا (The Çamlıca TV and Radio Tower) با طراحی گروه معماری ملیک آلتینیسیک قرار است جای تعدادی از ساختمان‌های مخابراتی قدیمی استانبول را بگیرد. این پروژه جدید در زمان تکمیل، عنوان بلندترین برج شهر را به خود اختصاص خواهد داد.

چشم اندازهایی از اروپا و آسیا در آسمان خراشی در استانبول

پیش‌نمایش برج به ما نشان می‌دهد که برج به شکلی خواهد بود. عکس از گروه معماری ملیک آلتینیسیک

اما به غیر از اهداف ارتباطاتی، دیگر استفاده‌های عمومی نیز از این ساختار وجود خواهد داشت. این برج دارای فضاهای نمایشگاهی و یک سکوی مشاهده دو طبقه خواهد بود که بر فراز تنگه بسفر (Bosporus)، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از دو سوی اروپا و آسیایی شهر در اختیار بینندگان و گردشگران می‌گذارد.

در دو سمت برج چاملیجا، آسانسورهای پانارومایی تعبیه خواهند شد که بازدیدکنندگان را تا ارتفاع ۱۸۰ متر از سطح زمین بالا می‌برند و مناظری زیبا از شبه‌جزیره در یک سمت و سواحل دریای سیاه از سمت دیگر فراهم می‌کنند. روی زمین، پایه این ساختمان با یک پارک و فضای پیاده‌روی احاطه خواهد شد و فضای عمومی اطراف آن شامل کافه، سالن اجتماعات و غیره خواهد بود.

چشم اندازهایی از اروپا و آسیا در آسمان خراشی در استانبول

پیش‌نمایشی از برج. عکس از گروه معماری ملیک آلتینیسیک

این برج که در بام استانبول قرار دارد، با ارتفاع ۳۶۹ متر از سطح زمین به بازدیدکنندگان این شانس را می‌دهد تا زاویه دید خوبی از شهر زیر پایشان داشته باشند. این ساختمان با وجود طراحی خارق‌العاده‌اش در جست‌و‌جوی یک حس تحرک و ریتمی در سایه خود است که از نقاط مختلف استانبول به اشکال مختلفی ظاهر شود. معماری برج چاملیجا با ترکیبی از زیبایی، ریاضی و جغرافی، چشمان شما را به خود خیره خواهد کرد.

قرار است این ساختمان به‌صورت رسمی در اواخر سال ۲۰۱۹ افتتاح شود و بر طبق آمار شرکت طراح آن در سال بیش از ۴٫۵ میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه